Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
20.2°C23.5°C
2 BF 43%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
20 °C
16.6°C22.9°C
2 BF 45%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C21.5°C
2 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.1°C
1 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
0 BF 59%
Ένας Ιρανός "κατακτά" το Παρίσι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ένας Ιρανός "κατακτά" το Παρίσι

«Το παρελθόν» (Le Passé)

Σκηνοθεσία: Ασγκάρ Φαραντί

Ερμηνεία: Μπερενίς Μπεζό, Ταχάρ Ραχίμ, Αλί Μοσάφα, Πολίν Μπουρλέ, Ελιές Αγκουίς

H νέα ταινία του Ιρανού Ασγκάρ Φαραντί είναι γυρισμένη στη Γαλλία. Η ιστορία που αφηγείται ο σκηνοθέτης του «Χωρισμού» είναι φαινομενικά απλή: Ο Ιρανός Αχμάντ φτάνει στο Παρίσι από την Τεχεράνη για να «τακτοποιήσει» εκκρεμότητες του παρελθόντος. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα είχε χωρίσει με τη Γαλλίδα σύζυγό του Μαρί και τώρα επιστρέφει για να υπογράψει τα χαρτιά του διαζυγίου. Εκείνη τον προσκαλεί να μείνει στο σπίτι όπου ζούσαν και όχι σε ξενοδοχείο. Ευκαιρία για εκείνον να ξανασυναντήσει τις δύο της κόρες από τον πρώτο της γάμο, τις οποίες γνωρίζει καλά, αν και τώρα στο σπίτι υπάρχουν και νέα πρόσωπα, ο τωρινός σύντροφος της Μαρί, ο Σαμίρ, μαζί με τον μικρό γιο του. Ο Φαραντί ξεδιπλώνει βήμα βήμα ένα περίπλοκο σενάριο με εξαιρετικά σύνθετους χαρακτήρες, που δεν είναι καθόλου προβλέψιμοι, χωρίς ωστόσο η αφήγησή του να «χάνει» σε αμεσότητα. Η παρουσία του Αχμάντ στο σπίτι αποδεικνύεται καταλυτική... Ολοι δείχνουν να θέλουν να απεμπλακούν από το παρελθόν αλλά τα μυστικά που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια των σχέσεων θα βρεθούν ξανά στο επίκεντρο.

Ο Φαραντί διαθέτει μια σχεδόν φιλοσοφική ενατένιση της πολυπλοκότητας της ανθρώπινης ύπαρξης, όμως αυτό δεν σημαίνει καθόλου πως οι ήρωές του δεν υποφέρουν, δεν συγκρούονται, δεν βασανίζονται από ενοχές. Εστω και αν προς το τέλος η ταινία ξεστρατίζει, με μια «αστυνομική» πλοκή που δεν συνάδει απολύτως με τα όσα προηγήθηκαν, ο Φαραντί αποδεικνύεται με το «Παρελθόν» πως κατακτά άνετα μια θέση στην «πρώτη γραμμή» του παγκόσμιου κινηματογράφου. Δεν κάνει σινεμά της «ψυχαγωγίας», αλλά τα έργα του είναι απολαυστικός κινηματογράφος ζωντανών ανθρώπων, όπου η σκέψη και τα συναισθήματα συντίθενται με εξαιρετική μαστοριά.

Παράλληλες διαδρομές με συνδετικό κρίκο τη βία

«Luton»

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος

Ερμηνεία: Νικόλας Βλαχάκης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώτα Αργυροπούλου, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Κόνυ Ζήκου, Άννα Κουρουπού, Μάγδα Λέκκα

Μια ακόμη παραγωγή του νέου ελληνικού κινηματογράφου, από πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη. «Παράλληλες διαδρομές» τριων χαρακτήρων: Ο ένας είναι μαθητής λυκείου σε ιδιωτικό σχολείο, προφανώς από ευκατάστατη οικογένεια, ο δεύτερος είναι 50χρονος οικογενειάρχης, ιδιοκτήτης ψιλικατζίδικου, και η τρίτη, μια νεαρή ασκούμενη δικηγόρος, γύρω στα 30. Τρεις εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι, που τους παρακολουθούμε σε «μικρές» στιγμές της καθημερινότητάς τους, χωρίς να συμβαίνει τίποτε το εξαιρετικό. Ο μαθητής λυκείου φαίνεται να είναι μάλλον καταθλιπτικός, ο οικογενειάρχης ψιλικατζής μάλλον αδιάφορος για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω του, η ασκούμενη δικηγόρος μάλλον κυνική... Στο «κλείσιμο» της ταινίας ο σκηνοθέτης αιφνιδιάζει, αποκαλύπτοντας το συνδετικό στοιχείο των τριων προσώπων, που έχει να κάνει με τη βία μιας μάλλον αφασικής και απονεκρωμένης κοινωνίας... Δεν θα πω περισσότερα, παρά μόνο ότι ο σκηνοθέτης μάλλον βιάστηκε να γυρίσει την πρώτη του μεγάλου μήκους, το σενάριο είχε ανάγκη πολύ μεγαλύτερης επεξεργασίας, τα χάσματα της ταινίας είναι προφανή. Το «υλικό» της ιστορίας θα ήταν, πιστεύω, πολύ καλύτερα ελεγχόμενο από τον σκηνοθέτη σε μια μεσαίας διάρκειας ταινία.

«Επικίνδυνη οικογένεια» (The Family)

Σκηνοθεσία: Λικ Μπεσόν

Ερμηνεία: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μισέλ Φάιφερ, Τόμι Λι Τζόουνς, Ρικάρντο Κορντέρο, Νταϊάνα Άγκρον

Στυλιζαρισμένο σινεμά από τον Λικ Μπεσόν, που καταφέρνει να συγκεντρώσει μπροστά από την κάμερα μια εκπληκτική ομάδα ηθοποιών του αμερικανικού κινηματογράφου. Ο Ντε Νίρο είναι «προστατευόμενος μάρτυρας», που, προκειμένου να καταθέσει εναντίον των παλιών συντρόφων του στη μαφία, στέλνεται από το FBI, μαζί με τη γυναίκα του (Μισέλ Φάιφερ) και υπό την επίβλεψη ενός πράκτορα (Τόμι Λι Τζόουνς), σε μια ήσυχη κωμόπολη της Νορμανδίας. Όμως, το ζήτημα είναι εάν μπορεί κανείς να προστατεύσει τους μάρτυρες από τον ίδιο τους τον εαυτό... Και τα πράγματα περιπλέκονται όταν μερικοί «παλιόφιλοι» από τη Νέα Υόρκη αποφασίσουν να κάνουν ένα ταξίδι στη Γαλλία για ξεκαθάρισμα λογαριασμών...

«Prisoners»

Σκηνοθεσία: Ντενί Βιλνέβ

Ερμηνεία: Χιου Τζάκμαν, Τζέικ Τζίλενχαλ, Μαρία Μπέλο, Τέρενς Χάουαρντ, Βαιϊόλα Ντέιβις, Μελίσα Λίο, Πολ Ντάνο

Ψυχολογικό αστυνομικό θρίλερ, από τον σκηνοθέτη της ταινίας «Μέσα από τις φλόγες». Η εξάχρονη κόρη μιας οικογένειας ξαφνικά εξαφανίζεται και ο Τζέικ Τζίλενχαλ (στον ρόλο του αστυνομικού που έχει αναλάβει την υπόθεση), μαζί με τον πατέρα της μικρής, προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο της εξαφάνισης...

«Εγώ, ο Απαισιότατος 2» (Despicable Me 2)

Σκηνοθεσία: Πιερ Κοφέν, Κρις Ρενό

Με τις φωνές των Στιβ Καρέλ, Κρίστεν Γουίγκ, Μιράντα Κόσγκροουβ, Ράσελ Μπραντ, Άιλα Φίσερ, Μπέντζαμιν Μπρατ - στην ελληνική μεταγλώττιση δανείζουν τις φωνές τους οι Γιάννης Ζουγανέλης, Σάκης Μπουλάς

Η συνέχεια της πετυχημένης τρισδιάστατης ταινίας animation, με την υπογραφή του τέως επικεφαλής της Fox Animation Κρις Μελεντάντρι («Ice Age», «Ice Age 2», «Dr. Seuss' Horton Hears a Who!»). Όχι τόσο πετυχημένο όσο το πρώτο μέρος: Εδώ έχουμε τον κακό Γκρου που έγινε καλός και αρχίζει να συνηθίζει το ρόλο του κλασικού οικογενειάρχη...

«O τελευταίος εξορκισμός 2» (The Last Exorcism Part II)

Σκηνοθεσία: Εντ Γκας Ντόνελι

Ερμηνεία: Σπένσερ Τριτ Κλαρκ, Άσλεϊ Μπελ, Άντριου Σένσενιγκ, Τζουντ Λόρμαντ, Τζούλια Γκάρνερ

Κι άλλη «συνέχεια», με την ηρωίδα της πρώτης ταινίας, την Νελ Σουίτζερ, να προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της. Δεν μπορεί να θυμηθεί περιστατικά της ζωής της από τους τελευταίους μήνες, παρά μόνο ότι είναι ο τελευταίος επιζών της οικογένειάς της. Αν και δεν μπορεί να αγνοήσει τους εφιάλτες ή να αρνηθεί το γεγονός ότι βλέπει και αισθάνεται πράγματα που κανείς άλλος δεν μπορεί...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL