Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.7°C22.6°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
16 °C
14.6°C17.3°C
2 BF 86%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.0°C
5 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.2°C28.8°C
4 BF 28%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.1°C
4 BF 88%
THE SWING SHOES / The Swing Shoes: Γόνιμες διασταυρώσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

THE SWING SHOES / The Swing Shoes: Γόνιμες διασταυρώσεις

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΜΗΝΑ

Με κοινό τόπο τόσο τη διάθεση για πειραματισμό όσο και το πηγαίο παίξιμο, οι Άδωνις Γουλιέλμος και Γιώργος Κούτρας δημιούργησαν το 2006 τους Swing Shoes ως κιθαριστικό ντουέτο, για να προστεθούν αργότερα στο σχήμα οι Πάνος Τομαράς (μπάσο) και Βαγγέλης Κασβίκης (κρουστά) - όλοι τους μουσικοί με εμπειρία σε γκρουπ όπως οι Honeydive, Cosmic Teds, Rockin' Bones,The Earthbound κ.ά. Το 2010 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους album Ladies and Gents... Here's The Swing Shoes (Prominence Recordings), ενώ στην πορεία εξελίχθηκε σε σταθερό μέλος της μπάντας η εξαιρετική τραγουδίστρια Sugahspank!. Γκρουπ που ψήθηκε μέσα από τα live, οι Swing Shoes ηχογράφησαν ζωντανά το δεύτερό τους album A Holy Show την πρωταπριλιά του περασμένου χρόνου στην αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής της Αθήνας.

Πόσο διαφορετική είναι η εμπειρία της ζωντανής ηχογράφησης; Επενεργεί απελευθερωτικά το live για έναν μουσικό;

Είτε ηχογραφείς ζωντανά είτε όχι, για να βγει ένα καλό αποτέλεσμα πρέπει να αισθανθούν όλοι άνετα στον χώρο, να ακούνε όλοι οι μουσικοί καλά ο ένας τον άλλο. Αν το καταφέρει κανείς αυτό, είναι πολύ πιο εύκολο, γρήγορο και άμεσο να ηχογραφήσει ζωντανά. Στη δική μας περίπτωση, όλα τα κομμάτια ήταν καλά προβαρισμένα (πολλά απ' αυτά τα παίζαμε για καιρό στα live), οπότε δεν είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Είχαμε συμφωνήσει ότι αν κάποιο κομμάτι δεν έβγαινε στις τρεις πρώτες απόπειρες, θα το παρατάγαμε, αλλά τελικά γράψαμε όλα όσα είχαμε προγραμματίσει και ένα ακόμα. Αυτό που θέλαμε να βγει ήταν η ενέργεια που έχουν τα live μας, και σε κάποιο βαθμό το καταφέραμε. Πιστεύω ότι στη μουσική που παίζουμε, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος ηχογράφησης.

O ήχος της μπάντας έχει γίνει πιο πλουραλιστικός. Το swing φιλτράρεται με στοιχεία από άλλα μουσικά είδη (rock, blues, gospel, rumba κ.λπ.). Είναι απλώς η φυσιολογική εξέλιξη από το πρώτο στο δεύτερο album ή υποδηλώνει και μια διαφοροποίηση από την αναβίωση των τελευταίων χρόνων;

Κατ' αρχήν είναι φυσιολογική εξέλιξη. Το swing είναι μια λαϊκή μουσική που συγγενεύει με την jazz, τα blues, το gospel, το rock και όλα αυτά. Έχοντας παίξει αποκλειστικά swing για τρία χρόνια περίπου, ήταν κάτι σαν φυσικό επακόλουθο να προχωρήσουμε και σε άλλα σχετικά στυλ, που έχουν όμως κάτι κοινό: σε κάνουν να νιώθεις καλά είτε τα παίζεις είτε τα ακούς. Επίσης, δεν θέλαμε να κολλήσουμε σε αυτό που λες swing αναβίωση, ούτε στυλιστικά ως γκρουπ, ούτε ως μουσικοί.

Πότε πιστεύετε ότι μια αναβίωση είναι γόνιμη και πότε, αντίθετα, συνιστά αναχρονισμό;

Συνήθως οι αναβιώσεις και γενικά οι διάφορες τάσεις ξεκινούν και από κάποια κοινωνική ανάγκη. Μετά, αν «πιάσουν», γίνονται μόδα. Στο χρονικό διάστημα από τη γέννησή τους μέχρι να γίνουν μόδα, μπορούν να συμβούν πολλές ωραίες «διασταυρώσεις», είναι δηλαδή γόνιμες. Από τη στιγμή όμως που υπαγορεύονται από τη μόδα και μετά, είναι απλώς στείρες.

Ποια νέα στοιχεία έφερε στην μπάντα η συνεργασία με τη Sugahspank!;

Όταν μας πρότεινε η Sugahspank! να συνεργαστούμε, δεν είχαμε σκεφτεί να προσθέσουμε φωνητικά σε αυτό που κάναμε. Ήταν όμως τόσο ξεχωριστή τραγουδίστρια και τόσο εύκολη στη συνεργασία, που το ευχαριστηθήκαμε φοβερά. Όταν αρχίσαμε να παίζουμε ζωντανά μαζί, ανέβηκαν οι εντάσεις, αποκτήσαμε ντράμερ και μέσα από τα live αρχίσαμε σιγά σιγά να διαμορφώνουμε ένα ύφος που ξέφευγε από το τυπικό swing. Μετά από τέσσερα χρόνια είχαμε δέσει πια τόσο καλά, οπότε μας ήρθε πολύ φυσικά η ιδέα να γράψουμε δικό μας υλικό βασισμένοι στον κοινό ήχο μας.

Το swing σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στον αυτοσχεδιασμό. Με ποιους τρόπους αποκτούν οι συνθέσεις σας την τελική τους μορφή;

Συνήθως, τα τραγούδια είναι δομημένα, αλλά αφήνουμε κάποια οργανικά, κυρίως, σημεία ελεύθερα για αυτοσχεδιασμό. Με αυτό τον τρόπο, διατηρείται το αυτοσχεδιαστικό στοιχείο (που αρέσει σε όλους τους μουσικούς, γιατί έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα), αλλά υπάρχει και μια δομή που μπορεί να παρακολουθήσει οποιοσδήποτε ακροατής. Πρώτα απ' όλα, φτιάχνουμε το βασικό τραγούδι (συγχορδίες, μελωδία φωνής) και μετά ορίζουμε την ενορχήστρωση. Πολλές φορές, η ενορχήστρωση ή η δομή μπορεί να αλλάξει στα live, ανάλογα με τις αντιδράσεις του κόσμου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL