Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.1°C24.7°C
2 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
18.6°C23.8°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C23.2°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.9°C22.4°C
2 BF 52%
Το ΚΚΕ, το κοινωνικό γίγνεσθαι, η λαοκρατική εξουσία και η "Αγία Γραφή"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Το ΚΚΕ, το κοινωνικό γίγνεσθαι, η λαοκρατική εξουσία και η "Αγία Γραφή"

Η χώρα μας χρόνια τώρα είναι πεδίο τοκογλυφικών ανταγωνισμών, με αποτέλεσμα την ηθική και οικονομική απαξίωση και εξαθλίωση του λαού μας. Το ΚΚΕ, κόμμα που πρωτοπόρησε σε όλους τους αγώνες του ελληνικού λαού τον τελευταία αιώνα, στις ημέρες μας χαρακτηρίζεται από μακαριότητα συνεχούς αναμονής. Μακαριότητα που επαφίεται στην ανάγνωση των "ιερών μας κειμένων", αφού χωρίς λαοκρατική εξουσία ο λαός δεν μπορεί να κάνει τίποτα παρά να αναμένει. Μας συμβουλεύει ο κ. Κουτσούμπας για τα προβλήματα που καλπάζουν στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία τη χρήση μπόλικης βαζελίνης.

Άραγε, επειδή στην ελληνική κοινωνία δεν υπάρχει λαοκρατική εξουσία, δεν πρέπει να υπάρχουν άλλες διεκδικήσεις; Δεν μπορεί το ΚΚΕ να συμμετάσχει στη διακυβέρνηση της χώρας, αφού "ο λαός χωρίς όπλα δεν έχει τίποτα"; Φοβάται μην εκτεθεί το ΚΚΕ για τις όποιες εξαγγελίες θα κάνει ή μη διαψευσθεί και χάσει ψηφοφόρους; Άραγε, επειδή δεν υπάρχει λαοκρατική εξουσία, δεν πρέπει να οργανώνει απεργίες, διαμαρτυρίες ή ό,τι άλλο, αφού όλα αυτά "δεν οδηγούν" άμεσα στη λαοκρατική εξουσία ή "δεν απορρέουν" από αυτήν;

Και τι κάνει το ΚΚΕ; Μήπως στην έκρυθμη αυτή κατάσταση που ζούμε δώ και μια δεκαετία έχει αρχίσει να οργανώνει τουλάχιστον τον λαό για δραστηριότητες που θα τον οδηγήσουν σε ένα είδος λαοκρατικής αυτοοργάνωσης ώστε κάποια κρίσιμη στιγμή να μπορέσει να ασκήσει την εξουσία; Μήπως κάτι τέτοιο στις μέρες μας είναι πρόωρο ή στη σφαίρα της μακρινής φαντασίας;

Την εποχή που η χώρα βρίσκεται με το ένα πόδι έξω από τη νομισματική ένωση και εκβιάζεται συνεχώς από τους τοκογλύφους για οικονομική εξαθλίωση, μήπως θα μπορούσε να υπάρξει πιο κατάλληλη στιγμή γι' αυτό; Μήπως δεν είναι η στιγμή που οι πρωτοπόροι θα πρέπει να ηγηθούν και να οργανώσουν τον λαό στις νέες συνθήκες που του ετοιμάζουν οι Ευρωπαίοι εταίροι; Ιδού, κ. Κουτσούμπα, το έδαφος για αγώνες δημιουργικούς και σωτήριους. Ή μήπως δεν το αναφέρουν οι γραφές;

Αυτή τη στιγμή, ο ελληνικός λαός κάνει, πρώτος πάλι, μια συμβολική έγερση ενάντια στην παγκόσμια τοκογλυφία, μεγάλο μέρος του πολιτικού κόσμου μας αδιαφορεί ή στέκεται ενάντια για διάφορους λόγους. Άλλοι αναφωνούν σε όλους τους τόνους ότι αυτό είναι πρόωρο και γι' αυτό προβοκατόρικο, άλλοι, "οι κάργιες της υποταγής και του συντηρητισμού", κράζουν σε όλους τους τόνους "βάστα, Ρόμελ". Άραγε το ΚΚΕ πού βρίσκεται;

Ας δώσουμε, λοιπόν, κι ένα μικρό δείγμα διαλεκτικής στον κ. Κουτσούμπα, να δει ότι κι εμείς βρισκόμαστε από την ίδια μεριά, αλλά αυτή δεν είναι και τόσο δεδομένη:

Θέσις: Η διαλεκτική είναι η λογική της αντίθεσης, εκφράζει την ιστορικά διαφοροποιούμενη ενότητα αμοιβαία αποκλεισμένων κατηγορημάτων, διαψεύδει την τυπική λογική, μα δεν την καταργεί, δεν πέφτει στο παράλογο, δεν είναι αντιφατική.

Αντίθεσις: Η μεγάλη ευθεία οφείλει να είναι κυρτή, το μεγάλο τετράγωνο δεν έχει γωνίες, από το ένα όλα και το ένα από όλα. Στον ίδιο ποταμό μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε, είμαστε και δεν είμαστε, την ίδια ουσία δεν ξαναγγίζουμε γιατί όλα καταλύονται - συντιθέμενα, "είναι - μη όντας".

Σύνθεσις: Τα αντίθετα διαλέγονται χωρίς να παραβιάζουν τα όριά τους. Ο διάλογος σταματά εκεί που αληθινά αρχίζει. Τα αντιφατικά διαλέγονται παραβιάζοντας τα όριά τους, χωρίς ν' αφήνουν έσχατο στοιχειώδες ή καθαυτό απαραβίαστο.

Επίλογος: Στη Δημοκρατία όλοι έχουν ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Κόντρα-λόγος: Η κοινωνία χωρίζεται σε τάξεις και στρώματα με ανταγωνιστικά συμφέροντα, -αντιφάσκει-, η Δημοκρατία είναι δημοκρατική - δικτατορία, όσο μεγαλύτερη δημοκρατία για την τάξη που κυβερνά τόσο μεγαλύτερη η δικτατορία γι' αυτή που κυβερνάται.

Ξανά-θέσις: Η τοκογλυφία ως νόμος είναι η δικτατορία του τυπωμένου χαρτιού (του χρήματος) πάνω στη ζέουσα εργασία.

Αντίστασις: Η αγορά μόνο των απόλυτα αναγκαίων.

Υπέρβασις: Η αισθητική για την αισθητική, η αισθητική για τη λογική, η αισθητική για την αυτοοργάνωση λαϊκοδημοκρατικής αλληλεγγύης.

Απώτερος σκοπός: Η εξέγερση για την κατάργηση του χρήματος, που είναι διάκριση γυμνή, και την κατάργηση της παγκόσμιας τοκογλυφίας. Η μοναδική επιβίωση του ανθρώπου.

Μετά τιμής, Θόδωρος Καβάσης, διάγων για δεκαετίες αναμένοντας την προσδοκώμενη πρωτοπορία του ιστορικού Κ.Κ., την οποία από καρδιάς εύχομαι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL