Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η Ήττα της Σαμοθράκης

Ζητείται μόνιμη λύση με αξιόπιστη ακτοπλοϊκή σύνδεση για το νησί του βορείου Αιγαίου

Ένα νησί, Δεκαπενταύγουστος, κανένα πλοίο, εκατοντάδες άνθρωποι στρωματσάδα στο λιμάνι, άδεια τα ράφια, ένας αρμόδιος υπουργός, ο Εμπορικής Ναυτιλίας, ένας συναρμόδιος, ο Τουρισμού, ένας συντονιστής, η Προεδρία της Κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός δηλαδή και η γιγαντιαία σκευή του, άπαντες απόντες. Επί δέκα μέρες. Το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη κινείται μόνο Τήνο - Μύκονο.

Η επόμενη μέρα, μετά τον καθυστερημένο “απεγκλωβισμό” των εκατοντάδων ταξιδιωτών στη Σαμοθράκη, αποτελεί πλέον το επίδικο, καθώς αφενός η ανασφάλεια που δημιούργησε η κατάσταση αυτή στους επισκέπτες του νησιού τούς ωθεί σε εσπευσμένες αποχωρήσεις διευρύνοντας τις ήδη σοβαρές απώλειες για την τοπική κοινωνία και οικονομία, αφετέρου το πρόβλημα με το πλοίο της γραμμής της μοναδικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο νησί δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί.

Στο κρίσιμο αυτό θέμα αναφέρθηκε ο δήμαρχος Σαμοθράκης Θ. Βίτσας, ζητώντας να υπάρξει άμεση αποκατάσταση ενός προγράμματος ακτοπλοϊκών συνδέσεων του νησιού.

Όπως τόνισε μιλώντας την Παρασκευή, 16.8 στο πρακτορείο 104,9 FM, ήδη η αβεβαιότητα κάνει τους τουρίστες να επισπεύδουν την αναχώρησή τους και, όπως ανέφερε, είχαν σχηματιστεί την Παρασκευή ουρές στο λιμάνι προκειμένου να αναχωρήσουν εκτάκτως, αν και είχαν σκοπό να παραμείνουν, αλλά δεν ξέρουν τι θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

Ο ίδιος επισήμανε ότι ενώ το πρόβλημα της εκτόνωσης των εγκλωβισμένων έχει λυθεί, ωστόσο “δεν υπάρχει πρόγραμμα ακτοπλοϊκών συνδέσεων του επόμενου διαστήματος, όπως έχουμε αιτηθεί, για να γνωρίζει ο κόσμος τι θα κάνει”.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία Seajets, που από την Τετάρτη 14.8 εξυπηρετεί τους ταξιδιώτες με το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο “Andros Jet”, είχε εκδώσει πλήρες πρόγραμμα δρομολογίων μέχρι και την Παρασκευή 16.8, ενώ ανέφερε ότι ανάλογα με τις εξελίξεις και σε περίπτωση που χρειαστούν επιπλέον δρομολόγια θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση. Αντιθέτως η εταιρεία Saos Ferries, η μοναδική που εκτελεί δρομολόγια στο νησί και εξαιτίας βλάβης στο πλοίο της γραμμής δημιουργήθηκε η κρίση των προηγούμενων ημερών, με ανακοίνωσή της στις 14.8 εκτιμούσε μόνο ότι “εντός των επόμενων ημερών θα αποκατασταθεί η βλάβη στο πλοίο 'Σαος ΙΙ' και θα επανέλθει στα εγκεκριμένα δρομολόγιά του”.

Σύμφωνα με τον κ. Βίτσα, η λύση για τη Σαμοθράκη είναι να μπει μια εταιρεία που θα προσφέρει στο νησί σταθερότητα και αξιοπιστία. “Δεν μπορεί να εμφανίζει προβλήματα τόσο συχνά όσο εμφανίζει εδώ η δική μας εταιρεία” τόνισε και πρόσθεσε: “δεν πρέπει να συνεχιστεί αυτό”.

Δυσφήμηση του νησιού

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης Γ. Γλήνιας δήλωσε στο πρακτορείο 104,9 FM κανονικά η Σαμοθράκη έχει άλλες 40 μέρες σεζόν μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, που από ό,τι φαίνεται χάνονται και το οικονομικό πλήγμα είναι τεράστιο. Σημείωσε ότι με ίδιους πόρους το προηγούμενο διάστημα οι επαγγελματίες του τουρισμού προέβαλαν το νησί στα Βαλκάνια “και μέσα σε μια εβδομάδα βλέπουμε να καταρρέουν όλα, να δυσφημείται το νησί μας” -ήδη σε Ρουμανία και Βουλγαρία με ειδικές ανακοινώσεις αποτρέπεται ο κόσμος να επισκεφθεί το νησί.

Κατά τον ίδιο, οι “εγκλωβισμένοι” ταξιδιώτες, που έφυγαν πια, βρίσκονταν στο νησί στις αρχές Αυγούστου, οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου δεν έφτασαν ποτέ και οι ακυρώσεις άγγιξαν το 90%.

Α.Ζ.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τρομαγμένη κυβέρνηση

Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται και πάλι σε αναβρασμό και μάλιστα με δύο επιβαρυντικές συνθήκες. Πρώτον, την εμπλοκή της Τουρκίας σε μια πολυσχιδή και πολυεπίπεδη κρίση στη Συρία και στις σχέσεις της με το ΝΑΤΟ και τη Ρωσία. Δεύτερον, τη διαλυτική κρίση στο ίδιο το ΝΑΤΟ και την αλλοπρόσαλλη πολιτική Τραμπ

Δειτε ολοκληρο το αρθρο