Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γιατί αντιπάθησα το... μπλέντερ!

Αγαπητή Ευγενία, Δέχθηκες τόσο αντιφεμινισμό τις τελευταίες μέρες όσο δεν έζησες τα τελευταία χρόνια. Και από πρόσωπα - διαμορφωτές της κοινής γνώμης, δημοσιογράφους,...

Της ΜΕΛΙΝΑΣ ΒΟΛΙΩΤΗ

 

Αγαπητή Ευγενία,

Δέχθηκες τόσο αντιφεμινισμό τις τελευταίες μέρες όσο δεν έζησες τα τελευταία χρόνια. Και από πρόσωπα - διαμορφωτές της κοινής γνώμης, δημοσιογράφους, συγγραφείς, εκλεκτά μέλη της λέσχης της διανόησης, πολιτικούς. Όσες και όσοι ανατριχιάζουμε με τον χαρακτηρισμό των ποιητών «λαπάδες», όσες - όσοι φρικιούμε με τον χαρακτηρισμό των σκυλάδικων «πολιτιστικά κέντρα», για όσες και όσους ο πολιτισμός είναι έννοια ακριβή, η τέχνη το άλας της ζωής, αποδίδουμε μεγάλη σημασία στα γραφέντα και ρηθέντα από τους πνευματικούς ανθρώπους. Θέλεις, αδελφή, να ψυχαγωγηθείς, να πιαστείς από κάπου, να δανειστείς τη σοφία των πνευματικών ταγών για να καταλάβεις τον κόσμο στον οποίο ζεις.

Και είναι μεγάλη η απογοήτευση, όταν τους-τις συλλαμβάνεις κατώτερους-ες των προσδοκιών. Όταν κάνουν πλάκα, γιατί χιούμορ δεν είναι, με τον όρο σεξισμός. Όχι, σου λένε. Δεν επρόκειτο για σεξιστική επίθεση κατά των τριών βουλευτίνων, παρά για κριτική, που κάποτε μπορεί να είναι οξεία, σκληρή, αγενής, αλλά δεν είναι σεξιστική. Η κριτική, προσθέτουν, γίνεται και για άνδρες εξίσου, που αναμειγνύονται στα δημόσια πράγματα. Τι σχέση έχει η κριτική με τη χυδαιότητα; Είδες εσύ σεξιστική μεταχείριση εις βάρος ανδρών πολιτικών; Είδες κάποιον να απεικονίζεται σε ρόλο στριπτηζέρ; Εδώ ο σεξισμός χρησιμοποιείται ως εργαλείο πολιτικής εξόντωσης.

Ξέρεις τι με φοβίζει περισσότερο; Η πρακτική του... μπλέντερ. Όλα αναμειγνύονται σε ένα ακαθόριστο μείγμα, για να μην μπορεί να ξεχωρίσεις πού αρχίζει το κακό, για να είναι μονίμως ασαφή και απροσδιόριστα τα όρια της αρετής και της κακίας. Χειρότερο αποπροσανατολισμό δεν θα μπορούσε να υποστεί μια κοινωνία.

Δεν καταλαβαίνω οι λόγιοι τι ελκυστικό βρίσκουν στον σεξισμό, πέραν ίσως της επιβεβαίωσης της σωβινιστικής ηγεμονίας των ανδρών. Διότι σεξισμός δεν είναι μόνο τα υπονοούμενα με σεξουαλικό υπόβαθρο. Είναι όλο το πλέγμα των φοβερών διακρίσεων εις βάρος των γυναικών, διακρίσεων άμεσων και έμμεσων, που συνθέτουν την ανισότητα λόγω φύλου. Να ανασύρουμε μερικά παραδείγματα από τον μακρύ κατάλογο των δεινών που υφίστανται οι γυναίκες; Απαγόρευση εκπαίδευσης, ρίξιμο στην πυρά, λιθοβολισμός και παραμόρφωση με οξύ, στέρηση του δικαιώματος της οδήγησης, εκτομή των γεννητικών οργάνων, χάσμα στην αμοιβή για ίση εργασία με τον άνδρα. Σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο εργασίας, ενδοοικογενειακή βία. Υποαντιπροσώπευση στα κέντρα των αποφάσεων. Απαγόρευση διακοπής της κύησης, ακόμα και όταν κινδυνεύει η ζωή της εγκύου, εμπορία...

Οι διακρίσεις και οι ανισότητες είναι από τη φύση τους θλιβερές, δεν μπορούν να εμφανιστούν διαφορετικές, όσο μεϊκάπ και αν τους βάλεις. Τι ελκυστικό μπορεί να έχει το απαρτχάιντ, η ομοφοβία, η ξενοφοβία και ξενηλασία; Η βία; Πώς μπορείς να κάνεις πλάκα, άντε χιούμορ, με αυτά τα δεινά; Πώς μπορείς να συμφιλιωθείς με την εμπορία ανθρώπων, το σύγχρονο δουλεμπόριο;

Ποιοι είναι αυτοί που από την ασφάλεια του γραφείου τους χρησιμοποιούν την πέννα τους -την ταλαντούχα- για να πλήττουν τα ανθρώπινα δικαιώματα; Για να χλευάζουν, διακωμωδούν, ενοχοποιούν, ξορκίζουν την ισότητα των φύλων; Ποιοι είναι αυτοί που ταυτίζουν τον φεμινισμό, το κίνημα της κοινωνικής απελευθέρωσης των γυναικών, με το κάψιμο των σουτιέν και το μουστάκι των στερημένων θηλυκότητας «αγριοφεμινιστριών»; Από όλο αυτό το μεγαλειώδες κίνημα για την αξιοπρέπεια του φύλου αυτά κράτησαν μόνο; Τους διαστρεβλωμένους μύθους της πατριαρχίας; Όχι τον αγώνα για ίσα πολιτικά δικαιώματα, για ίση συμμετοχή παντού, που οδηγεί στον εξανθρωπισμό των κοινωνιών; Στη δημοκρατία;

Δείτε όλα τα σχόλια