Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
18.9°C23.4°C
3 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
14.3°C19.4°C
2 BF 69%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
14.4°C15.5°C
5 BF 82%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
19.9°C24.4°C
2 BF 41%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
14.9°C16.9°C
0 BF 77%
ΟΑΣΘ: Εν αρχή ην... οι χαριστικές συμβάσεις / Σκανδαλιστικά.... δρομολόγια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΑΣΘ: Εν αρχή ην... οι χαριστικές συμβάσεις / Σκανδαλιστικά.... δρομολόγια

Δεν χρειάζεται να σκάψει κάποιος βαθιά για να βρει σκάνδαλα στον ΟΑΣΘ, αφού το μεγαλύτερο «σκάνδαλο» είναι ο τρόπος με τον οποίο στήθηκε και λειτούργησε ο μέχρι πρότινος ιδιωτικός, πλην όμως κρατικοδίαιτος ΟΑΣΘ. Ήταν μια στημένη «μηχανή» αναπαραγωγής πλούτου για τους μετόχους του και όχι μόνο, με τη βούλα του κράτους, αφού όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις έριχναν πολύ «λάδι» για να δουλεύει, υπογράφοντας σκανδαλώδεις και πανάκριβες συμβάσεις.

Δεν γνωρίζουμε πόσους «λαγούς» θα βγάλει η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ. Η νέα διοίκηση του Οργανισμού υποσχέθηκε ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινώσει τα πρώτα στοιχεία τα οποία αναμένεται να καταδεικνύουν το μεγάλο φαγοπότι που γίνονταν στον «αμαρτωλό» αυτόν οργανισμό. Το νόμιμο και το ηθικό ισχύει και σ’ αυτήν την περίπτωση. Το μεγάλο «φαγοπότι» γίνονταν με τις ευλογίες της εκάστοτε κυβέρνησης. Οι μέτοχοι (σ.σ.: απολύτως νομότυπα) κάθε χρόνο μοιράζονταν περί τα 16 εκατ. ευρώ, όταν το αρχικό κεφάλαιο που έβαλαν οι ίδιοι ή οι πρόγονοί τους ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ! Δηλαδή κάθε χρόνο τους επιστρέφονταν περίπου το 80% του αρχικού κεφαλαίου που επένδυσαν πριν 60 χρόνια... Και αυτό ανεξάρτητα από την πορεία του Οργανισμού, ο οποίος είναι και καταχρεωμένος. Μάλιστα τα σταθερά κέρδη των μετόχων περνούσαν λογιστικά στα μόνιμα λειτουργικά έξοδα του ΟΑΣΘ!

Δεν είναι σκάνδαλο(!)...

Επίσης κάπου 200 από τους μετόχους είναι και εργαζόμενοι και αρκετοί από αυτούς έχουν τακτοποιήσει στον Οργανισμό άλλα μέλη των οικογενειών τους, που σημαίνει ότι είχαν εξασφαλισμένο παραπάνω από ένα εισόδημα, ενώ συγχρόνως αρκετοί είναι και μέτοχοι στο «παραμάγαζο» του ΟΑΣΘ, που φέρει την επωνυμία «Ηρακλής». Ως γνωστό ο «Ηρακλής» έχει στην κατοχή του τα ακίνητα στα οποία στεγάζονται τα γραφεία και τα μηχανοστάσια του Οργανισμού. Έτσι μέτοχοι του ΟΑΣΘ που είναι και μέτοχοι στον “Ηρακλή” όριζαν το τίμημα των ενοικίων που ήταν και είναι αρκετά υψηλό και σώρευαν επιπλέον σίγουρα κέρδη, αφού και αυτά είναι στα πάγια έξοδα.

...αλλά σκανδαλίζει

Επίσης, διοίκηση, αλλά και ορισμένοι συνδικαλιστές δεν έκρυβαν μέχρι πρότινος τα ανθηρά οικονομικά τους. Και βάσει των στοιχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα την περασμένη εβδομάδα οι μισθοί τουλάχιστον των διοικούντων ήταν ιδιαιτέρως παχυλοί, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες παχυλοί είναι και ορισμένων εργαζομένων - μετόχων. Δηλαδή δεν ήταν μόνο οι μέτοχοι που απολάμβαναν την απλοχεριά του Ελληνικού Δημοσίου με τα χρήματα των φορολογουμένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η σύμβαση του πρώην προέδρου του ΟΑΣΘ ήταν έτσι δομημένη που οι καθαρές αμοιβές του ήταν σταθερά στις 4.000 ευρώ μηνιαίως. Αν ανέβαινε η φορολογία ή οι ασφαλιστικές εισφορές ανέβαιναν και οι μικτές του αποδοχές του και έτσι έφθασε να (μας) κοστίζει στον 7.560,71 ευρώ κάθε μήνα... Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν με αφορμή δημοσιεύματα σε έντυπα που πρόσκεινται στη Ν.Δ., τα οποία επιτίθονταν εκ νέου στον Στέλιο Παππά που ανέλαβε άμισθα τη θέση του προέδρου του ΟΑΣΘ και προσπαθούσαν να τον σπιλώσουν αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν είναι και τόσο άμισθος επειδή ο ΟΑΣΘ θα του πληρώνει τα ενοίκια ενός διαμερίσματος σε μια διόλου ακριβή περιοχή και τα έξοδα μετακίνησης. «Η μεικτή δαπάνη του νέου Δ.Σ. δεν ξεπερνά μηνιαίως μικτά τα 7.200 ευρώ (σ.σ.: δηλαδή περίπου όσο ο μικτός μισθός του προηγούμενου προέδρου), ενώ το ποσό για το σύνολο των μελών του απερχόμενου Δ.Σ. ήταν 34.329,24 ευρώ... Μάλιστα τα μέλη της προηγούμενης διοίκησης πληρωνόταν πριν τους εργαζόμενους, δηλαδή είχαν και αυτοί διασφαλισμένα τα μινιάτικα, την ώρα που οι εργαζόμενοι είχαν δίμηνες καθυστερήσεις στη μισθοδοσία τους.

Ή εργαζόμενοι ή μέτοχοι

Η νέα διοίκηση υπό τον Στέλιο Παππά και τον Σάββα Παναγιωτίδη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου φέρεται αποφασισμένη να ρίξει άπλετο φως σε αυτό το διαρκές «σκάνδαλο» που λέγεται ΟΑΣΘ και να βάλει τάξη σε όλα τα επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη υπάρχει απόφαση ότι οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να είναι μέτοχοι σε εταιρείες που συναλλάσσονται με τον ΟΑΣΘ. Αυτό θα ενοχλήσει κάποιους που όλα αυτά τα χρόνια έμαθαν να αυξάνουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς εις υγείαν του Δημοσίου και μέσα από τους κλειστούς μηχανισμούς που στήθηκαν γι’ αυτόν τον σκοπό. Επίσης με έναν πρώτο πρόχειρο υπολογισμό ο αποϊδιωτικοποιημένος ΟΑΣΘ θα κοστίζει περίπου 20 εκατ. ευρώ ετησίως λιγότερο, παρέχοντας καλύτερες υπηρεσίες.

Με το "καλημέρα"

Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν καν κλείσει μήνας από την ώρα που εγκαταστάθηκε η νέα διοίκηση στα γραφεία της Παπαναστασίου Αλεξάνδρου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν επιπλέον 135 αστικά λεωφορεία, τα οποία είτε είχαν μικροβλάβες είτε δεν είχαν φρέον και παρέμειναν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια. Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν χρειάστηκε κάποιο ιδιαίτερα σοβαρό κονδύλι για να ξαναβγούν στους δρόμους. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ που επιχορηγούνταν με πακτωλό κρατικού χρήματος για να ασκεί κοινωνική πολιτική δεν μετέφερε δωρεάν τους ανέργους και χρέωνε στον κρατικό κορβανά τα πρόστιμα που έκοβε όταν οι ελεγκτές τους έπιαναν χωρίς εισιτήριο. Ο κρατικός ΟΑΣΘ μεταφέρει δωρεάν τους ανέργους και δεν τους ξεφτιλίζει ενώπιον των άλλων επιβατών.

Κοίτα ποιοι μιλάνε...

Φυσικά δεν έγιναν ξαφνικά όλα τέλεια στον ΟΑΣΘ. Υπάρχει πολύς δρόμος για να διανυθεί, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει αξιόπιστες και ποιοτικές δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και με κοινωνικό πρόσωπο. Η αρχή έγινε με την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και ήδη η πλειονότητα των πολιτών που χρησιμοποιούν αστικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους αντιλαμβάνονται ότι αυτό αποτελεί μια μεγάλη και ριζοσπαστική τομή για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Αυτό δεν μπορούν προφανώς να το αντιληφθούν στελέχη, βουλευτές και τομεάρχες της Νέας Δημοκρατίας, ορισμένοι εκ των οποίων έχουν να μπουν σε αστικό λεωφορείο από τα νεανικά τους χρόνια, αλλά έχουν χρησιμοποιήσει στελέχη του παλιού «αμαρτωλού» ΟΑΣΘ για τη συλλογή σταυρών. Όλοι γνώριζαν το μεγάλο φαγοπότι και όχι μόνο δεν το σταμάτησαν, αλλά το τροφοδότησαν για να διατηρήσουν ή να μεγαλώσουν την εκλογική τους πελατεία. Αυτήν την «πελατεία» θέλουν να διατηρήσουν και γι’ αυτό αντιδρούν τόσο λυσσαλέα. Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις γνώριζαν για το μεγάλο «πάρτι» που είχε στηθεί και συνέχιζαν να υπογράφουν τις χαριστικές συμβάσεις τη μία πίσω από την άλλη, χωρίς να διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον.

Τέλος, και οι απλοί εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, αυτοί που δεν λάμβαναν μερίσματα από τις μετοχές, αντιλαμβάνονται ότι αυτό που έγινε είναι προς το συμφέρον της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, αλλά και το δικό τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL