Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
22.4°C28.0°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
25 °C
21.9°C28.1°C
2 BF 50%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
21 °C
20.0°C21.0°C
3 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
26 °C
22.7°C27.8°C
5 BF 29%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
25 °C
24.9°C24.9°C
1 BF 39%
Πάνος Κοκκινιάς: / Πάνος Κοκκινιάς: Με σόκαραν τα πρόσωπα σε διαρκή κατάθλιψη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πάνος Κοκκινιάς: / Πάνος Κοκκινιάς: Με σόκαραν τα πρόσωπα σε διαρκή κατάθλιψη

«Η πόλη είναι το ίδιο το έργο» έλεγε ο φωτογράφος Πάνος Κοκκινιάς ξεναγώντας μας στην έκθεση «Stock Images» που εγκαινιάστηκε χθες βράδυ στον τρίτο όροφο της Στοάς Αθηνών επί της οδού Σοφοκλέους 4, ενός από τους πιο εμπορικούς και πολύβοους δρόμους του ιστορικού κέντρου.

Η έκθεση φωτογραφίας που φιλοξενείται σε πρώην γραφεία τραπεζών και υπηρεσιών, που άνοιξαν μετά από μια δεκαετία εγκατάλειψης και αχρηστείας, παρουσιάζει μια σύγχρονη οπτική της Αθήνας και των ανθρώπων της σχολιασμένη με κοινωνικό και διακριτικά πολιτικό τρόπο από τον καλλιτέχνη, ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε ορισμένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πόλης, όπως είναι το χάος της αλλά και η απομόνωση των ανθρώπων της.

«Αυτό που με σόκαρε ήταν τα πρόσωπα των ανθρώπων που βρίσκονταν σε μια διαρκή κατάθλιψη, απόρροια της κούρασης των τελευταίων ετών και όσων έχουν υποστεί» υπογράμμισε. Ο Π. Κοκκινιάς δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την έκθεση «μια δουλειά με κοινωνικό και πολιτικό περιεχόμενο που υφέρπει. Με ενδιέφερε να δω την Αθήνα και τους κατοίκους της, αλλά κυρίως η ερώτηση που πλανάται μέσα σε αυτές τις φωτογραφίες είναι: Τι κάνω εγώ; Η αμήχανη σιωπή και η στάση των ανθρώπων είναι εμφανείς» κατέληξε.

Στην έκθεση που εντάσσεται στο πλαίσιο «έργο στην πόλη», που διοργανώνει το ΝΕΟΝ μέσα από αναθέσεις σε καλλιτέχνες, αναφέρθηκε η επιμελήτρια Shoair Mavrian, θεωρητικός της φωτογραφίας και διευθύντρια της πλατφόρμας Photoworks, κάνοντας λόγο για τρεις τύπους φωτογραφιών, τις σκηνοθετημένες που αναδεικνύουν την πόλη ως σκηνή, τα πορτρέτα και τις φωτογραφίες αρχείου.

«Ο Πάνος εισάγει τον δημόσιο χώρο διαμέσου των φωτογραφιών του. Μέσα σε κάθε φωτογραφία κρύβονται πολύ περισσότερες, κάτι χαρακτηριστικό και ιδιαίτερο της δουλειάς του και πάρα πολύ συγκινητικό, καθώς, όσο εστιάζεις σε κάθε εικόνα, εντοπίζεις πολύ περισσότερες» σημείωσε.

Εκ μέρους του οργανισμού ΝΕΟΝ η Έφη Λαζαρίδου υπογράμμισε πως «ο Πάνος όλα αυτά τα χρόνια παρακολουθούσε με κριτικό πνεύμα και φωτογράφιζε την πόλη, με αποκορύφωμα αυτής της παρατήρησης τη δημιουργία ενός είδους πορτρέτου της Αθήνας».

Η έκθεση με μια ματιά

Εντυπωσιακών διαστάσεων και υψηλής τέχνης φωτογραφία, που θυμίζει πίνακα ζωγραφικής, η πανοραμική άποψη της Αθήνας τη νύχτα αναδεικνύει πάρα πολλές λεπτομέρειες και μικρότερες φωτογραφίες που βρίσκονται μέσα στο μεγάλο κάδρο. Ακολουθεί μια φωτογραφία που επικεντρώνεται από το δημόσιο στο ιδιωτικό και αποτυπώνει ένα μπαλκόνι και το φωτισμένο εσωτερικό διαμερίσματος με τους ιδιοκτήτες του.

Στις δυσκολίες του εγχειρήματος αναφέρθηκε ο Π. Κοκκινιάς αποκαλύπτοντας τα χαριτωμένα μυστικά και τις λεπτομέρειες, που περιλάμβαναν από τις αλλαγές στις τέντες και τα χρώματα έως το γκρέμισμα ενός τοίχου, μιας ανακαίνισης που ήρθε νωρίτερα από το προγραμματισμένο.

Μέσα από εννέα μεγάλα ταμπλό ξεχωρίζει το άγαλμα του Βενιζέλου στο πάρκο του πρώην ΕΑΤ ΕΣΑ, τραβηγμένο από την πίσω πλευρά εν μέσω χιονοθύελλας τη νύχτα. Ιστορία και πολιτική συνδυάζονται με επιτυχία μέσα από τις λεπτομέρειες τριών μικρότερων φωτογραφιών που απεικονίζουν μια σημαία στον βράχο, μια εκκλησία λαξευμένη σε αυτόν και μια πινακίδα "Πωλείται", που σχολιάζουν με τον τρόπο τους.

Το πάρκινγκ του θεάτρου του Λυκαβηττού τραβηγμένο από την κορυφή του λόφου, χώρος όπου γίνονται κόντρες και επιδείξεις αυτοκινήτων, αναδεικνύει την αλλαγή χρήσης των χώρων μέσα στο πέρασμα του χρόνου, όπως είπε ο φωτογράφος.

Φωτογραφικά πορτρέτα που έχουν ληφθεί από πολύ μεγάλη απόσταση και απεικονίζουν το βλέμμα και την έκφραση οδηγών εγκλωβισμένων στην κίνηση του δρόμου.

Μια από τις εντυπωσιακότερες φωτογραφίες απεικονίζει τον αθέατο Κηφισό που χύνεται στη θάλασσα και ρακοσυλλέκτες με την πραμάτεια τους στις όχθες του ποταμού.

Τέλος, τον δικό της πολιτικό σχολιασμό εμπεριέχει η νυχτερινή φωτογραφία του κλειστού ΕΜΣΤ και του πεζοδρομίου του που έχει καταληφθεί από σκυλιά!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL