Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.2°C26.3°C
2 BF 36%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.3°C26.0°C
3 BF 36%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C24.8°C
2 BF 52%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.9°C24.0°C
2 BF 38%
Ένας Ντάνιελ Μπλέικ στη Λάρισα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ένας Ντάνιελ Μπλέικ στη Λάρισα

Μια μητέρα αντιμετωπίζει την κατηγορία του εμπρησμού από αμέλεια την ώρα που το τετράχρονο παιδί της βρίσκεται στην εντατική με σοβαρά εγκαύματα. Ένα σπίτι φωτιζόταν και ζεσταινόταν με κεριά. Ένα σπίτι στις φλόγες. Ένας κόσμος σε κίνδυνο. «Το σινεμά μάς κάνει καμιά φορά να βλέπουμε καθαρότερα τον κόσμο, κι ο κόσμος μας αυτή τη στιγμή κινδυνεύει από τις ιδέες που αποκαλούμε νεοφιλελευθερισμό, ο οποίος απειλεί να μας φτάσει στην καταστροφή».

Με αυτά τα λόγια ο Κεν Λόουτς μάς προσκάλεσε στις κινηματογραφικές αίθουσες ώστε να γνωρίσουμε από κοντά τον Ντάνιελ Μπλέικ και να μοιραστούμε την απελπισία ενός “ήρωα” που μόνο φανταστικός δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί. Εκατομμύρια Ντάνιελ Μπλέικ συνθλίβονται καθημερινά στα γρανάζια της ευρωπαϊκής ενσωμάτωσης του νεοφιλελευθερισμού. Εκατομμύρια άνθρωποι που επιβιώνουν στα όρια της εξαθλίωσης, ανάμεσά τους και οι δικοί μας Ντάνιελ Μπλέικ, αντανακλούν τη σκοτεινή μορφή μιας απελπισίας και δυστυχίας που ροκανίζει τη ραχοκοκαλιά του κοινού ευρωπαϊκού αλλά και των εθνικών κοινωνικών ιστών και την οποία σπεύδει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο μια αναγεννημένη από τη λήθη Ακροδεξιά. Ένα ζωντανό σενάριο που μπορεί κανείς να το παρακολουθήσει, με το δράμα μικρών ανώνυμων πρωταγωνιστών, στη μεγάλη οθόνη μιας καφκικής πραγματικότητας, με τον ρεαλισμό του να ξεπερνά, δυστυχώς, τον σπαρακτικό λυρισμό του Κεν Λόουτς.

Σαν ταινίες μικρού μήκους που προβάλλονται σε συνοικιακές αίθουσες, ιστορίες θυμάτων του κυρίαρχου οικονομικού κυνισμού, με τσαλαπατημένες ζωές και αξιοπρέπειες από το Νιούκαστλ ώς τη Λάρισα. Από τα γρανάζια της βρετανικής γραφειοκρατίας ως τα απόνερα της ελληνικής φτωχοποίησης οι Ντάνιελ Μπλέικ της ζωντανής οθόνης αναζητούν την επιβίωση μέσω της αναγκαστικής υποβάθμισης της ζωής τους.

Άνθρωποι γερνούν σε ουρές κοινωνικών υπηρεσιών και παιδιά καίγονται από κεριά σε σκοτεινά διαμερίσματα. Άνθρωποι που στην καλύτερη περίπτωση επιβιώνουν αντί να ζουν. Ζωές με επιδόματα αλλά χωρίς δικαιώματα σε έναν κόσμο όπου ο νεοφιλελευθερισμός πορεύεται χέρι χέρι με τον κοινωνικό δαρβινισμό τού “όποιος Ντάνιελ Μπλέικ δεν αντέχει, ας μας αδειάζει τη γωνιά και ας περιμένει στην ουρά για μια ελάχιστη δόση επιβίωσης”. Σε αυτήν τη με κινηματογραφική ταχύτητα εξελισσόμενη πραγματικότητα, την οποία η Ακροδεξιά παρακολουθεί από το “γκισέ” κόβοντας εισιτήρια αγανάκτησης και απελπισίας, η Αριστερά δεν μπορεί να συμβιβάζεται σε μια εκπτωτική θέση στη γαλαρία της αίθουσας που σε πανευρωπαϊκή προβολή παρουσιάζεται το remake του Ολοκαυτώματος. Το σενάριο αυτής της ταινίας πρέπει να αλλάξει. Γιατί αν δεν αλλάξει, θα έρθει η σκηνή και η στιγμή που θα δούμε τον εαυτό μας στην οθόνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL