Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
Ο ΟΑΣΘ σε ρότα εκσυγρονισμού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο ΟΑΣΘ σε ρότα εκσυγρονισμού

Θεσσαλονίκη:

Βελτιωμένη είναι η εικόνα που εμφανίζει ο ΟΑΣΘ το τελευταίο διάστημα, ενώ η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, εξετάζοντας μια καταγγελία για συνωστισμό στη γραμμή 52 (Ν.Σ. Σταθμός - ΑΤΕΙ Σίνδου) που μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς σε επιβάτες, αποφάνθηκε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ «δεν αδιαφόρησε και ενήργησε προς το συμφέρον των επιβατών», αυξάνοντας τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη λεωφορειακή γραμμή.

Η σχετική καταγγελία έγινε τον περασμένο Οκτώβριο και, σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, κατά την έρευνα των εισαγγελικών αρχών διαπιστώθηκε ότι «ο αριθμός των επιβατών στο συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν ξεπέρασε τον νομίμως προβλεπόμενο» καθώς και ότι «δεν προέκυψε για τους επιβάτες συγκεκριμένος κίνδυνος».

Επίσης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς μίλησε χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο για τη βελτίωση που υπάρχει στις αστικές συγκοινωνίες το τελευταίο διάστημα, με την αύξηση του αριθμού των λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους. «Παραλάβαμε 245 οχήματα σε δυνατότητα κίνησης. Αυτή τη στιγμή τα έχουμε κάνει 440» τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό για την ψηφιοποίηση του Οργανισμού.

Η ψηφιοποίηση του Οργανισμού

«Η ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ έχει κατ' αρχάς να κάνει με τα πιο σύγχρονα αναγκαία εργαλεία για τη διοίκηση, όπου υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ελαχιστοποίηση -ώς και κατάργηση- της γραφειοκρατίας, αποτύπωση του πραγματικού κόστους λειτουργίας, αποτύπωση του πραγματικού κόστους ανά λεωφορείο. Όλα αυτά εντάσσονται σε διαδικασία ψηφιοποίησης, όπως και η κίνηση αποθεμάτων, τα ορυκτέλαια, τα πετρέλαια, τα πάντα» είπε και πρόσθεσε: «Έχουμε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τα υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής και Υποδομών και Μεταφορών, ενώ χθες υπογράψαμε και σύμβαση με την Κοινωνία της Πληροφορίας, που θα αναλάβει το έργο, ύψους 40 εκατ. ευρώ». Χαρακτήρισε την τηλεματική ως «το δεύτερο μεγάλο κεφάλαιο» και, όπως υποστήριξε, με τον εκσυγχρονισμό του συστήματος, «η ηλεκτρονική πληροφόρηση των επιβατών και το πού και πότε κυκλοφορούν τα λεωφορεία, θα είναι σε πραγματικό χρόνο, όχι σε στατιστικό χρόνο, όπως σήμερα... Εμείς τα έχουμε αυτή τη στιγμή σε πραγματικούς χρόνους».

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που κατά τον Στ. Παππά είναι ακόμη ένα «κορυφαίο θέμα», είπε ότι «οι ειδικοί επεξεργάζονται τα προγράμματα και σε λίγο διάστημα θα δημοπρατήσουμε τα τεύχη». «Θα είναι ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα μπορούμε να το διαχειριστούμε από το κινητό μας, να το επαναφορτίζουμε με πιστωτική ικανότητα όποτε θέλουμε. Θα χρησιμοποιείται στα λεωφορεία, αλλά και στο μετρό, το τρένο, ακόμη και στα μουσεία. Θα είναι πολλαπλών χρήσεων, θα είναι μεγάλη εξυπηρέτηση για τους πολίτες» εξήγησε.

«Προτιμούμε το κόμιστρο από το πρόστιμο»

Τέλος, υπερασπίστηκε τη διαφορετική και πολύ πιο ανθρώπινη μεταχείριση των επιβατών χωρίς εισιτήρια στα λεωφορεία από τους ελεγκτές, κάτι για το οποίο οι πολέμιοι της αποϊδιωτικοποίησης ασκούν σκληρή κριτική. «Όταν αναλάβαμε, υπήρχε τεράστιο πρόβλημα με τα πρόστιμα και κυρίως σε ανέργους. Εμείς είπαμε στους ελεγκτές ότι, ανάμεσα στο πρόστιμο και στο κόμιστρο, προτιμούμε το κόμιστρο. Αυτό αναπτύσσει τη συνευθύνη του πολίτη, τη συμβολή του σε αυτό το έργο που κάνουμε. Αν βρείτε κάποιον που δεν έχει κόψει εισιτήριο, θα τον παρακαλείτε, εάν έχει δυνατότητα, να το κόψει. Εάν δεν μπορεί, θα τον παρακαλείτε να κατέβει. Εάν δεν κατέβει, τότε θα του κόβετε πρόστιμο» εξήγησε. Επίσης, οι πολέμιοι της αποϊδιωτικοποίσης υποστηρίζουν πως όλο το επιβατικό κοινό κυκλοφορεί τζάμπα με τα λεωφορεία του ΟΑΘ, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία του έδωσε χθες ο Στ. Παππάς το ποσοστό του επιβατικού κοινού που δεν κόβει εισιτήριο είναι της τάξης μόλις του 4% και πολύ πιο κάτω από τα ευρωπαϊκά δεδομένα, που είναι στο 6%-7%. «Από αυτό το 4%, με την ευγενική παρότρυνση των ελεγκτών, 70%-80% ανταποκρίνεται και πληρώνει» όπως υπογράμμισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL