Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.1°C23.5°C
3 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
14.3°C17.5°C
3 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
16.0°C17.0°C
6 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.4°C21.8°C
3 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
17.3°C19.9°C
2 BF 45%
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στα νύχια της Cosco
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στα νύχια της Cosco

Το μεγαλύτερο μέρος της εναπομείνασας παραγωγικής δραστηριότητας που υπάρχει γύρω από το λιμάνι του Πειραιά παραχωρείται σταδιακά στην κινεζική Cosco "μέσω του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς" με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία, τους εργαζόμενους, και τους επαγγελματοβιοτέχνες της περιοχής. "Αρωγοί" στη φιλότιμη προσπάθεια της κινέζικης πολυεθνικής, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, ο ΟΛΠ και το ΤΑΙΠΕΔ, που σε συνάντηση με τον πρόεδρο της πολυεθνικής κατέληξαν σε "μνημόνιο συνεργασίας", το οποίο προδιαγράφει ότι στο όνομα της μνημονιακής ανάπτυξης θα εκχωρείται σταδιακά στην κινέζικη πολυεθνική όλο και μεγαλύτερο μέρος των παραγωγικών δραστηριοτήτων του λιμανιού.

Πρόκειται για μνημόνιο συνεργασίας που ουσιαστικά εξασφαλίζει όλο και μεγαλύτερη κερδοφορία στο κινεζικό μονοπώλιο, σε βάρος της πραγματικής οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής και σε βάρος των λιμενικών υποδομών, με φόντο το νεκρό Πέραμα και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη όπου η πραγματική ανεργία, η φτώχεια και η εξαθλίωση χτυπούν κόκκινο. Τα ανταλλάγματα που προσφέρει η πολυεθνική είναι ήσσονος σημασίας και χωρίς αναπτυξιακό ορίζοντα, παρά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, αφού το μνημόνιο αναφέρει επί λέξει ότι "το συνολικό οικονομικό πακέτο εκτιμωμένων και των άρθρων για τα οικονομικά ανταλλάγματα θα συνεξεταστούν μέσα απο μια επιτροπή φιλικού διακανονισμού" των δύο πλευρών, με βάση τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στη χώρα, αλλά και τη μείωση του ΑΕΠ από το 2009 έως σήμερα. Το ενδιαφέρον όμως της κινέζικης πολυεθνικής δεν σταματά εδώ, αφού ο πρόεδρός της εκδήλωσε την επιθυμία να λάβει μέρος στην αξιοποίηση του Ελληνικού, κάνοντας λόγο για "κατασκευή μεγάλου ξενοδοχειακού συγκροτήματος", ενώ ανταποκρίθηκε ακαριαία και στο κάλεσμα του πρωθυπουργού να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στον κατάλογο των ιδιωτικοποιήσεων παίρνουν σειρά ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου και σταδιακά όλες οι λιμενικές υποδομές της χώρας).

Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι εκποιούνται μια σειρά ζωτικές οικονομικές λειτουργίες του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται προϋποθέσεις έτσι ώστε ένα σημαντικό κομμάτι των θαλάσσιων και των σιδηροδρομικών μεταφορών να παραχωρηθεί αντί πινακίου φακής στην κινέζικη Cosco, με αποτέλεσμα η τοπική οικονομία του Πειραιά αλλά και οι γύρω δήμοι να βυθίζονται όλο και περισσότερο στη φτώχεια και την εξαθλίωση. Η αναστροφή της παραπάνω πολιτικής προυποθέτει:

1. Αποχώρηση της κινέζικης πολυεθνικής από το λιμάνι του Πειραιά.

2. Σταμάτημα κάθε μορφής ιδιωτικοποιήσεων, αλλά και εκχώρησης παραγωγικών δραστηριοτήτων του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας στην κινέζικη πολυεθνική.

3. Σταμάτημα της εκποίησης των λιμενικών υποδομών της χώρας αντί πινακίου φακής.

4. Σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων στις θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές.

5. Δημιουργία νέου ριζοσπαστικού θεσμικού πλαισίου συνδυασμένων μεταφορών που θα δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης, αλλά και νέες θέσεις εργασίας, σε ριζικά διαφορετική κατεύθυνση από τη σημερινή, και που θα αξιοποιεί ολόπλευρα την τοπική οικονομία του Πειραιά, τους γύρω δήμους, αλλά και τις εγκαταστάσεις του λιμανιού.

* Ο Νίκος Λαμπρόπουλος είναι συντονιστής του Τμήματος Μεταφορών και Δικτύων του ΣΥΡΙΖΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL