Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
13.1°C15.4°C
2 BF 89%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ψιχάλες μικρής έντασης
14 °C
10.8°C14.9°C
4 BF 76%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.0°C12.6°C
3 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.5°C17.8°C
4 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
10.7°C11.3°C
2 BF 100%
Πρόεδρος ΣΕΑ: Η απόφαση για το Μετρό Θεσσαλονίκης δε συζητήθηκε ποτέ με τους αρμόδιους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πρόεδρος ΣΕΑ: Η απόφαση για το Μετρό Θεσσαλονίκης δε συζητήθηκε ποτέ με τους αρμόδιους

«Για το μετρό οι συνάδελφοί μας έχουν κάνει μεγάλο αγώνα, να αντιμετωπίσουν το έργο χωρίς να επιβαρύνεται η πόλη, αλλά δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι που για άλλους λόγους -και φάνηκε τώρα πια- θέλουν να ρίχνουν τις ευθύνες στους αρχαιολόγους για τις καθυστερήσεις», δήλωσε η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Σταματία Μαρκέτου. 

Η ίδια, μιλώντας στο Κόκκινο 105,5 τόνισε ότι δεν είχαν κληθεί οι αρχαιολόγοι στην σύσκεψη που έγινε για το Μετρρό στη Θεσσαλονίκη, «έγινε ερήμην, για εμάς χωρίς εμάς, ενώ μας κατηγόρησαν ότι είμαστε "κάτι σαν παπάδες", λίγο περίεργα ελληνικά. Ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Ταχιάος, που φαίνεται μας γνωρίζει πολύ καλά. Η κ. Ντ.Μπακογιάννη που υπήρξε και υπουργός Πολιτισμού και δεν έπρεπε να το πει αυτό και ένας Καραμανλής καινούργιος βουλευτής».

Παράλληλα, η κα Μαρκέτου προανήγγειλε μάλιστα ανακοίνωση από το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων για το θέμα.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης σημεώισε ότι «αποφασίστηκε λοιπόν η αποκόλληση του μνημείου ερήμην μας. Χωρίς μελέτη. Θέλουμε να δούμε την μελέτη, να μας πουν ποια είναι, πώς εγκρίθηκε, από πού ή πώς θα εγκριθεί ερήμην των ειδικών και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, πόσα θα κοστίσει σε χρόνο και σε χρήμα».

Η κα Μαρκέτου σημείωσε ότι οι αντιδράσεις δεν περιορίζονται μόνο στην Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα και «είναι αμφίβολο το πού θα πάει αυτό το μνημείο, αν θα πάει και πώς θα πάει, έχει ξεσηκωθεί η κοινή γνώμη και διεθνώς. Όπου έχουν βρεθεί τέτοια τετράπυλα, σταυροδρόμια. Πουθενά δεν έχουν "σηκωθεί". Όπως στην Ρόδο, την Κω, ή την Ρώμη όπου δεν άφησαν οι πολίτες να "σηκωθεί"».

Η πρόταση αυτή «έγινε από τον πρωθυπουργό», κατά την ίδια, η υπουργός Πολιτισμού «κ. Μενδώνη δεν μας είπε ποτέ ότι σκόπευε να κάνει κάτι τέτοιο», ενώ στο υπουργείο «η Γενική Διεύθυνση δεν το γνώριζε, κανείς δεν γνώριζε, δεν νομίζω ότι συζητήθηκε ποτέ με τους αρμόδιους, είναι καθαρά "κυβερνητικό". Θέλουν να δικαιολογήσουν την παράταση ενός έργου που περιμέναμε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020 και ξαφνικά μιλάμε για το 2023».

«Πάντα αυτοί που φταίνε είναι οι αρχαιολόγοι, πολύ εύκολο, αλλά ο κόσμος δεν το πιστεύει πια, αυτή είναι η νίκη μας. Μας έχουν κατηγορήσει για όλες τις επενδύσεις, αυτές που δεν έγιναν, αυτές που λένε ότι θα γίνουν. Αλλά εμείς έχουμε αποδείξει ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε για να γίνουν γρήγορα. Και στο μετρό Θεσσαλονίκης ειδικά οι αρχαιολόγοι έχουν κάνει τεράστιες προσπάθειες, δουλεύουν βράδυ, μέρα-νύχτα, κάτω από πολύ κακές συνθήκες», τόνισε η κ. Μαρκέτου.

«Κάποια στιγμή ο κόσμος καταλαβαίνει και όταν καταλάβει και ξεσηκώνεται, αυτά που είναι άδικα τα παίρνουν πίσω» σημεώισε η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Η ίδια, χαρακτήρισε εξάλλου αυτή την κίνηση ως «απαράδεκτη για την ιστορία και τα μνημεία της Μακεδονίας από ανθρώπους που ενώ μιλούσαν για την Μακεδονία, πάλευαν και έβγαιναν στους δρόμους και τώρα λένε να ξηλώσουμε το Βυζάντιο».

Σε τεχνικό επίπεδο, η ίδια τόνισε ότι «δεν ξηλώνεται, δεν "σηκώνεται"», όπως λένε κάποιοι το σύνολο των αρχαίων που βρίσκονται στον συγκεκριμένο χώρο, παρά τα όσα λένε για μεταφορά «σε μία Disneyland που ετοιμάζεται στο στρατόπεδο Παύλου Μελά ... μιλάμε για δρόμο με μαρμάρινες πλάκες, κράσπεδα, στυλοβάτες που στήριζαν στοές, υποστρώματα ... είναι μνημείο μαζί με το περιβάλλον του ... είναι αμαξητή οδός που ξεκινάει από τον 3ο και 1ο αιώνα π.Χ., η Decumanus Maximus (σ.τ.σ. κεντρική λεωφόρος που κυριαρχεί στην ρωμαϊκή πολεοδομία) των Βυζαντινών, μέχρι τον 7ο αιώνα μ.Χ. και συνεχίζεται και επί Τουρκοκρατίας και συνεχίζεται και σήμερα, η σημερινή Εγνατία. Είναι ένα σταυροδρόμι, που δεν μπορεί να "σηκωθεί"».

Αναφέρθηκε επίσης και στην σχετική μελέτη που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα για το θέμα, «έχουμε την εγκεκριμένη μελέτη, έχουμε υπουργική απόφαση από το 2017 που ήδη έχει ξεκινήσει η εφαρμογή της, έχουν ξοδευτεί χρήματα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL