Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
13.4°C16.8°C
2 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
13 °C
11.2°C14.0°C
1 BF 72%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.5°C13.8°C
2 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
12.2°C15.2°C
2 BF 74%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
10.2°C10.2°C
1 BF 74%
Φίλης: Η τηλεδιδασκαλία είναι αναγκαία στις σημερινές έκτακτες συνθήκες, όμως, δεν υποκαθιστά, τη φυσική διδασκαλία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Φίλης: Η τηλεδιδασκαλία είναι αναγκαία στις σημερινές έκτακτες συνθήκες, όμως, δεν υποκαθιστά, τη φυσική διδασκαλία

"Το σύστημα αντιμετωπίζει σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Η συμμετοχή δεν είναι εύκολη, όπως έχουν διαπιστώσει εκπαιδευτικοί και μαθητές. Η αλήθεια, φυσικά, είναι ότι κανείς δεν περίμενε αυτό που συνέβη. Το σχολικό σύστημα αιφνιδιάστηκε. Ό,τι έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα, και έχει επιτευχθεί κάτι, οφείλεται στη μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ακόμα και με δικά τους δίκτυα ή εφαρμογές προχωρούν στην προσπάθεια να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους και να προσφέρουν αυτό που είναι δυνατό να προσφερθεί μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης', επισήμανε ο Ν. Φίλης. https://www.youtube.com/embed/H5Zt5LrRI4o

"Η τηλεδιδασκαλία είναι αναγκαία στις σημερινές έκτακτες συνθήκες. Παραμένει όμως υποβοηθητική, δεν υποκαθιστά, ούτε τώρα, ούτε πιστεύω στο μέλλον, την φυσική διδασκαλία. Το λέω γιατί πιθανότατα από το μυαλό ορισμένων έχει περάσει κάτι τέτοιο. Ποτέ η φυσική τάξη, το σχολείο, η κοινωνικοποίηση των μαθητών, η σχέση τους με το δάσκαλο και τον καθηγητή δεν θα υποκατασταθούν από μάθημα μέσω δικτύου. 

Να εξετάσουμε λοιπόν, πώς επιχειρείται να γίνει σήμερα η εξ αποστάσεως διδασκαλία. Πρώτον τεχνολογικά, όπου έχουν γίνει μικρά βήματα μόνο. Δεν έχει αξιοποιηθεί το δημόσιο δίκτυο στο σύνολό του, δεν έχουν γίνει επενδύσεις οικονομικές, όπως πχ. η αγορά περισσότερων σέρβερ, που ούτε χρόνο απαιτούν, ούτε ακριβά κοστίζουν. Αλλά να εξετάσουμε και τι τι διδάσκεται και με ποιο τρόπο αγγίζει τους μαθητές. Το δικτυακό μάθημα δεν μπορεί να είναι ακριβής μεταφορά εκείνου που γίνεται στην τάξη. Και με προβληματίζει ότι δεν ακούω το ΙΕΠ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να έχει πει λέξη, παρά το γεγονός ότι κατά τον νόμο είναι το αρμόδιο όργανο της Πολιτείας. 

Τα παιδιά ζουν σε ένα κοινωνικό κλίμα που τα επιβαρύνει. Οι έφηβοι είναι δύσκολο να μένουν σπίτι. Υπάρχει και η επιβάρυνση από την οικογένεια: πολλοί γονείς προβληματίζονται έντονα από το μέλλον, εχουν αγωνία για τις δουλειές τους. Όλα αυτά αναπόφευκτα επηρεάζουν το κλίμα στο σπίτι. Η τηλεδιδασκαλία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη το κλίμα και να γίνει ευκαιρία μιας κοινωνικής επικοινωνίας που θα αντιμετωπίζει και αυτά τα καινοφανή προβλήματα. Να αποτελέσει τη θετική επιβεβαίωση ότι ο ρόλος των σχολείων δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός αλλά βαθύτατα κοινωνικός." υπογράμμισε. 

Για τις πανελλήνιες εξετάσεις

Είναι άνευ οποιασδήποτε συζήτησης ότι η ύλη πρέπει να είναι ύλη που διδάχτηκαν μέσα στη φυσική τάξη τα παιδιά. Διαφορετικά οι ανισότητες που δημιουργεί η τηλεδιδασκαλία θα προκαλέσουν κρίσιμες διακρίσεις. Έχουμε για παράδειγμα ζητήσει να υπάρξει επιδότηση για αγορά υπολογιστών από τους φτωχότερους μαθητές ή να επιδοτηθεί η πρόσβαση σε δεδομένα, αλλά δεν βλέπω καμία ανταπόκριση από το υπουργείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL