Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.4°C22.4°C
3 BF 45%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.6°C20.8°C
2 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C22.0°C
1 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.5°C19.9°C
3 BF 37%
Ηλεκτρονικό εισιτήριο / Κάθε αρχή και δύσκολη...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ηλεκτρονικό εισιτήριο / Κάθε αρχή και δύσκολη...

"Όλα τα προβλήματα επιλύθηκαν και επιλύονται από τον ΟΑΣΑ και τον ανάδοχο, με την επιστημονική τεχνογνωσία την οποία διαθέτει και με τη δέουσα αμεσότητα", δηλώνει μιλώντας στην "Αυγή" της Κυριακής ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης σχετικά με τις δυσκολίες, που παρατηρήθηκαν στην πρεμιέρα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Μάλιστα, στην κατεύθυνση της ομαλότερης μετάβασης στο νέο σύστημα την Πέμπτη και την Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν, σύμφωνα με τις πληροφορίες της "Αυγής", πολύωρες συσκέψεις παρουσία και του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορών Ν. Μαυραγάνη, της διοίκησης του ΟΑΣΑ και των διοικήσεων των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, καθώς και των εκπροσώπων των σωματείων των εργαζομένων σε αυτά.

Μάλιστα, σε μία από τις συσκέψεις συμμετείχε και ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Λευτέρης Ρενιέρης. Το σωματείο όξυνε τα πνεύματα με επίκεντρο το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποφασίζοντας αναστολή της έκδοσης ηλεκτρονικών καρτών (απόφαση που τελικά ανακλήθηκε το βράδυ της ίδιας ημέρας την περασμένη Τετάρτη). Μάλιστα, μιλώντας στην "Αυγή" της Κυριακής ο πρόεδρος του σωματείου μας επισήμανε πως "έστω και την ύστατη ώρα εισακούστηκαν οι παρατηρήσεις μας για την ομαλή εφαρμογή του νέου συστήματος, για τα προβλήματα του οποίου είχαμε προειδοποιήσει από την πρώτη στιγμή πιλοτικής εφαρμογής, πριν επτά μήνες, όμως μέχρι σήμερα δεν είχαμε ληφθεί υπόψη".

Ένα από τα προβλήματα που εντόπισαν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Ρενιέρη, αφορούσε και "τα μηχανήματα επικύρωσης -σκάνερ- των εισιτηρίων των πυλών και τα αντίστοιχα των ελεγκτών, τα οποία στη μία περίπτωση έδειχναν ότι το εισιτήριο ήταν φορτισμένο με διαδρομές, ενώ στα σκάνερ των ελεγκτών έδειχναν ότι είναι άδειο. Πρόκειται για μη συγχρονισμό των διαφορετικών λογισμικών στα διαφορετικά μηχανήματα, αλλά τέτοιες καταστάσεις προκαλούν διαρκώς προστριβές των εργαζόμενων με τους επιβάτες, οι οποίοι εκ των πραγμάτων ταλαιπωρούνται", σημειώνει.

Διαγωνισμοί ανά συγκοινωνιακή εταιρεία για έγκαιρη ανατροφοδότηση

Σε ερώτησή μας, πάντως, για το αν θεωρεί ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση μετά και την κατάθεση των παρατηρήσεων-προτάσεων των εργαζομένων, ο πρόεδρος του σωματείου εμφανίστηκε αισιόδοξος, αλλά τόνισε ότι "περιμένουμε να δούμε πώς θα υλοποιηθούν οι προτάσεις μας, γιατί η μετάβαση στο νέο σύστημα, όπως έχει δείξει και η διεθνής εμπειρία, δεν είναι εύκολη και υπάρχουν διάφοροι επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως η κατάργηση των χάρτινων εισιτηρίων, που διέταξε ο Χρ. Σπίρτζης. Κι αυτό διότι, εμείς, για παράδειγμα, έχουμε αποθεματικό μόνο 8-10 εκατομμυρίων ηλεκτρονικών εισιτηρίων, τα οποία τις επόμενες μέρες θα εξαντληθούν. Και ελλείψει και των χάρτινων θα αναγκάζονται οι επιβάτες να αγοράζουν άλλα προϊόντα με ακριβότερο κόμιστρο, όπως το ημερήσιο των 4,5 ευρώ".

Σύμφωνα, πάντως, με τις πληροφορίες της "Αυγής", το θέμα του έγκαιρου ανεφοδιασμού με ηλεκτρονικά εισιτήρια τέθηκε στο Δ.Σ. του ΟΑΣΑ, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, κι σε αυτό επικυρώθηκε η απόφαση για επιμέρους άμεσους διαγωνισμούς ανά συγκοινωνιακή εταιρεία, προκειμένου να μην υπάρξει κανένα θέμα με την ανατροφοδότηση.

Ο κ. Ρενιέρης διευκρινίζει, τέλος, πως η στάση εργασίας που είναι προγραμματισμένη για αύριο στον ΗΣΑΠ από τις 12 μ. ώς τις 3 μ.μ. έχει στόχο να απαντήσει "στις απειλές του υπουργού Μεταφορών για πειθαρχικά και απολύσεις με αφορμή την απόφαση αναστολής έκδοσης καρτών, την οποία εξάλλου έχουμε ανακαλέσει".

"Το κέντρο διαχείρισης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου λειτουργεί σε 24ωρη βάση"

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, από την πλευρά του, επισημαίνει μιλώντας στην εφημερίδα μας ότι "όπως και οποιοδήποτε άλλο δύσκολο, καινοτόμο, πολύπλοκο και πολυσύνθετο τεχνικό έργο, έτσι και το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΣΣΚ) παρουσίασε διάφορα προβλήματα και κατά τη φάση της κατασκευής και κατά τη φάση της λειτουργίας του, ενώ επιπλέον, όπως είναι φυσικό, είχε να αντιμετωπίσει και το ζήτημα της κατανόησης, εξοικείωσης και αποδοχής εκ μέρους του επιβατικού κοινού αλλά και των ίδιων των εργαζομένων του Ομίλου ΟΑΣΑ".

Όλα αυτά τα προβλήματα, όμως, υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ "επιλύθηκαν και επιλύονται από τον ΟΑΣΑ και τον ανάδοχο (σ.σ.: πρόκειται για την LG) με την επιστημονική τεχνογνωσία την οποία διαθέτει και με τη δέουσα αμεσότητα. Διαβεβαιώνουμε και το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους ότι το κέντρο διαχείρισης του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου λειτουργεί σε 24ωρη βάση από τον ανάδοχο παρεμβαίνοντας, όπου χρειαστεί, αμέσως για να επιλυθούν οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν".

Την ίδια στιγμή, όπως τονίζει ο κ. Ταστάνης, "θέλουμε να ζητήσουμε, ιδιαίτερα από τους εργαζόμενους του ομίλου ΟΑΣΑ, να έχουν εμπιστοσύνη στις διοικήσεις του Ομίλου και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διότι εργαζόμαστε μαζί με αυτούς νυχθημερόν για τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση και την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της μετακίνησης των πολιτών της Αθήνας.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο φέρνει μια νέα εποχή στον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας. Πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας, που, όπως δείχνουν τα στοιχεία που ανακοινώσαμε, συναντά μεγάλη αποδοχή εκ μέρους του επιβατικού κοινού" καταλήγει.

Σε λειτουργία η ιστοσελίδα για έκδοση και επαναφόρτιση προσωποποιημένης κάρτας

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Παρασκευή ο ΟΑΣΑ, από την Πέμπτη ώς το μεσημέρι της Παρασκευής είχαν εκδοθεί συνολικά 3.100 προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες χωρίς προβλήματα. Επιπλέον, συνολικά 35 σταθμοί στην Αττική εκδίδουν προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες (βλ. αναλυτικά φύλλο "Αυγής" 6.10), ενώ σε λειτουργία βρίσκεται από την Πέμπτη η ιστοσελίδα www.athenacard.gr, με χρηστικές πληροφορίες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά και δυνατότητα, εκτός της έκδοσης, και επαναφόρτισης προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας, μέσω του τραπεζικού συστήματος, από το Διαδίκτυο. Σύμφωνα δε με τον ΟΑΣΑ, μέσα σε δυο μέρες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί αρκετές συναλλαγές με προσωποποιημένες κάρτες στο Διαδίκτυο.

Να σημειώσουμε ότι η διαδικασία για την έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας στην ιστοσελίδα της athenacard περιλαμβάνει τη συμπλήρωση από τον επιβάτη του «Εντύπου Προσωποποίησης», στο οποίο εισάγει το ονοματεπώνυμό του, τον ΑΜΚΑ και έναν 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας της επιλογής του. Στη συνέχεια, εκτυπώνει το έγγραφο με τον κωδικό άμεσης απόκρισης (Quick Response - QR Code) και προσέρχεται με αυτό, μαζί με τα απαραίτητα έγγραφα (επίσημο αποδεικτικό ΑΜΚΑ, αστυνομική ταυτότητα), στα εκδοτήρια για την έκδοση της κάρτας.

Με το νέο σύστημα, η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται μια φορά και για την επαναφόρτισή της, ο κάτοχος μπορεί να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά είτε τα Τερματικά Έκδοσης Καρτών είτε την ιστοσελίδα www.athenacard.gr, αποφεύγοντας τις ουρές στα εκδοτήρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL