Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C21.8°C
3 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.3°C18.8°C
1 BF 83%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
17.7°C18.8°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
19.8°C21.4°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Ασθενής ομίχλη
15 °C
14.9°C18.0°C
2 BF 100%
Σχεδιάζεται η μετα-ΟΑΣΘ εποχή για τη Θεσσαλονίκη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σχεδιάζεται η μετα-ΟΑΣΘ εποχή για τη Θεσσαλονίκη

Το σχέδιό για τη δημιουργία δημόσιου φορέα που θα έχει την ευθύνη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης παρουσίασε το περασμένο Σάββατο στους 14 δημάρχους του νομού Θεσσαλονίκης ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε ειδική σύσκεψη που έγινε στο δημαρχείο Ευόσμου.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός στη σύσκεψη, αλλά και με δηλώσεις του, ουσιαστικά σχεδιάζονται δύο δημόσιοι φορείς για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ο ένας θα είναι φορέας σχεδιασμού και ελέγχου και ο δεύτερος φορέας λειτουργίας. Στον δεύτερο φορέα, όπως εξήγησε, δεν θα συμμετέχουν ιδιώτες. Στον φορέα λειτουργίας το 51% θα ανήκει στο Δημόσιο, ενώ το υπόλοιπο σε δημόσιους φορείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτός ο φορέας θα αναλάβει και τη λειτουργία του μετρό.

«Επειδή το μετρό είναι άλλης τεχνολογίας από αυτό της Αθήνας, ο φορέας θα αναλάβει και τη λειτουργία του μετρό, άρα πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα, ώστε με την παράδοση του έργου, στο τέλος του 2019, να μπορεί να το λειτουργήσει» τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης και σημείωσε ότι «παράλληλα θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων».

Σύμφωνα με τον υπουργό ο στόλος των λεωφορείων μπορεί να ξεκινήσει και πριν από το 2019, «αλλά αυτό είναι ένα τυπικό θέμα, το οποίο θα κανονιστεί και από το πόσο θα τρέξει η διοίκηση του νέου φορέα και του υπερκείμενου φορέα τις διαδικασίες να στελεχωθεί και να προχωρήσει το έργο».

Οι περισσότεροι δήμαρχοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη εμφανίστηκαν θετικοί στη δημιουργία του νέου φορέα, αλλά και επιφυλακτικοί για τη χρηματοδότησή του και κυρίως για το αν θα είναι βιώσιμος. Ο Χρ. Σπίρτζης ως προς αυτό δήλωσε πως «πιστεύω, από την εμπειρία που έχουμε από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης και η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πολύ θετικές στο να χρηματοδοτήσουν και να στηρίξουν δράσεις αστικών μεταφορών. Είναι κάτι που είναι απολύτως βιώσιμο».

Σχετικά με τον ρόλο της Αυτοδιοίκησης τόνισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η συμμετοχή της πιο ενεργά στον φορέα λειτουργίας και προφανώς και η συμμετοχή της στον σχεδιασμό και στον υπερκείμενο φορέα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL