Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.7°C
3 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
19.7°C24.9°C
1 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
3 BF 33%
Παιδικό και Εφηβικό Θέατρο / Κυνηγητό και Πτώση. Η εμπειρία του σώματος μέσα από τη γλώσσα του χορού
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Παιδικό και Εφηβικό Θέατρο / Κυνηγητό και Πτώση. Η εμπειρία του σώματος μέσα από τη γλώσσα του χορού

Της Ελευθερίας Ράπτου

Πώς μπορείς να νιώσεις τα συναισθήματα και τις κινήσεις που αυτά γεννούν; Πώς η εμπειρία του σχολείου, της ομάδας, η εμπειρία του εαυτού μπορούν να μεταστοιχειωθούν σε υλικά παράστασης; Στο Εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα C ή η Σκυτάλη, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης του Χορού Ι.Ρ. Ντάνκαν και τη χορογράφο Πωλίνα Κρεμαστά, η τέχνη του χορού είναι το μέσο εμπειρίας, νοηματοδότησης και αναπαράστασης του εαυτού, της σχολικής ζωής, της εφηβείας.

Το πρόγραμμα C προσανατολίζεται διττά: α) έχει στόχο να επιμορφώσει τους νέους χορευτές και χορογράφους, δίνοντάς τους εργαλεία για να εμβαθύνουν περαιτέρω σε παιδαγωγικές και χορογραφικές πρακτικές και β) αποσκοπεί στο να φέρει την τέχνη του χορού μέσα στα δημοτικά σχολεία και πιο κοντά στην κοινότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα τις κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών της πρώιμης εφηβείας, δίνοντας νέο ερέθισμα στην καθημερινότητά τους, διευρύνοντας το φάσμα επιλογών στη συμπεριφορά τους, στη στάση τους προς τον κόσμο και τον εαυτό τους.

Σύμφωνα με την κ. Πηνελόπη Ηλιάσκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Ντάνκαν, ο εννοιολογικός πυρήνας του εγχειρήματος αφορά το κυνηγητό και την πτώση. Γύρω από αυτές τις έννοιες - καταστάσεις συγκροτούνται «δράσεις κάτι παραπάνω από καθημερινές στα παιδιά και τους νέους: κινήσεις ιδιαίτερα αγαπημένες, υποσυνείδητες και κεφάτες, μέσα από τις οποίες έχουν αναζητήσει καινούργιες γνωριμίες ή έχουν δεθεί, από τα πρώτα τους κιόλας βήματα, με φίλους και συμμαθητές. Είναι όμως και εμπειρίες του σώματος που κρύβουν μέσα τους όχι μόνο το αστείο και τη φάρσα, αλλά και τη ζήλια, την καταδίωξη, τη βία, μικρή ή μεγάλη»...

Πρόκειται ουσιαστικά για μια διαβαθμισμένη δράση - διαδικασία μια και δάσκαλοι χορού, σε συνεργασία με μαθητές δημόσιων δημοτικών σχολείων, διερευνούν τη συναισθηματική και διανοητική στάση απέναντι σε καταστάσεις που είναι καθημερινές στα σχολεία.

Παραθέτουμε στη συνέχεια μερικές ακόμη πληροφορίες αυτούσιες από το κατατοπιστικό δελτίο Τύπου. Αυτή τη φορά η στήλη δεν «κρίνει», αλλά προτείνει σε όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για τον χορό και τη διαπαιδαγώγηση μέσα από αυτόν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις που θα δοθούν στον χώρο του Κέντρου Ντάνκαν, ανακαλύπτοντας έτσι μια πραγματική ερευνητική κυψέλη, όπως ακριβώς την οραματίστηκε η Ισιδώρα Ντάνκαν και την απαιτούν οι σύγχρονες διεπιστημονικές και καλλιτεχνικές προσεγγίσεις.

Μετά από τους δύο κύκλους που οργανώθηκαν πιλοτικά τα τρία τελευταία χρόνια, η ομάδα της Σκυτάλης αποτελείται σήμερα από 21 νέους χορευτές που μέσα από έναν ζωντανό διάλογο πληροφορίας και έμπνευσης με χορογράφους, ακαδημαϊκούς και άλλους καλλιτέχνες, και κυρίως μέσα από την επαφή με τους μαθητές τεσσάρων δημοτικών σχολείων της Αθήνας παρουσιάζουν τις νέες παραστάσεις του 2015 που θα γίνουν το Σαββατοκύριακο 27, 28 και 29 Μαρτίου στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ι.Ρ. Ντάνκαν, (Χρυσάφης 34 και Δικαιάρχου, Βύρωνας, τηλ. 210 7621234, 2107621164) και που θα είναι ανοιχτές στο ευρύτερο κοινό.

Οι παραστάσεις αυτές θα περιλαμβάνουν τις κινητικές συνθέσεις των παιδιών και μαζί τις συνθέσεις που θα έχουν παράλληλα δημιουργήσει και οι δάσκαλοί τους με τους συνεργαζόμενους χορογράφους. Συνθέσεις που θα αποτυπώνουν το ρεπερτόριο επιλογών συμπεριφοράς, επικοινωνίας, έκφρασης, στάσης ζωής, που οι μαθητές θα έχουν αναπτύξει στη διάρκεια των μαθημάτων αυτού του κύκλου. Και εδώ θα συμπληρώνεται και ο κύκλος της Σκυτάλης, αφού όλοι οι συμμετέχοντες θα έχουν περάσει διαδοχικά από τους ρόλους του δημιουργού, του μαθητή, του ερμηνευτή και του θεατή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL