Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Ίδια πρόσβαση στις διαδικασίες του Δημοσίου είτε από το Κολωνάκι είτε από την παραμεθόριο"

Ο γ.γ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης μίλησε για τα ψηφιακά ΚΕΠ

Με τα Ψηφιακά ΚΕΠ, ο πολίτης θα μπορεί να πραγματοποιεί με μία μόνο επαφή με δημόσια υπηρεσία ενέργειες που μέχρι σήμερα απαιτούν δεκάδες αποσπασματικές διαδικασίες και χαρτιά, είναι θέμα Δημοκρατίας να έχει κανείς ίδια πρόσβαση είτε από το Κολωνάκι είτε από την παραμεθόριο, είπε ο γ.γ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γρηγόρης Θεοδωράκης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.

«Τα ΚΕΠ είναι ένας απόλυτα επιτυχημένος θεσμός που έχει αγκαλιαστεί από την κοινωνία, τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα, την αναβάθμιση των ΚΕΠ μέσω προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων, ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών. Είναι ο πυρήνας του έργου του «ψηφιακού ΚΕΠ» που είναι ήδη υπό ένταξη στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και πιστεύουμε ότι εντός του 2019 θα αρχίσει να αποδίδει καρπούς», είπε ο κ. Θεοδωράκης.

«Πρέπει πλέον ο πολίτης να λαμβάνει μία ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση από το Δημόσιο και περνάμε σε άλλη λογική: αντί αποσπασματικών χαρτιών και διαδικασιών, παροχή ολοκληρωμένης διαδικασίας. Για μία άδεια για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, π.χ., με μία ηλεκτρονική αίτηση η υπηρεσία αυτεπαγγέλτως θα αναζητήσει όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και θα καλέσει τον ενδιαφερόμενο να πάρει την άδεια», όπως σημείωσε, με κεντρικό στόχο «με αυτή την διαφορετική λογική, ο πολίτης πλέον να έχει μόνο μία επαφή με την δημόσια υπηρεσία».

«Προϋπόθεση είναι η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, αυτή ήταν και η μέχρι τώρα παθογένεια της δημόσιας διοίκησης. Και το έργο ήδη περιέχει και αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και διασύνδεση. Ταυτόχρονα, με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής υλοποιούμε σειρά δράσεων που αφορούν την διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Είναι μία δυναμική διαδικασία, δεν σημαίνει ότι μέσα στο 2019 όλα θα λειτουργούν αυτόματα. Όμως, ξεκινάμε, γίνεται ένα πολύ ισχυρό πρώτο βήμα», όπως τόνισε. «Και στο παρελθόν υπήρξαν θετικά βήματα, όμως ήταν αποσπασματικά. Είναι η πρώτη φορά -και με την σύσταση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, που η χώρα έχει μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, βλέπει την μεγάλη εικόνα».

Πέραν του περιορισμού των φαινομένων κακοδιοίκησης ή διαφθοράς, συνέχισε, «είναι στοιχείο Δημοκρατίας, το να έχει την ίδια πρόσβαση στο Δημόσιο στον ίδιο χρόνο ο κάτοικος στο Κολωνάκι με αυτόν στην ακριτική Ελλάδα».

Υπογράμμισε επίσης το γεγονός ότι «η πρόταση για το Ψηφιακό ΚΕΠ προήλθε από την υπηρεσία, από τους ίδιους τους δημόσιους υπαλλήλους».

Καταλήγοντας, ο κ. Θεοδωράκης καθησύχασε όσους προτιμούν την φυσική παρουσία τους στα υφιστάμενα ΚΕΠ. «Δεν θα κλείσουν τα ΚΕΠ … και ένας ηλικιωμένος χωρίς τις ψηφιακές δεξιότητες … θα μπορεί να εξυπηρετηθεί … αυτή την στιγμή, υπάρχει τεράστια πίεση προς τα ΚΕΠ από όλους τους φορείς της διοίκησης, να πάρουν περισσότερες αρμοδιότητες. Εμείς λέμε “περισσότερες αρμοδιότητες στα ΚΕΠ, αλλά πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη ασφάλεια και απλότητα”».

Δείτε όλα τα σχόλια