Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.0°C20.9°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
14.9°C18.3°C
1 BF 75%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
13.0°C16.0°C
4 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.1°C17.8°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.3°C16.9°C
3 BF 51%
Στα ψιλά / Ούτε μετρό ούτε αρχαία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στα ψιλά / Ούτε μετρό ούτε αρχαία

Σε διαδικτυακή συλλογή υπογραφών καλεί η νεοσύστατη Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με σκοπό τη διάσωση και κατά χώραν ανάδειξη των αρχαιοτήτων του σταθμού της Βενιζέλου μετά και τις προχθεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού ότι το μνημειακό σύνολο που αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη θα αποσπαστεί από τη θέση του.

Μάλιστα σε επιστολή που έχει αποστείλει στον πρωθυπουργό σημειώνει μεταξύ άλλων: «Πιστεύοντας ότι το μέλλον μιας πόλης και η τύχη της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός λαού δεν πρέπει να γίνονται αντικείμενο συμφερόντων και μικροπολιτικής, σας καλούμε να μην γίνετε εσείς εκείνος ο πρωθυπουργός που θα διακινδυνεύσει να μείνει στην Ιστορία ως ο άνθρωπος που οδήγησε μια πόλη σε νέες περιπέτειες και τα πολύτιμα μνημειακά σύνολα του ένδοξου παρελθόντος της σε ακροβασίες με αβέβαιη κατάληξη».

Αφορμή για τη συγκεκριμένη κινητοποίηση ήταν η εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι το σημαντικότερο μνημειακό σύνολο που αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη, κατά τις εργασίες κατασκευής του μετρό το 2012 και συγκεκριμένα του σταθμού της “Βενιζέλου” θα αποσπαστεί από τη θέση του. Μια εξαγγελία που:

1. Θέτει σε κίνδυνο τα μοναδικά ευρήματα της Μέσης Οδού, καθώς η απόσπαση καταστρέφει τον αναπόσπαστο, ενιαίο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους.

2. Καταστρέφει τη μοναδική ευκαιρία για την πόλη η συνύπαρξη των αρχαιολογικών ευρημάτων με τον σταθμό του μετρό της Βενιζέλου να γίνει ισχυρό τοπόσημο που θα τόνωνε την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

3. Καθυστερεί τουλάχιστον άλλα δυόμισι χρόνια, σύμφωνα με τις υποσχέσεις Μητσοτάκη, την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, η οποία, ενώ με το σημερινό χρονοδιάγραμμα θα λειτουργούσε στο τέλος του 2020, τώρα θα τεθεί σε λειτουργία το 2023.

4. Αυξάνει σημαντικά το κόστος του έργου, το οποίο είναι συνάρτηση του χρόνου αποπεράτωσής του και νομιμοποιεί αιτήματα του εργολάβου για αποζημιώσεις.

5. Κρατά όμηρο το κέντρο της πόλης, τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες για άλλα τριάμισι χρόνια.

6. Καταστρέφει το έργο της προστασίας των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού Βενιζέλου της που έγινε τα τελευταία χρόνια.

Και όλα αυτά εξ αιτίας των ιδεοληψιών ενός πολιτευτή της Θεσσαλονίκης που προσπαθεί να διασκεδάσει την εκλογική του αποτυχία με τις «παρεμβάσεις» και τις «συμβουλές» του σε θέματα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και το μόνο που καταφέρνει είναι να πυροδοτεί πλήθος αντικυβερνητικών αντιδράσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL