Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αναξιοπιστίας το ανάγνωσμα

Αν ρίξει κανείς μια ματιά στην καθημερινή αποδελτίωση των εφημερίδων, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων, θα πιστέψει ότι ζει ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικές χώρες. Σε μια χώρα που πάει από το...

Αν ρίξει κανείς μια ματιά στην καθημερινή αποδελτίωση των εφημερίδων, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων, θα πιστέψει ότι ζει ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικές χώρες. Σε μια χώρα που πάει από το κακό στο χειρότερο, εξαιτίας μιας κυβέρνησης εγκληματικής, που εφευρίσκει συνεχώς νέες κρίσεις για να ξεπεράσει τις προηγούμενες. Ή σε μια χώρα που είναι έτοιμη να βγει από την κρίση, χάρη σε μια κυβέρνηση που το παλεύει και κόντρα σε μια εγκληματική αντιπολίτευση, που κάνει ό,τι μπορεί για να δυναμιτίσει αυτή την έξοδο. Καθώς ο κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του καθημερινές εμπειρίες και επιπλέον γνωρίζει την πραγματικότητα που βιώνουν οι συγγενείς του και οι φίλοι του, προφανώς δεν μπορεί να πιστέψει καμία από τις δύο πραγματικότητες που του παρουσιάζουν οι εφημερίδες.

Όσο για τα κανάλια, αυτά ξοδεύουν έτσι κι αλλιώς την πλειονότητα του τηλεοπτικού χρόνου τους με ειδήσεις για εγκλήματα, με τρόπο ώστε να τρομοκρατείται και ο πιο ψύχραιμος τηλεθεατής, πόσο μάλλον οι ηλικιωμένοι, που έχουν την τηλεόραση μοναδικό παράθυρο στον έξω κόσμο κι έχουν πειστεί ότι ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει η ζωή τους.

Οπότε είναι λογικό να μην εμπιστεύονται οι Έλληνες τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αλλά το γεγονός ότι τα εμπιστεύονται λιγότερο από κάθε άλλο Ευρωπαίο, όπως δείχνει το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, ότι πάνω από τους μισούς θεωρούν πως κάθε μέρα έρχονται αντιμέτωποι με ψευδείς ειδήσεις, δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα της ενημέρωσης που προσφέρουν τα ΜΜΕ. Έχει να κάνει και με την ποιότητα των πρωταγωνιστών των ειδήσεων, αλλά και με τον "οπαδικό" χαρακτήρα ενός μεγάλου μέρους των καταναλωτών των ειδήσεων.

Μπορεί η έρευνα του Ευρωβαρόμετρου να ολοκληρώθηκε πριν από το ντου Σαββίδη με το πιστόλι στη θήκη στον αγωνιστικό χώρο στην Τούμπα, αλλά μια ματιά στις αντιδράσεις των ανθρώπων στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, έναντι της κάλυψης του γεγονότος, δείχνει ότι πολλοί πιστεύουν μόνο αυτό που θέλουν να πιστέψουν. Και θεωρούν ψέμα το κάθε τι με το οποίο διαφωνούν. Ανάλογος "οπαδισμός" ισχύει και για θέματα που καμία σχέση δεν έχουν με το ποδόσφαιρο.

Οπότε τα ελληνικά ΜΜΕ θα πρέπει να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες εάν θέλουν να ανακτήσουν την αξιοπιστία τους.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Με την κοινωνία όρθια

Το έργο της σημερινής κυβέρνησης ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2015 κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες. Η κοινωνία ήταν σε τέτοιο βαθμό επιβαρυμένη από τα καταστροφικά μέτρα της προηγούμενης...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο