Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
10.1°C14.3°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.2°C13.3°C
2 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.0°C12.1°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
12.5°C14.3°C
3 BF 80%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.7°C11.9°C
4 BF 82%
Τα λεωφορεία ξανά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τα λεωφορεία ξανά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Επανέρχονται σήμερα τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μετά την απόφαση της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων του ΟΑΣΘ να σταματήσουν την επίσχεση εργασίας, έπειτα από εννέα ημέρες απίστευτης ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, το οποίο στη συντριπτική του πλειονότητα είναι πιο φτωχό και πιο κακοπληρωμένο.

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι έλαβαν την απόφαση «σεβόμενοι την πόλη, τους εργαζόμενους και τους μαθητές» που ο ΟΑΣΘ στο σύνολό του δεν σεβάστηκε για ακόμη μια φορά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδικάτου Δ. Τσερμενίδη, η απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων ελήφθη πριν καταβληθούν τα δεδουλευμένα δύο μηνών και το δώρο του Πάσχα, μετά τη δέσμευση που έλαβαν ότι αυτά θα καταβληθούν σήμερα το πρωί. Τώρα το συνδικάτο απαιτεί συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς και τα συναρμόδια υπουργεία, «πέρα και έξω από τις βλέψεις του ΟΑΣΘ για να έχει εργαζόμενους σε συνθήκες γαλέρας» και ο Δ. Τσερμενίδης υποστηρίζει πως «έχουμε πρόταση για τι ακριβώς θέλουμε για τον συγκοινωνιακό φορέα και θα την καταθέσουμε».

Αναφορικά με το σχέδιο Σπίρτζη δηλώνει ότι οι εργαζόμενοι «δεν φοβούνται τίποτα». «Αν μιλούν για μειώσεις, τότε να δούμε και αυτές τις μειώσεις στα κέρδη των μετόχων» σχολίασε αναφορικά με την πρόταση της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που προβλέπει μειώσεις περίπου 30% στους μισθούς των εργαζόμενων και μειώσεις 15% στα κέρδη των μετόχων! Δηλαδή συνεχίζει στη λογική ότι οι μέτοχοι θα λαμβάνουν μερίσματα όχι από τα κέρδη του ΟΑΣΘ, αλλά από έναν ελλειμματικό ιδιωτικό οργανισμό.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό 24/7 σχολίασε ότι με το ιδιότυπο και ευνοϊκό καθεστώς που δημιουργήθηκε με νόμο του 1957 ο ΟΑΣΘ «δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν», ενώ όταν ρωτήθηκε για το πού δόθηκε η τελευταία κρατική επιδότηση ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ, είπε ότι «1,6 εκατ. δόθηκαν από τον ΟΑΣΘ στην τράπεζα λόγω δανεισμού που είχε, 1,1 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικά ταμεία και 500.000 ευρώ σε μερίσματα στους μετόχους...».

Βέβαιο είναι ότι όσο παραμένει αυτό το ιδιότυπο καθεστώς στον ΟΑΣΘ, η Θεσσαλονίκη, η κοινωνία και η οικονομία της θα παραμένουν σε ομηρία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL