Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.1°C18.0°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
11.8°C14.6°C
3 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
11.0°C15.5°C
2 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.9°C17.1°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
10 °C
9.9°C13.4°C
1 BF 76%
Μια άλλη πτυχή του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα / Ο μεσογειακός κόσμος του κεραμουργού Πικάσο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μια άλλη πτυχή του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα / Ο μεσογειακός κόσμος του κεραμουργού Πικάσο

Έργα με θαλάσσια όντα, τετράποδα, ανθρώπινες μορφές, μυθολογικές σκηνές, εμπνευσμένα από αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, και εν γένει σπάνια έργα που φέρουν το αποτύπωμα μιας ιδιαίτερης σχέσης, αυτής που ανέπτυξε ο κορυφαίος Πάμπλο Πικάσο με τον αρχαιοελληνικό κόσμο και γενικότερα τον κόσμο της Μεσογείου θα έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει το αθηναϊκό κοινό αυτό το καλοκαίρι μέσα από την έκθεση "Πικάσο και αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός" που θα παρουσιάσει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τις 20 Ιουνίου έως τις 20 Οκτωβρίου.


Πήλινο ερυθρόμορφο πινάκιο με παράσταση ψαριών, 350-340 π.Χ. Αθήνα, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Μια άλλη πτυχή του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα, το σχεδιαστικό - χαρακτικό έργο του καθώς και αυτό της κεραμικής αποκαλύπτουν τα έργα που θα παρουσιαστούν συνδιαλεγόμενα με αντίστοιχες αρχαιτότητες του μουσείου. Άλλωστε, η έκθεση που παρουσιάζεται τώρα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης «Κρήτη. Αναδυόμενες πόλεις: Άπτερα - Ελεύθερνα - Κνωσός» προϊδεάζει τους επισκέπτες για το επικείμενο αφιέρωμα στον Πικάσο, παρουσιάζοντας τις δύο κεφαλές ταύρων, μία του μινωικού κόσμου, δάνειο από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, και η άλλη πύλινη, διά χειρός Πικάσο, από το μουσείο που φέρει το όνομά του στο Παρίσι, ως προπομπό του επόμενου "Θεϊκού Διαλόγου", της σειράς των εκθέσεων στις οποίες η αρχαία συνδιαλέγεται με τη σύγχρονη τέχνη.

Πάμπλο Πικάσο. Τρία ψάρια και φέτα λεμονιού, Κάννες, 15 Απριλίου 1957, Τροχήλατο πιάτο, ερυθρός πηλός, γραπτή με επίχρισμα διακόσμηση, μερικώς εφυαλωμένο, διάμ. 42 εκ.
Fundación Almine y Bernard Ruiz-Picasso para el Arte, Μαδρίτη © FABA Φωτογραφία: Hugard & Vanoverschelde Photography © Succession Picasso 2019

"Μέσα στον μεσογειακό κόσμο του Πικάσο, ο ταύρος, ο μινώταυρος έχουν πολύ ισχυρό ρόλο" λέει ο καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης, διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και συνεπιμελητής της έκθεσης με τον ιστορικό τέχνης και μελετητή του πικασικού έργου Olivier Berggruen, που αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Αθήνα γι' αυτό τον σκοπό.

"Δεν φέρνουμε πίνακες, φέρνουμε έργα που δεν είναι γνωστά όχι μόνο στο ελληνικό αλλά και στο διεθνές κοινό. Φέρνουμε λοιπόν σχέδια και κεραμικά που εντάσσονται σε διάφορες θεματικές ενότητες στις οποίες ο μεγάλος δημιουργός εμπνεύστηκε από την αρχαία ελληνική τέχνη" λέει ο Νίκος Σταμπολίδης παραπέμποντας στο τίτλο "Γραμμή και πηλός".

"Ο Πικάσο είναι ένας μεγάλος δημιουργός, όπου η κρητομηκυναϊκή αρχαιότητα, ο ελληνικός αλλά και οι πολιτισμοί της μεσογείου είναι μέσα του, την επεξεργάζεται με έναν μοναδικό δικό του τρόπο είτε στη γραμμή, όταν σχεδιάζει, είτε στον πηλό, όταν δημιουργεί κεραμικά. Έτσι παρουσιάζεται μια ακόμα δημιουργική πτυχή του, αυτή του γλύπτη-κεραμουργού".

Ανάμεσα στα 120 με 130 έργα αρχαιοελληνικής και πικασικής τέχνης που θα εκτεθούν, τα περισσότερα είναι του Πικάσο, τα οποία ο κορυφαίος δημιουργός δημιουργήσε σε διάστημα περίπου μιας τριακονταετίας, περίπου από το 1920 έως το 1950.

"Είναι έργα που αποτυπώνουν τη σχέση του με όλο αυτόν τον κόσμο της Μεσογείου" κατά τον Ν. Σταμπολίδη. "Αυτή άλλωστε τη σχέση θα επιδιώξουμε να αναδείξουμε μαζί με τον Ολιβιέ στην έκθεση".

Ο Πικάσο δεν επισκέφθηκε ποτέ την Ελλάδα, ωστόσο φέρει μέσα του το αποτύπωμά της όχι απαραίτητα από αρχαιότητες που είδε ο ίδιος στις αρχαίες πατρίδες της Μεσογείου, αλλά μέσα στα ευρωπαϊκά μουσεία, τα βιβλία που διάβαζε ή στις συναναστροφές του με τον Κριστιάν Ζερβός ή τον Ζαν Κοκτώ. Αυτός ο κόσμος θα αποκαλυφθεί το καλοκαίρι στην έκθεση "Γραμμή και πηλός".

Πόλυ Κρημνιώτη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL