Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
16.0°C20.9°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.2°C21.1°C
4 BF 42%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.6°C18.8°C
5 BF 58%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.6°C19.8°C
5 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
2 BF 56%
Τα παιδιά σχεδιάζουν τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος τους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τα παιδιά σχεδιάζουν τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος τους

Το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης θυμίζει κάτι από Νίκαια: μια απέραντη αμμουδιά και άνθρωποι που απολαμβάνουν τον ήλιο και τη θάλασσα. Πίσω από την παραλία παιδιά παίζουν στα πάρκα, μεγάλοι κάνουν πικ-νικ κάτω από τα δέντρα. Άλλοι πάλι διασκεδάζουν στο Λούνα Παρκ, ενώ τα σπίτια είναι χαμηλά και αραιά χτισμένα...

Παιδιά του δημοτικού, που εγκατέστησαν την εφαρμογή "Change Thessaloniki" σχεδίασαν την πόλη του μέλλοντος, όπως την ονειρεύονται. "Πέταξαν" σχεδόν όλους τους δρόμους, τις πολυκατοικίες, τα σκουπίδια και τα αυτοκίνητα και στη θέση τους τοποθέτησαν γρασίδι, αμμουδιά, πισίνες, αγάλματα, ανθρώπους, ποδήλατα, ιπτάμενα αμάξια, σχεδίασαν λίμνες ή ποτάμια, "έχτισαν" οικολογικά κτίρια και μονοκατοικίες.

"Μόνο τον Λευκό Πύργο δε μπορούν να πετάξουν", λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η δημιουργός του λογισμικού, Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Κωνσταντίνα Χατζάρα, η οποία είναι διευθύντρια της ΜΚΟ Ινστιτούτο Ψηφιακής Μάθησης.

«Τα πρωινά μας επισκέπτονται καθημερινά τάξεις δημοτικών σχολείων, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν την ορθή χρήση των υπολογιστών με σκοπό τη μάθηση και την επικοινωνία. Για τον λόγο αυτό δημιουργούμε λογισμικό και αναπτύσσουμε εφαρμογές, που να είναι εύχρηστες από τα μικρά παιδιά", εξηγεί η κ Χατζάρα και προσθέτει:

"Το "Change Thessaloniki" αναπτύχθηκε για να υποστηρίξει ένα θεματικό πρόγραμμα τοπικής ιστορίας. Όταν έρχονται τα παιδιά εργάζονται σε τρεις διαφορετικές ομάδες και εφαρμογές λογισμικού: Η Θεσσαλονίκη στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Για το παρελθόν της πόλης αξιοποιούν φωτογραφικό υλικό που αντλούν από το διαδίκτυο. Για το παρόν βγαίνουν έξω στην πόλη με tablets και φωτογραφίζουν. Για το μέλλον, αφού γράψουν έκθεση με τίτλο "πώς φαντάζονται τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος », τη δημιουργούν μέσα από την εφαρμογή, την οποία, βεβαίως, μπορεί να εγκαταστήσει οποιοσδήποτε".

Η εφαρμογή "ChangeThessaloniki" αγαπήθηκε από τα παιδιά και για τον λόγο αυτό το Ινστιτούτο ξεκινά να σχεδιάζει αντίστοιχες εφαρμογές και για άλλες πόλεις της Ελλάδος.

Στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη κ Χατζάρα, η αναλογία "παιχνίδια και chat/ εκπαιδευτικά προγράμματα" στον χρόνο που περνούν τα παιδιά στο διαδίκτυο είναι 47% (για τα παιχνίδια και το chat) έναντι 53% (για τα εκπαιδευτικά προγράμματα).

"Στην Ελλάδα οι ώρες που περνούν τα παιδιά στο διαδίκτυο είναι σχεδόν αποκλειστικά για παιχνίδια και chat, σχεδόν καθόλου για εκπαιδευτικούς λόγους", σημειώνει, εξηγώντας ότι βασική επιδίωξη του Ινστιτούτου είναι να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική μάθηση, με έναν δομημένο τρόπο.

"Η εκπαίδευση στη χρήση των υπολογιστών πρέπει να ξεκινά από την πρώτη βαθμίδα. Αν τα παιδιά χρησιμοποιούν στο δημοτικό τον υπολογιστή μόνο για παιχνίδια, το ίδιο θα κάνουν και αργότερα" προσθέτει, επισημαίνοντας την ανάγκη για περισσότερη γνώση και ενημέρωση και στο οικογενειακό περιβάλλον.

"Υπάρχει ο περιηγητής Google junior, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τα παιδιά και δεν τους επιτρέπει την πρόσβαση σε ακατάλληλο περιεχόμενο. Κι όμως όλα τα παιδιά χρησιμοποιούν το google", λέει χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας ότι η ημερήσια έκθεση των παιδιών σε οθόνη (υπολογιστές και τηλεόραση) δεν πρέπει να ξεπερνάει συνολικά τις δύο ώρες.

"Τα ελληνόπουλα περνούν πολύ περισσότερες ώρες", σημειώνει η ίδια.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL