Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εισαγγελική παρέμβαση για προηγούμενες διοικήσεις του ΟΑΣΘ

Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν τις πράξεις της απιστίας, της υπεξαίρεσης και της απάτης, όλες με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου

Θεσσαλονίκη: Προκαταρκτική εξέταση για τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) παρήγγειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς Θεσσαλονίκης ύστερα από μήνυση που υπέβαλε στον Άρειο Πάγο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως έγινε χθες γνωστό, τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν τις πράξεις της απιστίας, της υπεξαίρεσης και της απάτης, όλες με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Στο πλαίσιο της δικαστικής έρευνας, από σήμερα το πρωί και τις επόμενες ημέρες θα κληθούν να καταθέσουν ως μάρτυρες ο σημερινός πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς και τα άλλα μέλη της διοίκησης, ενώ θα κληθούν να προσκομίσουν τα όποια επιβαρυντικά στοιχεία έχουν εντοπιστεί για την οικονομική διαχείριση του ιδιωτικού και κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ.

Στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών θα μπουν όλα όσα αναφέρει στη μήνυσή του το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών, ανάμεσα στα οποία είναι η εκποίηση 399 λεωφορείων που δόθηκαν ως... παλιοσίδερα (σκραπ) στο ευτελές τίμημα των 860.000 ευρώ, όταν η αγορά τους κόστισε 42,3 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αυτό το ποσό δεν απεικονίστηκε στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να καταβάλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή. Θα διερευνηθεί, επίσης, το τι έγινε με το ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ που εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ Α.Ε. και ενώ όφειλε να το εμφανίσει στις οικονομικές καταστάσεις του ως έσοδα, μειώνοντας έτσι τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.

Επίσης, θα αναζητηθεί το τι συνέβη και με τον ειδικό αποθεματικό λογαριασμό αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, αφού οι διοικούντες τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ εμφάνιζαν ότι το αποθεματικό ανερχόταν κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, αλλά η νέα διοίκηση μετά την αποϊδιωτικοποίηση του Οργανισμού βρήκε στον συγκεκριμένο λογαριασμό μόλις 614 ευρώ! Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον νόμο απαγορευόταν να εισπράττουν οι μέτοχοι μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρούνταν το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, άλλα αυτοί συνέχιζαν να εισπράττουν μερίσματα μέχρι την ύστατη ώρα.

Υπενθυμίζεται ότι από το 1990 έως και το 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό άνω των 2 δισ. ευρώ και μοίρασε ως... κέρδος στους πρώην μετόχους το ποσό των 324.454.565 ευρώ!

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Δεν θα γυρίσουμε πίσω

Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογικές αναμετρήσεις, υπάρχει η ανάγκη να συνειδητοποιήσει ο κόσμος της Αριστεράς κάποια πολύ βασικά πράγματα. Το πρώτο: η κυβέρνηση έφτασε ώς εδώ δίνοντας την πιο δύσκολη...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο