Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
9.6°C12.6°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
10.5°C13.2°C
3 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.6°C12.6°C
2 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.3°C14.9°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
10.9°C11.3°C
4 BF 82%
Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Ουρές τα προβλήματα...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Ουρές τα προβλήματα...

Νέος Γολγοθάς περίμενε τις προηγούμενες μέρες τους χρήστες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς ανεπίλυτο παραμένει το πρόβλημα της ανεπάρκειας των μηχανημάτων έκδοσης στους σταθμούς, με συνέπεια να επανέρχονται περιοδικά οι ουρές και οι καθυστερήσεις στην έκδοση εισιτηρίων. Την προμήθεια νέων μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα προαναγγέλλει μιλώντας στην "Αυγή" της Κυριακής ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας

Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες και αφορά στην παραμετροποίηση των 75 παλαιών μηχανημάτων έκδοσης INTRA II του μετρό (Γραμμές 2 και 3), προκειμένου να είναι συμβατά με το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου και να ενισχύσουν τα ήδη υφιστάμενα στους σταθμούς, τα οποία αποδείχτηκαν ανεπαρκή για να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες.

Τα μηχανήματα έβγαζαν δωρεάν εισιτήρια

Με βάση έγγραφα που έχει στην κατοχή της αποκλειστικά η "Α", αποδεικνύεται ένας μύλος συνεννοήσεων μεταξύ της ισπανικής εταιρείας Indra Sistemas, που προμήθευε τα παλαιά μηχανήματα, της κοινοπραξίας HTS (LG-TERNA), που έχει αναλάβει το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο, της Αττικό Μετρό, της ΣΤΑΣΥ και του ΟΑΣΑ, προκειμένου να καταστούν συμβατοί οι δύο τύποι εξοπλισμών και τα λογισμικά τους. Η αναβάθμιση αυτή ήταν υποχρέωση καθώς απέρρεε από τη σύμβαση σύμπραξης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογικής Κομίστου (ΑΣΚΚ), την οποία είχε αναλάβει να εκτελέσει η Αττικό Μετρό. Η υλοποίηση της αναβάθμισης απαιτούσε συνεργασία μεταξύ τεχνικών της Indra και της HST, ενώ στην πορεία παρουσιάστηκαν αρκετές τεχνικές δυσκολίες στη συμβατότητα των δύο τύπων εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να μετατίθεται διαρκώς η έναρξη λειτουργίας τους στους σταθμούς. Μάλιστα, όπως περιγράφουν στην "Α" καλά πληροφορημένες πηγές, κατά τις δοκιμές καλής λειτουργίας στην αρχή, μεταξύ Αττικό Μετρό και Indra, προέκυπταν τεχνικές δυσκολίες όπως, χαρακτηριστικά, η εισαγωγή χάρτινου δεκάευρου για την έκδοση εισιτηρίου προς το αεροδρόμιο και η έκδοση μεν του αντίστοιχου εισιτηρίου, επιστρέφοντας όμως και ολόκληρο το δεκάευρο! Κοινώς, τα μηχανήματα έβγαζαν δωρεάν εισιτήρια για το αεροδρόμιο...

Ενδεικτικό είναι ακόμη το γεγονός πως η ανάδοχος κοινοπραξία HTS αρνήθηκε στις αρχές Αυγούστου 2018 να εγγυηθεί την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος, χαρακτηρίζοντας τις δοκιμές, από το προσωπικό της Αττικό Μετρό της πιλοτικής εγκατάστασης του λογισμικού της στα μηχανήματα της Indra ως "πολύ περιορισμένες".

"Παραλάβαμε μια προβληματική σύμβαση"

Ερωτηθείς από την "Αυγή" της Κυριακής για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης αποδίδει το πρόβλημα με τα μηχανήματα έκδοσης στην αρχική προβληματική σύμβαση με τα πολλά κενά, μεταξύ των οποίων και η μη προμήθεια νέων μηχανημάτων, αλλά και στη μη εξοικείωση ακόμη του κοινού με το νέο σύστημα. Όπως υπογραμμίζει μιλώντας στην "Α", "όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Οργανισμού, βρήκαμε μια αρχική σύμβαση σύμπραξης για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου, με αρκετά κενά, προβλήματα και δυσκολίες. Βρεθήκαμε επίσης μπροστά στη βασική έλλειψη τεχνικού συμβούλου και στην πλήρη έλλειψη συνεννόησης μεταξύ των δημόσιων φορέων υλοποίησης του έργου. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα μια σημαντική καθυστέρηση στην έναρξη της εφαρμογής του".

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ, "ένα από τα προβλήματα ήταν και αυτό της αναβάθμισης των παλιών μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων. Στη σύμβαση σύμπραξης, μέσω της οποίας εγκαταστάθηκε ο εξοπλισμός πώλησης και επικύρωσης των έξυπνων εισιτηρίων και καρτών, δεν προβλεπόταν αρχικά η εγκατάσταση νέων αυτόματων μηχανημάτων πώλησης στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό (πλην των πυλών και των Κέντρων Διαχείρισης Σταθμών). Προκειμένου να εκδίδονται και να επαναφορτίζονται έξυπνα εισιτήρια και κάρτες προβλεπόταν η αναβάθμιση του εξοπλισμού πώλησης που υπήρχε ήδη στους σταθμούς αυτούς. Μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης, στους σταθμούς των Γραμμών 2 και 3 επανασχεδιάστηκε η κατανομή των αυτόματων πωλητών του συστήματος με τη μετεγκατάσταση μέρους των Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Εισιτηρίων, ώστε να υπάρχουν τουλάχιστον τρία τέτοια ΑΜΕΚ ανά σταθμό για την εξυπηρέτηση των επιβατών".

Πολύ σύντομα η αναβάθμιση

Ειδικότερα για τις ουρές που παρατηρούνται ανά τακτά διαστήματα στα εκδοτήρια, ο κ. Tαστάνης υπογραμμίζει ότι "αυτό είναι πρόβλημα που έχει να κάνει κυρίως με την εξοικείωση των πολιτών στο νέο σύστημα, αλλά και με κάποιες ατέλειές του, που στην πορεία διορθώνονται, ενώ σύντομα θα εισαχθούν και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Αρκετοί πολίτες στέκονται στην ουρά τις πρώτες μέρες του μήνα, παρ' όλο που μπορούν να επαναφορτίσουν τις κάρτες τους οποιαδήποτε μέρα στα μηχανήματα των σταθμών, αλλά και μέσω του κινητού τους τηλεφώνου", καταλήγει.

Από τη μεριά του, τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θοδωρής Παπαδόπουλος περιγράφει ότι η επιτυχής αναβάθμιση των παλαιών μηχανημάτων και η έναρξη λειτουργίας τους θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα (χωρίς όμως να μπορεί να προσδιορίσει ακριβές χρονοδιάγραμμα), με την κατανομή στους σταθμούς των 75 μηχανημάτων να γίνεται ως εξής: Χολαργός 9, Νομισματοκοπείο 7, Αγ. Παρασκευή 4, Ηλιούπολη 4, Άλιμος 6, Αργυρούπολη 7, Ελληνικό 12, Περιστέρι 5, Ανθούπολη 13 και Αγ. Μαρίνα 8. Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η κατανομή αυτή θα απελευθερώσει και κάποια από τα νέα μηχανήματα σε υφιστάμενους σταθμούς, προκειμένου να μετακινηθούν σε σταθμούς με πολύ επιβαρυμένη επιβατική κίνηση.

Θ. Βούρδας: Θα προμηθευτούμε νέα μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων

Από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, ο γενικός γραμματέας Θ. Βούρδας παραδέχεται μιλώντας στην "Αυγή" της Κυριακής ότι υπάρχει ζήτημα με τη λειτουργία των μηχανημάτων στους σταθμούς της επέκτασης του μετρό λόγω μη συμβατότητας των παλαιών μηχανημάτων με το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, κάτι που δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση του 2014.

"Για τον λόγο αυτό προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τα παλαιά μηχανήματα πώλησης και εντείνουμε τη διαδικασία ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουμε επιτύχει την πλήρη συμβατότητα όλων των μηχανημάτων".

Η σημαντικότερη ωστόσο ενέργεια από την πλευρά του υπουργείου, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, είναι η απόφαση ότι "πλέον εντάσσουμε στον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ την προμήθεια καινούργιων μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων". Ο γεν. γραμματέας καταλήγει ότι "είναι πάντως πραγματικότητα πως οι λειτουργικές δυσκολίες, οι οποίες είναι υπαρκτές, δεν μπορούν να επισκιάσουν την επιτυχία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η οποία αποδεικνύεται και μόνο από το γεγονός ότι, από τις 260.000 κάρτες που είχαμε κατά μέσον όρο προ της εφαρμογής του νέου συστήματος, σήμερα οι κάρτες ξεπερνούν τις 600.000".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL