Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
15.8°C19.3°C
1 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
16 °C
11.6°C19.0°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
12.0°C15.9°C
2 BF 67%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.8°C19.7°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.9°C15.7°C
0 BF 82%
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο πουλάει...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο πουλάει...

Σημαντική άνοδο στα έσοδα του συνεχίζει καταγράφει για το 2018 ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας με τα οικονομικά στοιχεία μάλιστα που παρουσιάστηκαν κατά τη γενική συνέλευση του οργανισμού πριν λίγες μέρες να εμφανίζουν αύξηση 12,12% τον Ιούλιο του 2018.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του οργανισμού, μετά το σταδιακό κλείσιμο των πυλών στο μετρό και το μέτρο εισόδου των επιβατών από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία και τρόλεϊ, υπάρχει σημαντική αύξηση των εσόδων του Οργανισμού. Ειδικότερα, από τα μέσα Μαΐου, οπότε και ξεκίνησαν να κλείνουν οι μπάρες, ο οργανισμός κατέγραψε αύξηση:

- Κατά 6% τον Μάιο του 2018 σε σχέση με τον Μάιο του 2017.

- Κατά 3,5% τον Ιούνιο 2018 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2017.

- Κατά 12,12% τον Ιούλιο 2018 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2017.

Αύξηση των επικυρώσεων στα λεωφορεία κατά 200%

Η είσοδος στα λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα έδωσε επίσης ώθηση στα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων. Τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για αύξηση των επικυρώσεων στα λεωφορεία κατά 200% και των εσόδων κατά 30% από τα τέλη Ιουνίου, οπότε και εφαρμόστηκε η υποχρεωτική είσοδος από την μπροστινή πόρτα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής από τα μέσα Ιουνίου επιστρατεύτηκαν 55 ελεγκτές σε βάρδιες (καθημερινά) και 35 τα σαββατοκύριακα στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Τον Ιούλιο 2018 με συστάσεις του ΟΑΣΑ οι έλεγχοι ήταν περισσότερο προτρεπτικοί και συμβουλευτικοί στους χρήστες των ΜΜΜ ώστε να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι έλεγχοι συνεχίστηκαν και τον Αύγουστο, ενώ τον τρέχοντα μήνα αναμένεται να ενταθούν.

Αποτέλεσμα της πολιτικής του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τη διοίκηση του οργανισμού, ήταν η σημαντική μείωση της παραβατικότητας, με το ποσοστό της εισιτηριοδιαφυγής σε λεωφορεία και τρόλεϊ να συρρικνώνεται στο 14%.

Δωρεάν μηνιαία κάρτα για άνεργους και ΑμεΑ

Όσον αφορά την έκδοση και χρήση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που συσχετίζεται άμεσα με τα έσοδα του οργανισμού, μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 1.150.000 ηλεκτρονικές κάρτες (προσωποποιημένες και απρόσωπες), έναντι 250.000 κάρτες που εκδίδονταν κατά μέσο όρο κάθε μήνα κατά τη "χάρτινη" εποχή.

Δωρεάν μηνιαία κάρτα έχουν αποκτήσει πάνω από 190.000 άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους του ΟΑΕΔ, ενώ τριμηνιαίας διάρκειας είναι οι δωρεάν κάρτες που έχουν διατεθεί σε 33.000 ΑμεΑ.

Στο ίδιο πλαίσιο, χαρακτηριστικό είναι ακόμη ότι, σύμφωνα με έρευνα της ALCO που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του ΟΑΣΑ τον περασμένο Ιούνιο, οι χρήστες και επιβάτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου επιλέγουν το πολλαπλό εισιτήριο (44%) και την προσωποποιημένη κάρτα (38%) ως τις βασικές επιλογές για τη μετακίνησή τους, ενώ η ανώνυμη κάρτα επιλέγεται πολύ λιγότερο (18% - περισσότερο μεγαλύτεροι ηλικιακά επιβάτες, αφού τους θυμίζει το παλιό σύστημα, το οποίο είχαν συνηθίσει).

Πακέτα πολλαπλών διαδρομών (40%) και κόμιστρο μεγάλης διάρκειας (34%) υπερέχουν σαφώς του κομίστρου μίας διαδρομής (20%), με το 65% να αγοράζει τα εισιτήριά του στα εκδοτήρια και το 27,5% στα αυτόματα μηχανήματα.

Αξιοσημείωτο εύρημα της ίδιας έρευνας είναι η υψηλή γνώση της δυνατότητας επαναφόρτισης (90%) και η σταθερή χρήση της, από το 72%, σχεδόν μόνο σε αυτόματα μηχανήματα και εκδοτήρια. Όσοι δεν επαναφορτίζουν επικαλούνται άγνοια διαδικασίας (κυρίως), άγνοια δυνατότητας και -λιγότερο- προβλήματα στα μηχανήματα, ενώ ένας στους τέσσερις από αυτούς δεν ενδιαφέρεται να επαναφορτίσει.

Υψηλό ποσοστό θετικής εμπειρίας

Σε σχέση τώρα με την εικόνα που έχουν οι επιβάτες για την εφαρμογή και χρηστικότητα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στην έρευνα καταγράφεται υψηλό ποσοστό θετικής εμπειρίας από τη χρήση του (59%, έναντι 11% αρνητικής).

Ειδικότερα, με θετικό δείκτη αποτιμούν οι επιβάτες τρία χαρακτηριστικά του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ευκολία χρήσης, συμπεριφορά προσωπικού, γνώση προσωπικού) και μάλλον ικανοποιητικό σε ακόμη τρία (αγορά μέσω ιστοσελίδας, αγορά μέσω app, ευκολία επαναφόρτισης). Αντίθετα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει αρνητικό δείκτη σε δύο χαρακτηριστικά, τα οποία έχουν να κάνουν με την ευκολία προμήθειας και την ενημέρωση.

Ως συνολική εικόνα, με βάση τα συμπεράσματα που καταγράφονται στην έρευνα της ALCO, προκύπτει ισχυρή θεωρητική βάση αποδοχής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου όπως αυτή συντίθεται από τα πολύ υψηλά ποσοστά σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση των επιβατών (67%), τον εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ (81%), την αύξηση εσόδων (73%) και, τέλος, το υψηλό ποσοστό θετικής εμπειρίας από τη χρήση του (59%, έναντι 11% αρνητικής και 27% ουδέτερης).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL