Το μεταφορικό ισοδύναμο για τα νησιά επεκτείνεται πλέον και στα καύσιμα και έχει τρεις πυλώνες ενίσχυσης των νησιωτών, όπως περιέγραψε ο κ. Σαντορινιός:
- επιβατικά εισιτήρια, με πλήρη εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2019
- μεταφορά εμπορευμάτων, με πλήρη εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2019
- επιδότηση των καυσίμων, πιλοτικά από τον Ιανουάριο του 2019 για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά, με σκοπό την πλήρη εφαρμογή
Σημειώνεται ότι τα νησιά που αφορά το μέτρο στην πιλοτική εφαρμογή του είναι:
- Αγαθονήσι
- Αλόννησος
- Αμοργός
- Ανάφη
- Αντίπαρος
- Αστυπάλαια
- Ίος
- Ικαρία
- Κάρπαθος
- Κάσος
- Κέα
- Κίμωλος
- Κύθηρα
- Κύθνος
- Λειψοί
- Λέρος
- Μεγίστη
- Μύλος
- Νίσυρος
- Πάτμος
- Σαμοθράκη
- Σέριφος
- Σίκινος
- Σίφνος
- Σκιάθος
- Σκόπελος
- Σκύρος
- Σύμη
- Τήλος
- Φολέγανδρος
- Φούρνοι
- Ψαρά
«Πρέπει να είναι πριν το τέλος του έτους», διευκρίνισε, «γιατί το ειδικό καθεστώς λήγει 31/12, οποιαδήποτε εξέλιξη θα πρέπει να είναι πριν».
Ο κ. Σαντορινιός εξάλλου αναφέρθηκε στο πρωτοποριακό για την ανατολική Μεσόγειο έργο που εγκαινιάζεται στο λιμάνι της Κυλλήνης, για την ηλεκτροδότηση από την στεριά των μεγάλων επιβατικών/οχηματαγωγών πλοίων, ώστε να μην δουλεύουν οι κινητήρες τους όσο είναι "δεμένα" ρυπαίνοντας την περιοχή.
«Σκοπός είναι να επεκταθεί και στην "ηλεκτροφόρτιση", να αποκτάμε πλοία που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια και θα φορτίζονται στο λιμάνι», όπως είπε.