Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.2°C22.4°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
16.0°C20.2°C
2 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C21.5°C
2 BF 56%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
3 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.9°C20.1°C
2 BF 42%
Τι εφερε ο οκταήμερος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός / Ανοιχτές πληγές στη Σαμοθράκη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τι εφερε ο οκταήμερος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός / Ανοιχτές πληγές στη Σαμοθράκη

Τις πληγές της μετρά η Σαμοθράκη μετά από οκτώ ημέρες ακτοπλοϊκού αποκλεισμού στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, ενώ η συγκοινωνία από χθες άρχισε σιγά - σιγά να επανέρχεται, καθώς έφτασαν τα πρώτα πλοία που θα μετέφεραν σταδιακά -και σε πολλές περιπτώσεις ξεχωριστά- τουλάχιστον 1.500 ταξιδιώτες και εκατοντάδες οχήματα.

Ατελείωτες ουρές σχηματίστηκαν από νωρίς χθες το πρωί στο λιμάνι της Καμαριώτισσας στο νησί για μια θέση στο πρώτο πλοίο που αγκυροβόλησε εδώ και εννέα ημέρες, το ταχύπλοο επιβατηγό Ζέφυρος. Τηρήθηκε σειρά προτεραιότητας στην έκδοση εισιτηρίων, καθώς προηγήθηκαν όσοι είχαν εισιτήρια από το περασμένο Σάββατο, τα παιδιά αλλά και οι άνθρωποι με προβλήματα υγείας.

Παράλληλα, επιστρατεύτηκε, κατόπιν πιέσεων και των τοπικών φορέων, το οχηματαγωγό Άναξ, που έφτασε στο λιμάνι το μεσημέρι προκειμένου να αρχίσει άμεσα την εκτέλεση δρομολογίων για τη μεταφορά κυρίως φορτηγών με εμπορεύματα προς την Αλεξανδρούπολη, αλλά και οχημάτων. Λίγο μετά τις 3 μ.μ. το οχηματαγωγό αναμενόταν να φτάσει στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης μεταφέροντας 12 επιβάτες, 139 Ι.Χ. οχήματα, 1 φορτηγό και 6 δίκυκλα. Το επόμενο δρομολόγιο του συγκεκριμένου πλοίου από την Αλεξανδρούπολη προς τη Σαμοθράκη είχε προγραμματιστεί για χθες στις 4 το απόγευμα και στις 9 το βράδυ από Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη.

Επίσης, χθες το βράδυ, κατά τις 10 μ.μ., αναμενόταν η άφιξη και του ταχύπλοου επιβατηγού - οχηματαγωγού (σ.σ.: μόνο για Ι.Χ., όχι φορτηγά) Andros Jet, που ξεκίνησε το μεσημέρι στις 12 από τη Νάξο. Από σήμερα 15.8 το Andros Jet αναμένεται να εκτελεί τρία δρομολόγια την ημέρα.

Εκτιμάται ότι η ομαλοποίηση της κατάστασης στη Σαμοθράκη θα είναι ορατή από σήμερα, ενώ είναι δεδομένο ότι πολλές οικογένειες θα περάσουν Δεκαπενταύγουστο στον δρόμο...

Τα προβλήματα

Ωστόσο, η άρση του οκταήμερου αποκλεισμού και ο απεγκλωβισμός των επισκεπτών δεν σημαίνει και το τέλος των προβλημάτων για το νησί, καθώς κατ’ αρχάς πρέπει να αποκατασταθεί η τροφοδοσία του νησιού σε τρόφιμα, φάρμακα και είδη πρώτη ανάγκης, στα οποία ήδη από προχθές σημειώνονταν σοβαρές ελλείψεις, ενώ οι αλλεπάλληλες ακυρώσεις κρατήσεων στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου προβληματίζουν έντονα τους τοπικούς φορείς.

Το πλήγμα για το τουριστικό προφίλ του νησιού και τους επαγγελματίες στον τομέα είναι βαρύ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακυρώσεις κρατήσεων άγγιξαν το 100% και όλα δείχνουν ότι χάθηκε η φετινή τουριστική σεζόν, δεδομένου ότι ο Αύγουστος είναι ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις επισκεπτών. Οι επαγγελματίες του τουριστικού τομέα της περιοχής θεωρούν πλέον δεδομένη την οικονομική καταστροφή για φέτος και ζητούν άμεσα δράσεις προβολής και αποκατάστασης της εικόνας του νησιού.

Πάντως, μετά και από έκτακτες συναντήσεις των επαγγελματικών - τουριστικών συλλόγων της Σαμοθράκης και με νομικούς συμβούλους αναμένεται πλέον η προσφυγή και σε ένδικα μέσα προκειμένου να διεκδικήσουν τουλάχιστον ένα μέρος των τεράστιων απωλειών τους (εξώδικα, διεκδίκηση διαφυγόντων κερδών κ.λπ.).

Έκθετη η κυβέρνηση

Στον αποκλεισμό της Σαμοθράκης από το... επιτελικό κράτος της Ν.Δ. που αφήνει έκθετη την κυβέρνηση και τη χώρα στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, αναφέρονται σε ανακοινώσεις τους η τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Κ. Νοτοπούλου και η αναπληρώτρια τομεάρχης Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας - Θράκης Δ. Αυγέρη, παραπέμποντας στους αποτελεσματικούς χειρισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε αντίστοιχο πρόβλημα την Πρωτοχρονιά του 2019.

Για πρωτοφανή ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση της κατάστασης και αδιανόητη ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών κάνει λόγο η Κ. Νοτοπούλου, σημειώνοντας ότι εξίσου αδιανόητη είναι η δυσφήμιση της Ελλάδας στο εξωτερικό εξαιτίας της ανικανότητα της κυβέρνησης Ν.Δ. να αντιμετωπίσει στοιχειωδώς ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα για την περιοχή και τον τουρισμό.

Από την πλευρά της, η Δ. Αυγέρη αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι "επιτελικοί του επιτελικού" έστειλαν στο νησί ένα σκάφος, το Αζόρες, το οποίο δεν κατάφερε να δέσει γιατί είναι μεγάλο σε σχέση με τη μορφολογία του λιμανιού, “δεν το είχαν υπολογίσει... άλλη μια μέρα περιμένοντας βοήθεια...”.

Υπενθυμίζει ότι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, σε ανάλογη περίπτωση, η συγκοινωνία έγινε με τη χρήση σκάφους του Λιμενικού Σώματος προκειμένου κάτοικοι και επισκέπτες να μην μείνουν αποκλεισμένοι και η τροφοδοσία του νησιού να γίνει κανονικά, ενώ παράλληλα είχε χρηματοδοτηθεί ο Δήμος Σαμοθράκης ώστε να ναυλώσει οχηματαγωγό πλοίο για τις ανάγκες μετακίνησης οχημάτων. Διερωτάται δε “γιατί δεν το έκαναν και τώρα; Φοβούνται την αντιγραφή;” και απευθυνόμενη στους “άριστους της κυβέρνησης Ν.Δ.” σημειώνει ότι για το καλό της κοινωνίας, εδώ η αντιγραφή επιτρέπεται".

Αξίζει να αναφερθεί ότι στις 9 Αυγούστου, όταν ήδη το νησί μετρούσε τέσσερις μέρες ακτοπλοϊκού αποκλεισμού, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης μάλλον βιάστηκε να προχωρήσει σε επίσημη ανακοίνωση... επιστροφής στην κανονικότητα για το νησί και τους επισκέπτες. Ειδικότερα ανακοίνωσε ότι με... “άμεση παρέμβασή” του και αφού “έδωσε εντολή” να βρεθεί λύση, αποκαταστάθηκε η σύνδεση Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης με τη δρομολόγηση του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου Azores Espress -το οποίο όμως δεν κατάφερε ποτέ να “πιάσει” λιμάνι εξαιτίας των μποφόρ αλλά και του μεγέθους του...

Να σημειωθεί ότι η διεύρυνση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Σαμοθράκης, τόσο σε σχέση με την Αλεξανδρούπολη όσο και με άλλα λιμάνια, ήταν το κεντρικό θέμα ευρείας σύσκεψης υπό τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιό τον περασμένο Απρίλιο στο υπουργείο.

Ειδικότερα, είχαν συζητηθεί οι δυνατότητες σύνδεσης της Σαμοθράκης με Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Λήμνο, Λαύριο, Λέσβο που διερευνήθηκαν ως προς τη συχνότητα των δρομολογίων και την επέκταση των επιδοτήσεων, ενώ για τη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη είχε συμφωνηθεί να προκηρυχθεί η αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων ανά εβδομάδα, η ετήσια επέκτασή της και η καθιέρωση επιπλέον δύο δρομολογίων ανά μήνα για τη μεταφορά οχληρών φορτίων πλην απορριμμάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL