Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
16.2°C18.8°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
13.1°C17.3°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.9°C16.0°C
0 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
17.8°C18.3°C
4 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.5°C15.7°C
0 BF 67%
Η χρυσή ιδιωτική ΔΕΚΟ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η χρυσή ιδιωτική ΔΕΚΟ

Καμία έκπληξη δεν προκαλεί το απίστευτο κύμα αντιδράσεων που ξεσηκώθηκε με την ανακοίνωση από το υπουργείο Μεταφορών ότι δρομολογείται η επόμενη σελίδα στον ΟΑΣΘ. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες, είτε δομικές είτε σε επιμέρους ρυθμίσεις, όμως είναι πολιτική αθλιότητα εις βάρος της κοινωνίας να θέλουν κάποιοι να συνεχίσει ο ΟΑΣΘ να λειτουργεί όπως λειτουργεί σήμερα.

Για να είμαστε συγκεκριμένοι, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο μια “ιδιωτική” εταιρεία να λειτουργεί με κρατικό χρήμα. Μια εταιρεία στην οποία μεγάλη μερίδα των εργαζομένων είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, όπως και το συνδικάτο τους. Μια εταιρεία που μισθώνει τις εγκαταστάσεις της από άλλη εταιρεία που την έχουν μέτοχοι του ΟΑΣΘ, ενώ το κράτος εκτός των άλλων πληρώνει και τις αποσβέσεις για τα λεωφορεία και τα ακίνητα.

Για πολλές δεκαετίες επέτρεψαν σε ένα ιδιότυπο κλειστό λόμπι ιδιωτικών συμφερόντων να πραγματοποιεί το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης, που κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο περισσότερο από όσο κοστίζουν οι αντίστοιχες δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν το 2014 και αφορούσαν τις κρατικές επιδοτήσεις την περίοδο 2007-2013, κάθε όχημα της ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) λάμβανε επιδότηση περίπου 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτούνταν με 210.000 ευρώ κατ' έτος. Δηλαδή το δημόσιο λεωφορείο της Αθήνας κόστιζε στον Έλληνα φορολογούμενο 4 φορές λιγότερο από το “ιδιωτικό” λεωφορείο της Θεσσαλονίκης.

Αυτό το παγκόσμιο παράδειγμα ιδιωτικής οικονομίας με κρατικό χρήμα φυσικά δεν γεννήθηκε από το πουθενά. Δύο πάλαι ποτέ πανίσχυρα κόμματα, που εναλλάσσονταν στην εξουσία επί δεκαετίες, και μεγάλοι πολιτικοί άνδρες της Θεσσαλονίκης που κυβέρνησαν τη χώρα από διάφορα πόστα έθρεψαν και προστάτευσαν αυτό το οικονομικά παράδοξο και κοινωνικά απαράδεκτο φαινόμενο.

Μια χρυσοφόρος ιδιωτική ΔΕΚΟ, η οποία -σκανδαλωδώς, όπως καταγγέλλεται- μοίρασε αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως μέρισμα στους μετόχους την περίοδο της κρίσης.

Αυτούς θέλει να προστατέψει η Ν.Δ., που στην πρώτη ανακοίνωσή της για το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών κάνει λόγο για “απόλυτο μνημείο εμπαιγμού” και χαρακτηρίζει "νομικά έωλους" τους φορείς που σχεδιάζονται.

Ναι, έτσι είναι, αν “νόμος και τάξη” για τη Ν.Δ. είναι το θεσμοθετημένο και κρατικά επιδοτούμενο ιδιωτικό μονοπώλιο που προστατεύεται ως κορώνα στο κεφάλι της.

Ντροπή! Τίποτε άλλο...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL