Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.9°C18.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
11.3°C14.6°C
3 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
12.0°C16.0°C
2 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.5°C17.7°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.6°C11.6°C
0 BF 63%
Στην κυκλοφορία οι τρεις οδικοί άξονες, με πρώτα τα Τέμπη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στην κυκλοφορία οι τρεις οδικοί άξονες, με πρώτα τα Τέμπη

Την Πέμπτη 6 Απριλίου θα δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις νέες σήραγγες που παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, παρουσία του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα και της επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κ. Κρέτσου, όπως είπε χθες σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ 1 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης. Ενώ με την παράδοση και του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα, τη Μεγάλη Πέμπτη, σύμφωνα με τον υπουργό, ολοκληρώνεται, ύστερα από δεκαετίες, ο βασικός οδικός άξονας της χώρας, η ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι".

Ο υπουργός ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια να δοθεί στην κυκλοφορία και ο τρίτος άξονας με σύμβαση παραχώρησης, ο άξονας Αντίρριο - Ιωάννινα, τη Μεγάλη Εβδομάδα η σήραγγα της Κλόκοβας στην Αιτωλοακαρνανία και στο σύνολό του πριν από την Πρωτομαγιά.

Με αφορμή προχθεσινή τροπολογία η οποία προβλέπει τη δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών της δαπάνης για την επιδότηση λειτουργίας όσο διαρκεί η παραχώρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη, ο πρώτος που ολοκληρώθηκε πριν από τα Χριστούγεννα, και τον θόρυβο που ξεσήκωσε η Νέα Δημοκρατία περί "ρουσφετιού στον Μπόμπολα", ο Χρ. Σπίρτζης εξήγησε ότι το θέμα είναι διαδικαστικό.

Ταυτόχρονα θύμισε με νόημα ότι η επιδότηση λειτουργίας σε περίπτωση που οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, άρα και τα έσοδα από τα διόδια, μειωθούν, προβλεπόταν στη Σύμβαση Παραχώρησης του 2007, με υπουργό τον Γ. Σουφλιά και κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ενώ και η αναθεώρησή της στα τέλη του 2015 με την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας, ύψους 330 εκατ. ευρώ, ψηφίστηκε από τη Ν.Δ.

Υπουργείο Οικονομίας: “Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης”

Σκληρή απάντηση δίνει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης χαρακτηρίζοντας μεγάλη πρόκληση απέναντι στη νοημοσύνη του ελληνικού λαού τις αιτιάσεις των βουλευτών της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ σε σχέση με την επιδότηση λειτουργίας του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.

Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, εγκαλούν τώρα την κυβέρνηση για δήθεν χαριστικές ρυθμίσεις προς τους εργολάβους, όταν ήταν οι ίδιοι και οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ που σύναψαν τόσο τις αρχικές συμβάσεις όσο και τις τροποποιήσεις τους και δέσμευσαν νομικά όχι μόνο την παρούσα κυβέρνηση, αλλά και τις επόμενες κυβερνήσεις μέχρι το 2038 (ημερομηνία λήξης της σύμβασης παραχώρησης) για την καταβολή επιδότησης λειτουργίας.

Η υποκρισία και ο εμπαιγμός των πολιτών έχουν όρια, πόσο μάλλον όταν στη συγκεκριμένη περίπτωση «φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης”, αναφέρεται χαρακτηριστικά. Το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης καθιστά σαφές ότι η σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη το 2007, επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, με τον παραχωρησιούχο Μωρέας Α.Ε., απαιτούσε επιδότηση λειτουργίας, καθώς τα προβλεπόμενα έσοδά του υπολείπονταν των εξόδων του.

Όπως είναι γνωστό, στον Μωρέα συμμετέχουν οι Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. με ποσοστό 71,67%, J&P - Άβαξ με ποσοστό 15% και Ιντρακόμ Α.Ε. Συμμετοχών με ποσοστό 13,33%. Υπενθυμίζει ακόμη ότι το 2013 η συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ συμφώνησε σε αναθεώρηση της σύμβασης με πρόσθετη επιχορήγηση του Δημοσίου. Ταυτόχρονα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την οποία είχε δανειστεί η κοινοπραξία των εργολάβων για την κατασκευή του έργου, απαιτούσε αύξηση της δημόσιας επιχορήγησης.

Το υπουργείο δημοσιοποιεί και την κοινή επιστολή των τότε υπουργών Οικονομίας Γ. Στουρνάρα και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοΐδη προς την ΕΤΕΠ (26.6.2013), με την οποία η κυβέρνηση αποδέχεται το αίτημα της Τράπεζας.

Ακόμη προσθέτει πως η σημερινή κυβέρνηση έφερε αυτούσια την τροποποίηση της σύμβασης με σκοπό να ξεμπλοκαριστεί το έργο και να διασφαλιστεί η ολοκλήρωσή του, η οποία ψηφίστηκε από 265 βουλευτές, μαζί και της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ. Υπενθυμίζει δε ότι "οι τελευταίοι, μάλιστα, εγκαλούσαν τότε την κυβέρνηση γιατί καθυστέρησε να φέρει την τροποποίηση στη Βουλή και επαίρονταν μιας και ήταν οι δικές τους κυβερνήσεις που τη σχεδίασαν".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL