Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
21.7°C26.3°C
2 BF 38%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.6°C24.9°C
3 BF 38%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
19.4°C24.3°C
2 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.4°C21.6°C
2 BF 64%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
21.9°C23.5°C
0 BF 37%
Το "γαλαζοπράσινο" δρομολόγιο απαξίωσης της Οδικών Συγκοινωνιών με αριθμούς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το "γαλαζοπράσινο" δρομολόγιο απαξίωσης της Οδικών Συγκοινωνιών με αριθμούς

Τα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία της κατάστασης της υποδομής και του προσωπικού την τελευταία πενταετία στα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ δημοσιεύει σήμερα η “Αυγή”, σε συνέχεια του κυριακάτικου δημοσιεύματός μας για τη συνειδητή απαξίωση των Οδικών Συγκοινωνιών (Ο.ΣΥ.) από τις προηγούμενες γαλαζοπράσινες διοικήσεις.

Με βάση τα ετήσια στοιχεία της Ο.ΣΥ. από το 2012 ώς το 2016 γίνεται εμφανής η σταθερά μεγάλη διαφορά μεταξύ της δύναμης των ενεργών διατιθέμενων λεωφορείων και τρόλεϊ και εκείνων που τελικά εκτέλεσαν τα δρομολόγια. Η διαφορά αυτή οφείλεται στην αδυναμία των ενεργών αυτών οχημάτων να δρομολογηθούν, λόγω μηχανικών ή τεχνικών βλαβών, λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά (π.χ., λάστιχα, μπαταρίες) ή εξαιτίας εν γένει ελλιπούς συντήρησης. Ενδεικτικό είναι ότι το 2012, το 2013 και το 2014 η διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών είναι σταθερά 700 (και άνω) λιγότερα οχήματα λόγω των παραπάνω αιτιών, με την ψαλίδα να κλείνει μόνο το 2015 και το 2016, οπότε μειώνεται αισθητά. Εντούτοις, μεταξύ του 2012 και του 2016, αισθητά μειώνεται και η ίδια η δύναμη των ενεργών λεωφορείων λόγω του παροπλισμού οχημάτων.

Ακόμη αξιοσημείωτο στον πίνακα που δημοσιεύει η "Αυγή" είναι η μείωση του προσωπικού στον οργανισμό λόγω αποχωρήσεων - συνταξιοδοτήσεων, η οποία από το 2012 ώς το 2016 ξεπερνά τους 1.000 υπαλλήλους. Ειδικότερα, την τελευταία πενταετία αποχώρησαν συνολικά για διαφόρους λόγους 691 οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ, στους οποίους προστίθενται και οι συνολικά 361 οδηγοί που συνταξιοδοτήθηκαν την ίδια περίοδο (βλ. πίνακα "Αυγή" της Κυριακής 21.5).

Παρά το γεγονός ότι ήδη από το 2012 ο στόλος των οχημάτων αρχίζει να καταρρέει, η διορισμένη στα τέλη του 2012 από τους συγκυβερνώντες Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ διοίκηση Οικονόμου (ο οποίος είχε διατελέσει και πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ), όπως και η προηγούμενη επί κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου δεν έπραξε, τίποτα για την αντιστροφή της κατάστασης. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ενώ υπήρχε η δυνατότητα για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό οχημάτων, δεν κατατέθηκε ποτέ πρόταση για εξεύρεση πόρων από τα επιχειρησιακά προγράμματα. Με διαφορετικό τρόπο για παράδειγμα, έπραξε η σημερινή διοίκηση, η οποία σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής εξασφάλισε χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ για την εξαγορά 92 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020». Πριν από λίγες ημέρες μάλιστα, η Ρ. Δούρου υπέγραψε τη σχετική πρόσκληση με τίτλο «Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημοσίων συγκοινωνιών στη μητροπολιτική Αθήνα».

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με τα στοιχεία, την τελευταία πενταετία μειώθηκε η επιβατική κίνηση κατά 46 εκατ. επιβάτες, ενώ σταθερά τα δρομολόγια που εκτελούνται ετησίως φτάνουν κατά μέσο όσο το 90% με 95% των αρχικά προγραμματισμένων δρομολογίων από τον ΟΑΣΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL