Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
13.7°C17.4°C
2 BF 57%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
8.8°C13.8°C
3 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
12.0°C16.0°C
2 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.8°C17.1°C
3 BF 85%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.3°C12.3°C
0 BF 71%
Θεσσαλονίκη / Το Μετρό προχωρά, η Ν.Δ. εκτροχιάζεται
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεσσαλονίκη / Το Μετρό προχωρά, η Ν.Δ. εκτροχιάζεται

Το μετρό Θεσσαλονίκης έπεσε και αυτό θύμα της αντικυβερνητικής προπαγάνδας, ενώ αυτοί που ευθύνονται για τις πολύχρονες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου τώρα, αντί να απολογούνται, σηκώνουν πολλή «σκόνη» για μια κατ’ αρχήν πρόταση της αναδόχου εταιρείας προς την Αττικό Μετρό, η οποία προέβλεπε τα μέγιστα διαστήματα ολοκλήρωσης των έργων. Σύμφωνα με αυτήν η βασική γραμμή θα αποδοθεί στο κοινό το πολύ με δύο μήνες καθυστέρηση...

Η αντικυβερνητική φρενίτιδα φαίνεται να γεννά παραφροσύνη σε ορισμένα γαλάζια στελέχη, που, όταν βλέπουν τον πρωθυπουργό ή υπουργούς να εγκαινιάζουν έργα, σπεύδουν είτε να διεκδικήσουν την «πατρότητα» είτε να αποδομήσουν τις επιδόσεις της κυβέρνησης στην υλοποίηση των μεγάλων έργων.

Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, ο Κώστας Γκιουλέκας, βουλευτής της Ν.Δ. που επί ημερών της «βάλτωσε» το έργο του μετρό, κατέθεσε «κοτζάμ» ερώτηση στη βουλή ορμώμενος από δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας, που υποστηρίζει ότι ο ανάδοχος του έργου διαψεύδει τα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε ο Χρ. Σπίρτζης.

Το δημοσίευμα μιλά για μια τρισέλιδη «επιστολή της κοινοπραξίας “ΑΕΓΕΚ - Ansaldo STS. - Seli - Salini Impregilo - Hitachi”, στην οποία έχει υπεισέλθει μέσω των τραπεζών λόγω οικονομικών προβλημάτων του αναδόχου ο Άκτωρ» και που εστάλη στην Αττικό Μετρό Α.Ε. στις 23 Μαρτίου. Ο συντάκτης υποστηρίζει πως σε αυτήν «αναφέρεται με σαφήνεια ότι η ολοκλήρωση της δοκιμαστικής λειτουργίας του μετρό και συνεπώς το πέρας του έργου προσδιορίζεται για το τέλος Φεβρουαρίου του 2021» (!) και όχι το 2020, όπως δήλωσαν πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αλλά και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος.

Ο κ. Γκιουλέκας το μόνο που δεν ζήτησε μετά από αυτό είναι να αυτομαστιγωθούν στην πλατεία Αριστοτέλους υπουργός και πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Μίλησε για «εμπαιγμό» των Θεσσαλονικέων, ενώ δήλωσε ότι ο Χρ. Σπίρτζης «οφείλει μια δημόσια συγγνώμη στην Θεσσαλονίκη». Όμως ο «γαλάζιος» βουλευτής θα ήταν αξιόπιστος αν ζητούσε να πράξουν το ίδιο αρχικά ο Σωτήρης Κούβελας για την «τρύπα» που άνοιξε όταν ήταν δήμαρχος στην Εγνατία και την ονόμασε «Έργα Μετρό» με χρηματοδότηση αποκλειστικά του δημοτικού ραδιοφώνου (σ.σ.: αλλά αυτό δεν ήταν εμπαιγμός) και όλους τους «γαλάζιους» και «πράσινους» υπουργούς Υποδομών που ευθύνονται για τις πολυετείς καθυστερήσεις του έργου και για τον παραλίγο ενταφιασμό του.

Ο νεοδημοκρατικός πολιτισμός

Τα έργο, όπως και άλλα μεγάλα δημόσια έργα, ξεμπλόκαρε από αυτήν την κυβέρνηση. Μόλις πριν από λίγες ημέρες τελείωσε η διάνοιξη των σηράγγων της βασικής γραμμής με καθυστέρηση έξι χρόνων... Δόθηκε λύση στο θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, αλλά και της Αγίας Σοφίας που σέβεται την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης, όταν η Ν.Δ. και τα τοπικά της φερέφωνα σε επίπεδο φορέων φώναζαν να φύγουν άρον - άρον οι αρχαιότητες, διότι «μετρό και αρχαιότητες δεν μπορούν να συνυπάρξουν» στον σταθμό της Βενιζέλου.

Ακόμη και τώρα τοπικά στελέχη της Ν.Δ. επιμένουν σε αυτήν την άποψη δίνοντας έμφαση στο ότι είναι και πιο γρήγορη και «οικονομική». Η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να θυσιαστεί στο όνομα μερικών εκατομμυρίων ευρώ... Αυτήν τη «λογική» φαίνεται να προβάλλουν και να υπηρετούν στη Θεσσαλονίκη.

Γίνεται συνεχώς φανερό ότι, αν ήταν μόνο στο χέρι τους, σήμερα τα ευρήματα της Βενιζέλου θα ήταν στοιβαγμένα σε κάποια αποθήκη και ίσως ορισμένα από αυτά να χρησιμοποιούνταν σαν διάκοσμος στο μετρό. Να μην ξεχνάμε ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να μεταφερθούν και να στηθούν σε άλλο, άσχετο χώρο και μάλιστα έξω από τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο μήκος κύματος

Στις αρχαιότητες της Βενιζέλου βρήκαν το «άλλοθι» για τις καθυστερήσεις στο έργο, κάτι που δεν ισχύει. «Τέσσερα χαμένα χρόνια, απίστευτη ταλαιπωρία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ πρόσθετο κόστος είναι το αποτέλεσμα των χειρισμών που υλοποιήθηκαν από τη σημερινή κυβέρνηση και κυρίως τον Δήμο Θεσσαλονίκης με επίκεντρο τις αρχαιότητες στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου» δήλωνε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη στις 25 Ιανουαρίου το γαλάζιο στέλεχος Στράτος Σιμόπουλος.

Υποστήριξε μάλιστα ότι ο Γιάννης Μπουτάρης, καθώς και μία ομάδα αρχαιολόγων με αναφορά στον ΣΥΡΙΖΑ, ταλαιπωρεί και θα ταλαιπωρεί για πολύ ακόμη την πόλη στο θέμα του σταθμού της Βενιζέλου. «Η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης κατά 85% των αρχαιοτήτων, που υποστήριζα εξ αρχής, θα στοίχιζε 3 εκατ. ευρώ και δεν απαιτούσε παρά κάποιους μήνες» τόνισε ο πρώην γραμματέας Δημοσίων Έργων επί κυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά.

Πανικός όμως έπιασε και τον Κ. Γκιουλέκα μόνο στο άκουσμα ότι το ΚΑΣ θα έκανε αυτοψία στα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στον σταθμό της Αγίας Σοφίας. «Το ΚΑΣ ζήτησε την εκπόνηση μιας σειράς μελετών, για τα χρονοδιαγράμματα και για το κόστος των οποίων δεν έχει γνωστοποιηθεί απολύτως τίποτα» δήλωνε στις 25 Ιανουαρίου.

Αλλά και ο βουλευτής της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης και επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης δεν κρύβει ότι η παράταξή του είναι υπέρ της λύσης που προωθούσε ο Στράτος Σιμόπουλος για τις αρχαιότητες της Βενιζέλου.

Και η αλήθεια είναι...

Ο Γιάννης Μυλόπουλος εξηγεί στην «Αυγή» ότι η επιστολή που διέρρευσε και την οποία επικαλέστηκε η τοπική εφημερίδα «δεν αποτελούσε παρά μία κατ’ αρχήν πρόταση της αναδόχου κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό, η οποία είναι η μόνη αρμόδια για να εγκρίνει το τελικό χρονοδιάγραμμα».

«Διαστρεβλώνοντας μάλιστα τα όσα διαλαμβάνονται στην επιστολή παρουσιάστηκαν τα μέγιστα χρονικά διαστήματα αποπεράτωσης των εργασιών ως τελικά και ως δήθεν σημείο διαφωνίας μεταξύ της αναδόχου και της Αττικό Μετρό. Η αλήθεια είναι ότι μετά από συζητήσεις το τελικό χρονοδιάγραμμα, το οποίο και θα εγκριθεί, προβλέπει αυτά τα οποία ανακοίνωσαν ο υπουργός και η διοίκηση της Αττικό Μετρό» τονίζει.

Αναφορικά με την ερώτηση και τις δηλώσεις Γκιουλέκα σχολίασε ότι «αποτελεί τον ορισμό του θράσους και του λαϊκισμού οι υπεύθυνοι για τον εκτροχιασμό του έργου να εγκαλούν αυτούς που το επανεκκίνησαν και το προχωρούν με γοργούς ρυθμούς για δήθεν δύο μόλις μήνες καθυστέρηση της αποπεράτωσής του».

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα δηλώνει ότι αυτό που ισχύει είναι ότι το 2019 θα γίνει η δοκιμαστική λειτουργία, προς το τέλος του 2020 θα παραδοθούν οι 9 από τους 13 σταθμούς, δηλαδή το 75% του έργου, τέλος του 2020 - αρχές του 2021 θα παραδοθεί η Καλαμαριά και στο τέλος του 2021 το υπόλοιπο κομμάτι της βασικής γραμμής από το σιντριβάνι μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό. Επίσης αμέσως μετά τις γιορτές ξεκινούν, σύμφωνα με τη μελέτη που εγκρίθηκε, οι εργασίες στον σταθμό της Βενιζέλου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL