Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αυτοκριτική για μία ημέρα που δεν σκέφτηκα

Του Πάνου Τριγάζη - Για την καθιέρωση Ημέρας του Αγέννητου Παιδιού των Πολέμων. Θα μπορούσα να είχα εισηγηθεί ως κατάλληλη ημέρα την 6η Αυγούστου, οπότε, το 1945, ισοπεδώθηκε μια ολόκληρη πόλη, η Χιροσίμα, από την πρώτη ατομική βόμβα, που έριξε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν

Του Πάνου Τριγάζη*

Ως ακτιβιστής της ειρήνης εδώ και περίπου μισό αιώνα, οφείλω να απολογηθώ που δεν είχα σκεφτεί την καθιέρωση Ημέρας του Αγέννητου Παιδιού. Ευτυχώς, το κενό ήρθε να καλύψει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 9 Ιουλίου 2019 και κοινοποιήθηκε σε όλες τις Μητροπόλεις για να διαβαστεί στους ιερούς ναούς ανά την επικράτεια.

Σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο, ως Ημέρα του Αγέννητου Παιδιού καθιερώνεται εκκλησιαστικά η πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα, που σημαίνει ότι θα τιμηθεί φέτος στις 29 Δεκεμβρίου. Επισημαίνω ότι η εγκύκλιος περί της Ημέρας Αγέννητου Παιδιού εκδόθηκε και εστάλη δύο ημέρες μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, στις οποίες επικράτησε η «Δεξιά του Κυρίου», αν και η σύζυγος του νέου πρωθυπουργού μάλλον είναι καθολική, αφού είναι πολωνικής καταγωγής.

Σε ό,τι αφορά τον σκοπό της εν λόγω ημέρας, είναι, μεταξύ άλλων, και η αντιμετώπιση του δημογραφικού διά της καταδίκης των εκτρώσεων. Ιδού, λοιπόν, η λύση για τη δημογραφική κρίση, την υπογεννητικότητα και τη διαγραφόμενη δραματική συρρίκνωση του γένους των Ελλήνων. Υποθέτω ότι η απόφαση δεν αφορά τους μετανάστες και πρόσφυγες, αφού, κατά κανόνα, πρόκειται για αλλόθρησκους, ενώ αμφιβάλλω αν οι γυναίκες της κατηγορίας αυτής καταφεύγουν σε εκτρώσεις, διότι μάλλον δεν διαθέτουν τα σχετικά ποσά.

Έρχομαι τώρα σε μια άλλη διάσταση του προβλήματος. Από εμπειρία γνωρίζω, καθότι ένας από τα δέκα παιδιά του Αγησίλαου και της Αστέρως Τριγάζη, ότι στο παρελθόν πολύτεκνες οικογένειες είχαμε πολλές στις αγροτικές περιοχές, σήμερα δε πολλά παιδιά αποκτούν τα ζευγάρια των Ρομά («γύφτοι», κατά τη δεξιά, ακροδεξιά, ενίοτε και φιλελεύθερη ορολογία), οι οποίοι δεν είναι μετανάστες ή πρόσφυγες, αλλά γηγενής πληθυσμιακή ομάδα.

Εικάζω ότι οι αγρότες μας αποκτούν λιγότερα παιδιά διότι στα χωριά της Ελλάδας έχει διαδοθεί το «χαζοκούτι» ή «διαβολοκούτι» που λέγεται τηλεόραση και ευνοεί την αϋπνία. Ας προτείνει, λοιπόν, η Ιερά Σύνοδος την επιστροφή στον τρόπο ζωής του προηγούμενου ή και προ-προηγούμενου αιώνα. Άλλωστε έχει την έμφυτη τάση η Εκκλησία να ζητάει μέτρα που αντιστοιχούν στον Μεσαίωνα.

Δύο ημερομηνίες

Να εξηγήσω, όμως, το γιατί της αυτοκριτικής μου, που αφορά κυρίως τη μη πρότασή μου για την καθιέρωση Ημέρας του Αγέννητου Παιδιού των Πολέμων. Στη βάση αυτή θα μπορούσα να είχα εισηγηθεί ως κατάλληλη ημέρα την 6η Αυγούστου, οπότε, το 1945, ισοπεδώθηκε μια ολόκληρη πόλη, η Χιροσίμα, από την πρώτη ατομική βόμβα, που έριξε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν, υποτίθεται για να τερματιστεί μια ώρα αρχύτερα, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος.

Άλλη πιθανή ημέρα που θα μπορούσε να οριστεί ως Ημέρα του Αγέννητου Παιδιού είναι η 1η Σεπτεμβρίου, αφού τέτοια ημέρα, το 1939, άρχισε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, ο φονικότερος πόλεμος της Ιστορίας. Πόλεμος που στοίχισε στον ελληνικό λαό εκατοντάδες χιλιάδες ζωές, ενώ οι ναζί κατακτητές έκαψαν χωριά και πόλεις της πατρίδας μας, εξοντώνοντας, κατά κανόνα, γυναίκες και παιδιά. Αναρωτιέμαι πόσες χιλιάδες παιδιά δεν γεννήθηκαν λόγω της φασιστικής γερμανικής κατοχής, την οποία συνέδραμαν ουκ ολίγοι Έλληνες, οι λεγόμενοι «γερμανοτσολιάδες» και δωσίλογοι.

Θα ήμουν ευτυχής αν η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος καθιέρωνε ως Ημέρα Αγέννητου Παιδιού μία από τις δύο προαναφερθείσες, διότι έτσι θα δινόταν μεγάλη ώθηση και στο κίνημα ειρήνης και πυρηνικού αφοπλισμού, αφού σε όλους τους ιερούς ναούς της χώρας μας θα εκφωνούνταν αντίστοιχα μηνύματα. Πιο μαζική φιλειρηνική δράση, και μάλιστα καλοκαίρι, δεν μπορεί να υπάρξει, με τήρηση και του Ευαγγελίου, που κεντρικό του κήρυγμα είναι το «Επί Γης ειρήνη».

 

* Ο Πάνος Τριγάζης είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ

 

Δείτε όλα τα σχόλια