Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τέσσερα χρόνια σεξουαλικής αγωγής στο Πειραματικό Ρεθύμνου, ένα παράδειγμα προς μίμηση

Θέματα ταμπού υπήρχαν πάντα. Δεν μπορεί να μην τα συζητάμε με τα παιδιά. Δεν μπορεί να μαθαίνουν γι’ αυτά από το διαδίκτυο, τον φίλο τους ή από αλλού, γιατί αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο. Αυτή τη γνώση την χρειάζονται στα 14 – 15 χρόνια τους

«Δεν πρέπει να κρύβουμε από τα παιδιά τις αλήθειες. Τα παιδιά και οι γονείς δεν μιλάνε για το σώμα τους. Θέματα ταμπού υπήρχαν πάντα. Δεν μπορεί να μην τα συζητάμε με τα παιδιά, γιατί αυτήν τη γνώση τη χρειάζονται στα 14 – 15 χρόνια τους. Στο μάθημα της σεξουαλικής αγωγής που κάνουμε, οι ερωτήσεις τους είναι γεμάτες αγωνία». Ο βιολόγος Μανώλης Αναγνωστάκης, διδάσκει εδώ και 4 χρόνια σεξουαλική αγωγή στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου και κατέθεσε την πολύτιμη εμπειρία του στις μιλώντας στην εκπομπή «ιστορίες που γράφουν Ιστορία» Στο Κόκκινο και στην Τζούλυ Τσίγκα.


Ερωτήσεις αγωνίας για θέματα ταμπού

Πριν από 5 χρόνια, ευτυχώς συναντήθηκα με την τότε σχολική σύμβουλο Μαργαρίτα Γερούκη κι έτσι αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στο Πειραματικό Γυμνάσιο όπου διδάσκω. Με πολύ δουλειά για μήνες, εθελοντικά, ετοιμάσαμε ένα εγχειρίδιο τελικά πήραμε έγκριση από το υπουργείο, να βάλουμε μια δεύτερη ώρα βιολογίας στην Γ’ Γυμνασίου για την σεξουαλική αγωγή. Ο στόχος μας ήταν και είναι μια λέξη: Υγεία.

Πριν ξεκινήσουμε, καλέσαμε τους γονείς και τους ενημερώσαμε αναλυτικά. Ήρθαν όλοι και κανείς δεν εξέφρασε επιφυλάξεις. Όταν ξεκινήσαμε το πρώτο μάθημα, ζήτησα από τους μαθητές να βάλουν ανώνυμα σε ένα κουτί τις ερωτήσεις που ήθελαν. Ήταν συνολικά 75 παιδιά από 3 τμήματα της Γ’ Γυμνασίου και έγραψαν 175 ερωτήσεις. Τα περισσότερα ερωτήματα έδειχναν την αγωνία τους για πολλά θέματα, όπως η εγκυμοσύνη, η ομοφυλοφιλία, το AIDS, οι προφυλάξεις κλπ. Όλα αυτά, δηλαδή που δεν τολμούσαν να ρωτήσουν στο σπίτι ή ακόμη και στο σχολείο.

Και τώρα που είμαστε στην 4η χρονιά, πριν αρχίσουμε τα μαθήματα ενημερώνουμε τους γονείς και ζητάμε από τα παιδιά να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο. Το ίδιο ερωτηματολόγιο καλούνται να συμπληρώσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς για να διαπιστώσουμε αν υπάρχει βελτίωση στις γνώσεις τους.

Τέσσερα χρόνια μετά

Η βελτίωση των μαθητών είναι μεγάλη αλλά και οι γονείς πολύ ικανοποιημένοι. Η επιστροφή που εγώ έχω από αυτούς συνοψίζεται σε ένα «Ευτυχώς!». Μετά από μια σχολική χρονιά με το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής, τα παιδιά μιλάνε πιο άνετα για αυτά τα θέματα και με τους γονείς τους και πρέπει είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους, αυτό το μάθημα να μπει στα σχολεία.

Χωρίζουμε το μάθημα σε 6 ενότητες:

-             Ανθρώπινη ανάπτυξη (σώμα)

-             Σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία

-             Σεξουαλική συμπεριφορά

-             Σχέσεις

-             Αξίες, Στάσεις, Δεξιότητες

-             Κουλτούρα, Κοινωνία, Νόμος

Όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, αλλά εμείς οι βιολόγοι ακόμα περισσότερο έχουμε γίνει μάρτυρες ερωτημάτων αγωνίας από τα παιδιά. Αντιμετωπίζουν το μάθημα πολύ σοβαρά, σαν ένα δώρο και θέλουν ό,τι μάθουν να το μάθουν σωστά.

Θέματα ταμπού υπήρχαν πάντα. Δεν μπορεί να μην τα συζητάμε με τα παιδιά. Δεν μπορεί να μαθαίνουν γι’ αυτά από το διαδίκτυο, τον φίλο τους ή από αλλού, γιατί αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο. Αυτή τη γνώση την χρειάζονται στα 14 – 15 χρόνια τους. Δεν είναι τυχαίο πως τότε γίνονται οι περισσότερες παράνομες εκτρώσεις.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Επτά μήνες κυβέρνηση Μητσοτάκη: Γκέλες παντού

Επτά μήνες μετά τις εκλογές, η ελληνική πραγματικότητα επί κυβέρνησης Μητσοτάκη διαμορφώνεται ως εξής: Στο προσφυγικό, υπάρχει πλήρης απώλεια ελέγχου. Η κυβέρνηση είναι ανίκανη να θέσει στοιχειώδεις στόχους και να τους υλοποιήσει και έχει μετατραπεί σε ουρά των τοπικών της ακροδεξιών παραγόντων....

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις