Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πούλμαν που τσαλακώνονται σαν το χαρτί

Ίσως οι άλλες ειδήσεις να ήταν σημαντικότερες και γι' αυτό κυριάρχησαν. Αλλά βαρύτερη ήταν η είδηση για την απώλεια των δύο φοιτητριών έξω από τη Θεσσαλονίκη, με τη σύγκρουση του πούλμαν του ΚΤΕΛ πάνω στη σταματημένη νταλίκα. Και βαριά τραυματίες και άλλοι ελαφρότερα.

Ίσως οι άλλες ειδήσεις να ήταν σημαντικότερες και γι' αυτό κυριάρχησαν. Αλλά βαρύτερη ήταν η είδηση για την απώλεια των δύο φοιτητριών έξω από τη Θεσσαλονίκη, με τη σύγκρουση του πούλμαν του ΚΤΕΛ πάνω στη σταματημένη νταλίκα. Και βαριά τραυματίες και άλλοι ελαφρότερα.

Οπωσδήποτε υπάρχουν ευθύνες του ή των οδηγών. Θα βρεθούν. Αλλά πρέπει να εξεταστούν και άλλες πτυχές. Είναι αρκετά τα ατυχήματα με πούλμαν που τσαλακώνονται σαν να είναι από χαρτί. Και οι λαμαρίνες τους παίρνουν τις ανθρώπινες ζωές.

Και όμως, δεν συζητείται τίποτα σχετικά. Φανταζόμαστε ότι κάποιοι, κάπου έχουν φροντίσει να έχουν τα αναγκαία και εφικτά σήμερα συστήματα ασφαλείας; Όλα δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.

Υπάρχει -και σωστά- μια ισχυρή ενασχόληση με την ασφάλεια των ΙΧ αυτοκινήτων. Τεστ, νέες τεχνολογίες, ανταγωνισμός των εταιρειών. Για τα δημόσια φαίνεται ότι είμαστε πολύ πίσω. Όχι μόνον στην Ελλάδα.

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει, αλλά δεν είναι πολλά υποχρεωτικά ειδικά για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ ή τα τουριστικά. Υπάρχουν συστήματα για το μπροστινό μέρος του οχήματος που απορροφούν σημαντικό μέρος της ορμής της σύγκρουσης, μειώνοντας τους τραυματισμούς. Κατασκευαστικές λύσεις για να είναι πιο συμπαγής, πιο άκαμπτος όλος ο θάλαμος του λεωφορείου και να τσαλακώνεται λιγότερο, να αντέχει. Κατάλληλα υλικά και σχεδιαστικές λύσεις.

Είναι τόσο βαριές οι απώλειες, μεγάλος ο ανθρώπινος πόνος και σημαντικό το κοινωνικό πλήγμα από τις συγκρούσεις αυτών των λεωφορείων που επιβάλλεται να επανεξεταστούν οι προδιαγραφές ασφαλείας. Θα περίμενε κανείς οι προδιαγραφές αυτές να είναι στο ίδιο επίπεδο με εκείνες των ΙΧ των τελευταίων χρόνων. Και όμως, υπάρχει υποτίμηση. Ίσως και μια μοιρολατρική στάση.

Ας ζυγίσουμε σωστά. Τα τεχνικά μέτρα ασφαλείας απαιτούνται ακριβώς γιατί τα ανθρώπινα σφάλματα μπορούν να περιορίζονται, αλλά δεν εξαφανίζονται.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αργότερα, δεν μας πειράζει...

Ύστερα από όλη αυτή τη φασαρία με το μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε και μία έρευνα που δείχνει ότι το 51% των κατοίκων της πόλης είναι υπέρ της απόσπασης των αρχαίων και μόλις το 38% είναι υπέρ της παραμονής τους στον χώρο.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο