Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.6°C22.3°C
3 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
15 °C
14.1°C16.6°C
2 BF 88%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.5°C
2 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
30 °C
24.4°C29.8°C
6 BF 21%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
14.9°C15.7°C
2 BF 94%
Ο δικός μας Φίλης...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο δικός μας Φίλης...

Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης υποστηρίζει το πολύ απλό και δίκαιο. Να διδάσκεται η Ιστορία των Θρησκειών στα σχολεία. Να αντιμετωπισθεί το μάθημα αυτό ως μελέτη μιας από τις πνευματικές διεργασίες της ανθρώπινης σκέψης με πληροφορίες που έχουν σχέση με τη διαχρονική ιστορία της μεταφυσικής αντίληψης και όχι με τη μονομερή ερμηνεία της γέννησης και της εξέλιξης του κόσμου, τις μυθολογικής υφής Γραφές ή τις αναχρονιστικές θεωρίες μιας παρακμάζουσας φαντασιακής θρησκοληψίας, η οποία επί αιώνες έχει φωλιάσει στις ψυχές των φοβισμένων και κυρίως φτωχών κοινωνικών στρωμάτων...

Οι γενιές μετά τον πόλεμο γνωρίζουν πολύ καλά τον αναχρονιστικό θεσμό των υποχρεωτικών κατηχητικών συναθροίσεων, καθώς και τη σκοταδιστική διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος, που δεν ήταν παρά μια καθαρή προπαγάνδα της χριστιανικής θεολογίας... Δεν είναι λίγες οι φορές που ο εριστικός, δήθεν θεοσεβούμενος, λόγος κάποιων μητροπολιτών, γίνεται θέμα αρνητικών συζητήσεων στις πλατείες και στα καφενεία... Τα παραδείγματα πολλά. Ακόμα και από του άμβωνος, έχουν πολλές φορές κηρύξει τον «λόγο του Θεού» με λόγια μίσους και παίζοντας πολιτικά παιχνίδια με απαράδεκτο τρόπο...

Ο Φίλης, μόνος του, παλεύει να επιβάλει εκείνο που διακαώς, πολλοί από εμάς (όχι οι περισσότεροι βέβαια), επιθυμούμε εδώ και πολλά χρόνια. Ακόμα και ο αγωνιστής Μανώλης Γλέζος κατακεραυνώνει τον Φίλη, δίχως να κατανοεί πως ένα από τα μεγάλα και ουσιώδη ζητήματα της κοινωνίας μας είναι ο διαχωρισμός της τοξικής και αναχρονιστικής αυτής σχέσης κράτους - Εκκλησίας. Αν ο καθ' όλα εκτιμώμενος αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος επιθυμεί όντως τη βελτίωση και την ουσία της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στις νέες γενιές, θα έπρεπε να συμμαχήσει με τον Ν.Φίλη και να επιδιώξει τον δρόμο της ευρύτερης θρησκευτικής γνώσης, με τη συνείδηση πως σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, όπως εξελίσσεται η ελληνική, ακόμα και το μάθημα Θρησκευτικών θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να μην προβάλλουμε τη «μοναδικότητα», την «ελληνικότητα» και το «περιούσιο Έθνος»! Οι τόσο έντονες διαμαρτυρίες του και τα διαβήματά του στον πρωθυπουργό, σηματοδοτούν ωμή παρέμβαση, με στόχο την απόλυση του υπουργού... Θα το δούμε κι αυτό;

Το εάν στις δύσκολες εποχές η Εκκλησία έχει να επιδείξει καλές ή κακές στιγμές, θα το κρίνει η γενικότερη ιστορία. Ας πάμε όμως παρακάτω. Ας γίνει από όλους αποδεκτό πως οποιοσδήποτε νεωτερισμός της επιστήμης, των ανακαλύψεων και των καινοτομιών της ανθρωπότητας, ήρθε σε ευθεία σύγκρουση με το θρησκευτικό ή θεοκρατικό κατεστημένο. Οι καινοτομίες Φίλη στη σχολική εκπαίδευση γύρω από το ζήτημα της θρησκευτικής διδασκαλίας είναι πρωτοβουλία που θα πρέπει να έχει τη συμπαράσταση όλων, ακόμα και εκείνων που εναντιώνονται στον ΣΥΡΙΖΑ, διαφορετικά θα επαναλαμβάνουμε την τυφλή και αδιέξοδη αντιπολιτευτική ανοησία που μας χαρακτηρίζει ως λαό...

Κοντολογίς, για το ζήτημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, αν δεν υπήρχε ο Φίλης, θα έπρεπε να τον επινοήσουμε...

* Απόσπασμα από το ιστολόγιο του συνθέτη στοTaR.gr (24/9/2016)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL