Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η κρυμμένη πλευρά του είναι

Της Λήδας Καζαντζάκη   Ζούμε μέσα στη λήθη της ύπαρξης. Σε μιαν εικονική πραγματικότητα που αποκρύπτει τις όποιες αντιφατικές ιδιότητές μας αλλά κατά κύριο λόγο τη βασική αντινομία της, εκείνην της...

Της Λήδας Καζαντζάκη

 

Ζούμε μέσα στη λήθη της ύπαρξης. Σε μιαν εικονική πραγματικότητα που αποκρύπτει τις όποιες αντιφατικές ιδιότητές μας αλλά κατά κύριο λόγο τη βασική αντινομία της, εκείνην της ζωής και του θανάτου. Απαρνούμαστε συχνά μέσα στο όραμα της ταξικής και κοινωνικής αναρρίχησής μας τις ρίζες μας. Απωθούμε μέσα στο πλασματικό καθεστώς μιας αέναης νεότητας το βέβαιο και δυσάρεστο γεγονός της θνητότητάς μας. Χάνουμε έτσι για το θεαθήναι το είναι.

Ξεκινώντας από τη ρήση του Ηράκλειτου «Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί», που αποκαλύπτει την ίδια τη φύση του ανθρώπου, η εικαστικός Δήμητρα Χανιώτη τολμά στην τελευταία της ατομική έκθεση, στην αίθουσα τέχνης «αντί», στο Κάστρο Αντιπάρου, να δέσει το ανοίκειο με το οικείο και το ανορθολογικό και το απρόβλεπτο της τέχνης με τον καθορισμένο και δομημένο, δημοσιογραφικό, λόγο. Ακολουθώντας την ιδιότυπη πορεία της, που αποτελεί εν τέλει και το προσωπικό της ιδίωμα, συνθέτει παραδοσιακούς τρόπους δημιουργίας με σύγχρονους τρόπους έκφρασης όπως το κολλάζ. Κεντά πάνω σε άρθρα της επικαιρότητας για το μπρέξιτ ή το γκρέξιτ μορφές που θυμίζουν μάσκες και μας αναγκάζουν σε μια προσεκτικότερη ανάγνωσή της καταστροφής που άλλοι έχουν αποφασίσει για εμάς. Καλύπτει κείμενα εφημερίδων με ένα διάφανο δίχτυ από γράμματα και μας προτρέπει έτσι στην αποκρυπτογράφησή τους. Φτιάχνει με τυπώματα από τον μύθο του αποκεφαλισμού της μόνης θνητής γοργόνας, της Μέδουσας, από τον ήρωα Περσέα και με αφαιρετικά πλεχτά, μέσα από τα οποία διακρίνεται το πρόσωπο μιας όμορφης γυναίκας, τρισδιάστατες αφαιρετικές συνθέσεις. Μοιάζουν με ακινητοποιημένα καρουσέλ, μας οδηγούν στην παιδική μας ηλικία, τότε που προσεγγίζαμε το τρομερό με την ακατανίκητη περιέργεια της αθωότητάς μας και ανοίγει ερωτήματα για τις σχέσεις εξουσίας τόσο στον ατομικό, προσωπικό, όσο και στον δημόσιο βίο, αλλά και για τη σχέση νικητή και ηττημένου.

Δημιουργεί με την τελευταία της δουλειά που συνδέει το παρελθόν με το παρόν το «έτερον του όντος» καθώς θα έλεγε ο υπαρξιστής φιλόσοφος Μάρτιν Χάιντεγγερ που «είναι το πέπλον του είναι».

 

Info: Δήμητρα Χανιώτη, «Φύσις κρύπτεσθαι φιλεί», αίθουσα τέχνης «αντί», Κάστρο Αντιπάρου. Διάρκεια έκθεσης: 17-30 Ιουλίου. Ώρες λειτουργίας: 19.00-0.30

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η Αριστερά στην πρώτη γραμμή!

Το ότι η χώρα έχει βγει από τα Μνημόνια και βρίσκεται σε έναν δρόμο ανάπτυξης μπορεί πλέον να θεωρηθεί γεγονός. Η Νέα Δημοκρατία έχει συρθεί στην ψήφιση όλων των μέτρων που υλοποιεί η κυβέρνηση μετά...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο