Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
19.6°C22.5°C
3 BF 60%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
19.7°C23.4°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
22 °C
20.0°C22.6°C
1 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.6°C22.8°C
5 BF 38%
ΛΑΡΙΣΑ
Ψιχάλες μικρής έντασης
25 °C
24.1°C24.9°C
0 BF 36%
Χρήστος Σπίρτζης: / Χρήστος Σπίρτζης: Τον Μάιο τα πρώτα σύγχρονα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρήστος Σπίρτζης: / Χρήστος Σπίρτζης: Τον Μάιο τα πρώτα σύγχρονα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη:

Την εκτίμηση ότι έως τις αρχές Μαΐου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα από τα συνολικά 350 καινούργια αστικά λεωφορεία που θα αποκτήσει ο ΟΑΣΘ έδωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας σε ημερίδα της ιστοσελίδας «voria.gr» για το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Όπως τόνισε ο υπουργός χθες δημοσιεύτηκαν οι προδιαγραφές για τη διενέργεια διαγωνισμού για την προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, όπως είπε, έχει προβλεφθεί η προμήθεια 350 λεωφορείων νέας τεχνολογίας, 150 ηλεκτρικών, 150 αερίου και 50 μεγάλων ντίζελ, για να καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. Τα απαιτούμενα κονδύλια εξήγησε ότι θα βρεθούν από το ΕΣΠΑ και εκτίμησε ότι μέσα σε 16 μήνες θα έχουν κυκλοφορήσει στο σύνολό τους, κάτι που προβλέπεται και στον σχετικό διαγωνισμό.

Σχέδιο με ορίζοντα εικοσαετίας

Ο υπουργός καυτηρίασε το παλιό αδιαφανές καθεστώς του ΟΑΣΘ, μίλησε για την κακοδιαχείριση και την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος που γίνονταν από τους ιδιώτες μετόχους, ενώ ανέπτυξε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και το καινοτόμο στρατηγικό σχέδιο για τις μεταφορές, που ολοκληρώνεται έως το τέλος του έτους και έχει ορίζοντα εικοσαετίας. Επισήμανε, επίσης, ότι όλα συνδέονται και με την παραγωγικότητα, φέρνοντας το παράδειγμα της ΕΛΒΟ, που η κυβέρνηση αξιοποιεί για να ανανεώσει τον στόλο των λεωφορείων. Υποστήριξε ότι τους προσεχείς μήνες θα έχουμε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ μέχρι την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, όπως και τον σχεδιασμό για την αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών, ώστε, όταν αρχίσει η λειτουργία του μετρό, να τροφοδοτούν τις στάσεις του.

Επισήμανε ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη η ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» και η ταχεία σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Αθήνας, που θα φέρουν σημαντικές αλλαγές, ενώ ανακοίνωσε και τη δημιουργία υδατοδρόμιου, που θα εξυπηρετεί τους 400.000 επισκέπτες του Αγίου Όρους. Για το μετρό είπε ότι «ολοκληρώνεται, τελειώνει, δεν είναι εξαγγελία, όνειρο, όραμα, αλλά πραγματικό και υπαρκτό. Μπαίνει το 2019 σε δοκιμαστική λειτουργία». «Η Θεσσαλονίκη παύει να ζει στη σκιά όσων την ήθελαν πατημένη και μίζερη» ανέφερε σε άλλο σημείο, ενώ εξήρε και τη στάση του Γιάννη Μπουτάρη στο θέμα της διάσωσης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.

"Βάλαμε τέλος στην ντροπή"

Από το ίδιο βήμα η υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας - Θράκης) Κατερίνα Νοτοπούλου τόνισε ότι η κυβέρνηση με την εκκαθάριση του Οργανισμού έβαλε «τέλος στην ντροπή της πόλης» και πως «στους πρώτους δέκα μήνες κρατικοποίησης έχουν εξοικονομηθεί πάνω από 45 εκατ. ευρώ», ενώ αναφέρθηκε και στην κοινωνική πολιτική του δημόσιου ΟΑΣΘ με τη δωρεάν μεταφορά ανέργων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, ότι οι βουλευτές που έστελναν «ραβασάκια» για διορισμούς ήταν συνολικά 15, ξεκαθάρισε ότι τα έσοδα του οργανισμού «δεν καταρρέουν», όπως υποστηρίζουν οι εχθροί της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας, και πως σήμερα είναι «μάχιμα» 475 λεωφορεία, ενώ όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση σε κίνηση βρίσκονταν μόλις 245 λεωφορεία. «Το αύριο περιλαμβάνει μετρό, λεωφορειακές γραμμές προσαρμοσμένες στο μετρό με στόλο αποτελούμενο από οχήματα πράσινων τεχνολογιών, αστικό σιδηρόδρομο, θαλάσσια συγκοινωνία, κοινόχρηστα ποδήλατα, έξυπνες εξυπηρετήσεις, ψηφιακές πλατφόρμες και ιδιαίτερα το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά και συνεννόηση με καθορισμό των πιατσών των ταξί» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζάς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL