Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
11.4°C14.1°C
4 BF 83%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
13 °C
11.4°C14.9°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
14.0°C14.8°C
1 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
16.5°C17.7°C
2 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.4°C
2 BF 87%
Έργα στην κοίτη του Ιλισού, χωρίς τραμ Σύνταγμα - Ν. Κόσμος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Έργα στην κοίτη του Ιλισού, χωρίς τραμ Σύνταγμα - Ν. Κόσμος

Τις επιπτώσεις... αμαρτιών σχεδόν ενός αιώνα, όπως το θάψιμο του ποταμού Ιλισού, που ξεκίνησε το 1936 και συνεχίστηκε και τη δεκαετία του 1980, χωρίς ουδέποτε να γίνουν εργασίες συντήρησης, αποπειρώνται να θεραπεύσουν από κοινού το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής.

Όπως ανακοίνωσαν χθες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης και η περιφερειάρχης Ρ. Δούρου, τις προσεχείς ημέρες θα διακοπεί προληπτικά η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Κασομούλη - Σύνταγμα (εκτός θα μείνουν οι σταθμοί Φιξ, Λ. Βουλιαγμένης, Ζάππειο, Σύνταγμα) με σκοπό να ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού, καθώς ουδέποτε έχει γίνει συντήρηση.

Στο τμήμα αυτό διέρχεται αγωγός ομβρίων της Αρδηττού - Καλλιρρόης και επιπλέον δέχεται μεγάλα φορτία λόγω του τραμ. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της κυκλοφορίας οι επιβάτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν στο τμήμα Κασομούλη - Σύνταγμα από τους συρμούς της Γραμμής 2 του μετρό (ανταπόκριση στον σταθμό Ν. Κόσμος), καθώς και με τις υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές.

Ο υπουργός μίλησε και για επίσπευση της έναρξης λειτουργίας του τραμ προς Πειραιά από την Αττικό Μετρό το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι πολίτες.

Με αφορμή τον Ταύρο

Αφορμή για τη συνέργεια αποτέλεσε η κατάρρευση της πλάκας σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης κοντά στον ΗΣΑΠ Ταύρου, στα όρια με τον Δήμο Καλλιθέας, σε καλυμμένο τμήμα καναλιού εκτροπής των νερών του Ιλισού.

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι αποδέκτης των νερών του Ιλισού ήταν ο Κηφισός, στη συνέχεια ξεκίνησε η κάλυψη και η εκτροπή του με τη δημιουργία νέας κοίτης στη Λεωφόρο Παναγή Τσαλδάρη, στα όρια των Δήμων Μοσχάτου και Καλλιθέας, με σημείο εκβολής το μέσον του Φαληρικού Όρμου.

Προηγουμένως η περιφερειάρχης είχε επισημάνει ότι η συνεργασία είναι επιβεβλημένη, καθώς για τέτοια έργα η Περιφέρεια, παρ' ότι η συντήρηση των ρεμάτων και η αστυνόμευσή τους με τον "Κλεισθένη" ανήκει αποκλειστικά στις Περιφέρειες, αδυνατεί τεχνικά και οικονομικά να αναλάβει τη συντήρησή τους.

Όπως εξήγησε ο Χρ. Σπίρτζης, μετά την κατάρρευση τον Μάιο, κλιμάκιο της Περιφέρειας και του υπουργείου κατέγραψε τι είχε συμβεί τοπικά και στη συνέχεια ειδικός μηχανικός σπηλαιολόγος, ύστερα από εντολή της ΕΥΔΑΠ, διέτρεξε τον κλειστό αγωγό (ως γνωστόν ο Ιλισός πηγάζει από τις υπώρειες του Υμηττού). Αυτό έγινε από ανάντη Σχολή Χωροφυλακής, Μιχαλακοπούλου, Βασιλέως Κωνσταντίνου έως κατάντη της εκτροπής Χαμοστέρνας - Παναγή Τσαλδάρη.

Η αυτοψία έδειξε μεταξύ άλλων φθορές στα πλευρικά λιθόχτιστα στοιχεία, κατασκευασμένα από την περίοδο του Μεταξά, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την υποχώρησή τους, φθορές στην επίστρωση της κοίτης, άλλα τεχνικά έργα, ακόμη και αλλαγές στη διατομή κ.ο.κ.

Ο υπουργός αναφέρθηκε σε πλήθος μελετών. Κάποιες εξ αυτών, όπως είπε, βρέθηκαν σε αποθήκη του αμαξοστασίου μέσα σε κούτες από το 1998, οι οποίες μιλούσαν για ενδείξεις ανεπαρκούς ή πλημμελούς θεμελίωσης του τοιχίου αντιστήριξης στην κοίτη του Ιλισού, από την Καλλιρρόης μέχρι τη Συγγρού, αλλά ελλείψει συστήματος επιτήρησης ουδέν έγινε...

Άλλη αυτοψία, το 2002, από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης ώς την οδό Φραντζή, κατά τη διάρκεια κατασκευής του τραμ που είχε ενταχθεί στα ολυμπιακά έργα, κατέγραψε διάβρωση στο σκυρόδεμα και στον οπλισμό. Κατ' εντολή της κοινοπραξίας κατασκευής του τραμ ελέγχθηκε μόνο η πλάκα επικάλυψης του Ιλισού και όχι τα τοιχία αντιστήριξης.

"Ελέγξαμε την πλάκα, αλλά όχι πού στηρίζεται η πλάκα" σημείωσε, για να συμπληρώσει ότι ουδεμία ύπαρξη αναφοράς η μελέτης βρέθηκε στα αρχεία των εμπλεκομένων υπηρεσιών για τη συντήρηση της υπόγειας κοίτης του Ιλισού.

Μνημόνιο συνεργασίας

Όπως ανακοινώθηκε, θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ υπουργείου, Περιφέρειας, ΕΥΔΑΠ και ΣΤΑ.ΣΥ. Την εκπόνηση των μελετών θα αναλάβει η ΕΥΔΑΠ και τη χρηματοδότηση των εργασιών συντήρησης το υπουργείο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο υπουργός ανέφερε πως ο προϋπολογισμός θα συνταχθεί μετά το πέρας των μελετών, οι οποίες θα προσδιορίσουν επακριβώς και τις απαιτούμενες εργασίες.

Ο Χρ. Σπίρτζης προανήγγειλε ότι στο επόμενο δεκαήμερο θα κατατεθεί νομοσχέδιο για τη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής, λειτουργίας και συντήρησης δημοσίων και ιδιωτικών έργων, πλην των κτηριακών. Σε αυτό θα καταγράφονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά έργα και θα διασυνδέεται με το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων (ΚΗΣΠΑΤΕ) και με το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Αδειοδοτήσεων (ΚΗΣΑ).

"Με δυο λόγια θα έχουμε το εθνικό μητρώο υποδομών σε ηλεκτρονική μορφή για όλες τις υποδομές που υπάρχουν, δημόσιες ή ιδιωτικές, στη χώρα, μαζί με τον φάκελο ασφάλειας και τον φάκελο λειτουργίας για να ξέρουμε πότε έγινε συντήρηση, πότε πρέπει να γίνεται συντήρηση και για να έχουμε έναν προγραμματισμό" κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL