Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Περί βιασμού

Πριν λίγα χρόνια ένα ριζοσπαστικό φεμινιστικό κίνημα κατήγγειλε (σωστά) το φαινόμενο της πορνείας, εξισώνοντάς την, όμως, γενικά, με τον βιασμό

Πριν λίγα χρόνια ένα ριζοσπαστικό φεμινιστικό κίνημα κατήγγειλε (σωστά) το φαινόμενο της πορνείας, εξισώνοντάς την, όμως, γενικά, με τον βιασμό. Με εξαίρεση την καταναγκαστική πορνεία, μια τέτοια ακραία άποψη είναι, κατά τη γνώμη μου, άστοχη. Αν τη δεχτούμε, καταλήγουμε λογικά στο άτοπο συμπέρασμα ότι ο αληθινός βιασμός μιας πόρνης, η συνουσία που επιτυγχάνεται με τη βία, χωρίς τη θέλησή της, δεν στοιχειοθετεί το έγκλημα του βιασμού, αφού η πορνεία θεωρείται εκ των προτέρων ένας διαρκής «βιασμός» της εκδιδόμενης γυναίκας! Με άλλα λόγια, εφ' όσον δεν γίνεται διάκριση ανάμεσα στην πορνεία και στον βιασμό, νομικά μια πόρνη δεν μπορεί να αποτελέσει θύμα βιασμού και να καταγγείλει τον βιαστή της… επειδή είναι πόρνη!

Οι Ρωμαίοι είχαν ήδη λύσει αυτό το ζήτημα. Ο περίφημος «πάπυρος του Διόδωρου» μας πληροφορεί ότι ένας πατρίκιος, ονομαζόμενος Διόδωρος, καταδικάστηκε για τον βιασμό μιας πόρνης. «Πόρνην ητίμασας Διόδωρε», καταλήγει η απόφαση του ρωμαϊκού δικαστηρίου που εκδίκασε την υπόθεση. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δεν ενδιαφέρει καθόλου το δικαστήριο που εκδικάζει μια υπόθεση βιασμού η σεξουαλική ταυτότητα και το παρελθόν της βιασμένης γυναίκας, αν δηλαδή ήταν πόρνη ή καλογριά, αν ήταν «αμέμπτων ηθών» που έλεγαν παλιότερα ή ερωτικά διαθέσιμη κ.ά. Σχετικά.

Το ενδιαφέρει μόνο η βία, ψυχολογική ή υλική, που ασκήθηκε εναντίον της. Η απόφαση του ρωμαϊκού δικαστηρίου ήταν μια μεγάλη κατάκτηση και ως τέτοια διέπει ακόμη (σχεδόν) ολόκληρο τον Δυτικό νομικό πολιτισμό μας, και την ελληνική νομοθεσία. Λέω σχεδόν, επειδή οι Αγγλοσάξωνες, ως συνήθως... διαφωνούν, διατυπώνοντας μια άλλη αντίληψη, που έχει διαποτίσει, δυστυχώς, μέχρι ενός σημείου και τη δική μας νομική σκέψη. Κάτω από την επήρεια της αμφιλεγόμενης αντίληψης του «πολιτικώς ορθού», τα αγγλοσαξωνικά δικαστήρια δέχονται να εξετάσουν το παρελθόν μιας γυναίκας, την ώς τώρα σεξουαλική συμπεριφορά της, που έτσι γίνεται ένα κρίσιμο ζήτημα για την έκδοση της απόφασης. Με αποτέλεσμα η βιασμένη γυναίκα να διστάζει να καταγγείλει τον βιασμό της.

Ο βιασμός είναι ειδεχθής πράξη και βαρύτατο έγκλημα, δεν χωράει αμφισβήτηση πάνω σε αυτό. Δεδομένο επίσης είναι το δικαίωμα κάθε κατηγορούμενου να έχει στη δίκη του υπεράσπιση. Το ζήτημα είναι πώς ασκείται το υπερασπιστικό δικαίωμα. Με σπίλωση του θύματος ή όχι;

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου επίμονα κατηγορείται από μέλη μιας οργάνωσης γυναικών, επειδή ανέλαβε την υπεράσπιση στο δικαστήριο ενός κατηγορούμενου για βιασμούς, και, ακόμη, επειδή δήθεν ακολούθησε παρελκυστικές τακτικές, καθυστερώντας με συνεχείς αναβολές την εκδίκαση, και άλλα ανακριβή. Διαθέτουμε τη ρητή δημόσια δήλωση του κατ' εξοχήν αρμόδιου, του αντίδικου της Ζωής Κωνσταντοπούλου στην πιο πάνω υπόθεση, του συνηγόρου πολιτικής αγωγής και μέλους του ΠΑΣΟΚ Θανάση Τάρτη, «ότι η κυρία Κωνσταντοπούλου άσκησε ως δικηγόρος το καθήκον της άψογα και ότι κατά κανένα τρόπο δεν ευθύνεται για την καθυστέρηση εκδίκασης». Τι άλλο χρειάζεται, λοιπόν, για να λήξει ο πόλεμος λάσπης εναντίον της Ζωής Κωνσταντοπούλου; Πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα η ανήκουστη επίθεση εναντίον της από «εχθρούς και φίλους», όχι μόνο ως άνευ νοήματος, αλλά ως χυδαία και ως άκρως επικίνδυνη για τα πολιτικά και λοιπά μας ήθη.

Κάτι ακόμη, πριν κλείσω. Είναι γνωστός σε νομικούς κύκλους ο απαράδεκτος τρόπος με τον οποίο ένας τέως αρχηγός κόμματος, παλαιότερα υπουργός του ΠΑΣΟΚ που συνέδεσε το όνομά του με πασίγνωστη ανδρεϊκή ρήση και ασχολείται πλέον με τη δικηγορία, υπερασπίστηκε τρεις κατηγορούμενους για ομαδικό βιασμό μιας παντρεμένης γυναίκας μπροστά στον άντρα της, τον οποίο είχαν προηγουμένως τραυματίσει βαρύτατα, με συνέπεια μόνιμη βλάβη της υγείας του! Δεν δίστασε να σπιλώσει χυδαιότατα, να συκοφαντήσει το θύμα και να καταφύγει σε παρελκυστικές μεθόδους και σε πλάγιους τρόπους, οι οποίοι κατάντησαν την έκδοση απόφασης ένα σωστό «γιοφύρι της Άρτας!» Και όμως, τίποτε από όλα αυτά δεν «διέρρευσε», μέχρι σήμερα στον Τύπο, ούτε απασχόλησε κάποια από τις γυναικείες οργανώσεις. Μου κάνει εντύπωση!

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ΕΡΕ είναι εδώ

Είναι βγαλμένη από τις καλύτερες παραδόσεις της ΕΡΕ η πρακτική του Τ. Θεοδωρικάκου απέναντι στους δήμους. Ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών καταργώντας το πρόγραμμα "Φιλόδημος" που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση

Δειτε ολοκληρο το αρθρο