Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
N. Μαυραγάνης: Ξεχωριστά η πληρωμή κομίστρου ταξί και η πληρωμή για διαμεσολάβηση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

N. Μαυραγάνης: Ξεχωριστά η πληρωμή κομίστρου ταξί και η πληρωμή για διαμεσολάβηση

Διαμεσολάβηση που παρεμβαίνει στα κόμιστρα των ταξί είναι μεταφορικό έργο, ο πελάτης στο εξής θα πληρώνει το κόμιστρο στο ταξί και αν θέλει, ο ίδιος ή το ταξί, θα πληρώνουν ξεχωριστά για τη διαμεσολάβηση, ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης Στο Κόκκινο και τους Δημήτρη Κουκλουμπέρη και Νίκο Σβέρκο, αναφορικά με το σχετικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Το πεδίο της διαμεσολάβησης στις μεταφορές «ήταν εντελώς αρύθμιστο στο παρελθόν στη χώρα μας, γι' αυτό και το ρυθμίζουμε. Λέμε "όταν θες να κάνεις διαμεσολάβηση, απλώς και μόνο διαμεσολάβηση, τότε δεν θα παρεμβαίνεις καθόλου ούτε στις προδιαγραφές ούτε στους οικονομικούς όρους που γίνεται η μεταφορά", δηλαδή δεν θα πηγαίνεις από την πίσω πόρτα να δίνεις προνόμια, είτε premium στον μεταφορέα είτε εκπτώσεις στον μεταφερόμενο, τον καταναλωτή, εκμεταλλευόμενος ίσως ότι βρίσκεσαι εκτός Ελλάδας, σε διαδικτυακό τόπο, που έχει έδρα αλλού και δεν φορολογείται όπως στην Ελλάδα ... ουσιαστικά δηλαδή να μειώνεις το επίπεδο τιμών, το οποίο έχουν ορίσει τα συναρμόδια υπουργεία για αυτή τη μεταφορά, την λεγόμενη "ταρίφα"», τόνισε ο κ. Μαυραγάνης.

Αυτό το πεδίο «έχει ρυθμιστεί σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα. Δεν μπορείς να πηγαίνεις να το διαρρηγνύεις από την πίσω πόρτα. Πόσο μάλλον, εάν εκμεταλλεύεσαι ένα διαφορετικό φορολογικό τοπίο», όπως υπογράμμισε.

Με το νέο πλαίσιο, «λέμε: Θέλεις να κάνεις διαμεσολάβηση; Δεν θα παρεμβαίνεις. Εάν παρέμβεις, τότε κάνεις μεταφορικό έργο ... πρέπει να έχεις μητρώο στην Ελλάδα, να συνδέεσαι με συγκεκριμένους μεταφορείς, να τους δηλώνεις, να φορολογείσαι στην Ελλάδα. Αυτός που κάνει απλή διαμεσολάβηση χωρίς να παρεμβαίνει, θα κόβει διαφορετικά τιμολόγια. Ο πελάτης που χρησιμοποιεί ταξί ενός οδηγού/ιδιοκτήτη, θα πληρώσει το αντίτιμο της μεταφοράς σε αυτόν και, αν θέλει ο πελάτης ή το ταξί, να πληρώσει διαμεσολαβητική υπηρεσία, θα την πληρώσει ξεχωριστά στον διαμεσολαβητή», συνέχισε ο κ. Μαυραγάνης.

Τόνισε παράλληλα ότι «στο νομικό σκέλος, δεν έχουν κανένα έδαφος για να το προσβάλουν, ας ασκήσουν όποιο νόμιμο δικαίωμα θέλουν. Η ευρωπαϊκή εμπειρία έδειξε και το νομικό κεκτημένο είναι ότι αυτές οι εταιρείες πρέπει να ακολουθήσουν ακριβώς το δρόμο που δείχνει η Ελληνική Πολιτεία, υπάρχει η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και του Γερμανικού Ακυρωτικού Δικαστηρίου». Αντίστοιχα, «στο οικονομικό πεδίο, ποτέ μα ποτέ σε οικονομίες που διατηρούν ελεύθερο αλλά ελεγχόμενο τον ανταγωνισμό τους, δεν δημιουργείται ποτέ κενό. Αν κάποια εταιρεία αποφασίσει ότι δεν την συμφέρει πια υπό αυτούς τους φορολογικούς, οικονομικούς, εμπορικούς όρους να επιχειρεί στην Ελλάδα, το κενό θα πλήρωθεί σίγουρα από κάποιον άλλο, η ανάγκη καλύπτει το κενό», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL