Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Παραλία... Ομονοίας

Σε μια καθεστωτική Αθήνα του μέλλοντος, η κυβέρνηση έχει ανατρέψει τις γεωγραφικές δομές του αστικού τοπίου και η Ομόνοια έχει μετατραπεί σε “μπετονένια παραλία”, όπως είναι και ο τίτλος του έργου που ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Skrow Theater, όπου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου έχει τριπλό ρόλο...

ΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΑΓΟΥΡΙΔΗ

 

Σε μια καθεστωτική Αθήνα του μέλλοντος, η κυβέρνηση έχει ανατρέψει τις γεωγραφικές δομές του αστικού τοπίου και η Ομόνοια έχει μετατραπεί σε "μπετονένια παραλία", όπως είναι και ο τίτλος του έργου που ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Skrow Theater, όπου ο Βασίλης Μαυρογεωργίου έχει τριπλό ρόλο (συγγραφέας, σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής). Η πόλη έχει ισοπεδωθεί από τη θάλασσα και οι γειτονιές της Κυψέλης της περασμένης δεκαετίας βρίσκονται συμπιεσμένες στα κατώτερα υπόγεια. Ανελκυστήρες διατρέχουν την πόλη και τα κτήρια, ενώ στο φουτουριστικό ακαταλόγιστο μπορούν να κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο πρωταγωνιστής περιφέρεται στα ερείπια και βουτά στο ασυνείδητο των ονείρων του. Αυτή η ασχημάτιστη περιήγηση είναι η μόνη, αν και φαντασιακή ελευθερία, που βιώνει μέσα στο απολυταρχικό καθεστώς.Στην πεσιμιστική Αθήνα του 2088, που τα περίχωρά της προσδιορίζονται γενικευμένα ως μια υπερκοσμική απειλή, βρίσκει έδαφος να εφαρμοστεί η αρχή της χρησιμότητας του όντος. Οι άνθρωποι είναι χρήσιμοι όσο εργάζονται στις δομές του καθεστώτος αποκτώντας αυτόματα το προνόμιο να λαμβάνουν το χάπι που χορηγεί. Αντίθετα, οποιαδήποτε παρέκκλιση από τις επιταγές του κράτους- προστάτη οδηγεί σε διακοπή του και σταδιακή μεταμόρφωση των ανθρώπων σε ζώα. Η αντιστροφή της δαρβινικής εξέλιξης φαίνεται, ωστόσο, να είναι η επιβεβλημένη από τη φύση συνέπεια κάθε απόπειρας του ατόμου να διαφύγει από τις απολυταρχικές δομές.

 

Η σκοτεινή μυθοπλασία

Η συνθήκη του έργου δεν τεκμηριώνεται, όπως άλλωστε συνηθίζεται στα μελλοντολογικά παραμύθια, πόσο μάλλον στο συγκεκριμένο έργο που αποτελεί συρραφή και μυθιστοριοποίηση του ονειρικού ασυνείδητου του συγγραφέα, όπως μας αποκάλυψε ο Βασίλης Μαυρογεωργίου. Σίγουρα όμως, υποκινεί μια αισθητικά και ρυθμολογικά κινηματογραφική δράση που φέρνει σε ισοδύναμο αναγκαιότητας τα παραδοσιακά θεατρικά μέσα και την τεχνολογία της video - προβολής και του προηχογραφημένου λόγου. Η cinematic ταχύτητα, ως απαραίτητο συστατικό μιας Gilliam-ιστικής, από πλευράς περιεχομένου και αισθητικής, εξιστόρησης, βάζει ένα παραπάνω βαθμό δυσκολίας στη θεατρική μεταφορά. Το ολιγάριθμο cast (Κατερίνα Μαυρογεώργη, Δανάη Επιθυμιάδη, Σεραφείμ Ράδης) εκπληρώνει με επιτυχία τις γρήγορες εναλλαγές των ρόλων, η σκηνή χωρίζεται σε κατακόρυφα και οριζόντια τμήματα, αποδίδοντας τα επάλληλα στρώματα του τόπου της δράσης και ημιδιάφανη κουρτίνα επιτρέπει τις ψηφιακές και μη προβολές, αποκρύπτοντας την αρκετά κινητική εν προκειμένω παρασκηνιακή δράση.

Στη σκοτεινή μυθοπλασία της «Μπετονένιας Παραλίας», η ελευθερία είναι η επιστροφή στην οικειότητα των παιδικών αναμνήσεων και η απόδραση στο ονειρικό ασυνείδητο του ήρωα. Με αφορμή τη μετάβαση μιας μυστηριώδους γυναίκας του 20ού αιώνα από την παραίσθηση του ήρωα στην πραγματικότητα, ο Μηνάς βρίσκει θάρρος να δραπετεύσει από την ξένη γι' αυτόν πόλη αναζητώντας το οικείο οργουελικό αντίθετό της.

 

Info:

Skrow Theater Αρχελάου 5, Παγκράτι

Τηλ. : 2107235842

Παραστάσεις: Mέχρι : 30/11/2014

Πληροφορίες: Βραδ.: Παρ. - Κυρ. 9 μ.μ.

Τιμή: 12, 8 ευρώ.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ΕΡΕ είναι εδώ

Είναι βγαλμένη από τις καλύτερες παραδόσεις της ΕΡΕ η πρακτική του Τ. Θεοδωρικάκου απέναντι στους δήμους. Ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών καταργώντας το πρόγραμμα "Φιλόδημος" που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση

Δειτε ολοκληρο το αρθρο