Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.4°C22.8°C
3 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
15.2°C20.2°C
2 BF 56%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
13.0°C15.4°C
4 BF 87%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.6°C
2 BF 55%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.9°C15.7°C
0 BF 77%
Υπεύθυνα για το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ τα οδικά μέσα μεταφοράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Υπεύθυνα για το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ τα οδικά μέσα μεταφοράς

Όλα τα οδικά μέσα μεταφοράς ευθύνονται για το 25% των εκπομπών CO2 σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, τα βαριά οχήματα, αν και αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των οχημάτων που κυκλοφορούν, είναι αυτά που μεταφέρουν το 70% όλων των χερσαίων εμπορευμάτων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών.

Βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η μείωση των εκπομπών CO2 που παράγουν αυτά τα οχήματα. Έτσι έχοντας ως αφετηρία τα τεχνολογικά συστήματα που βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου, το πλάνο προβλέπει μείωση των εκπομπών μέχρι το 2025 κατά 15% και παρόμοιο ποσοστό μέχρι το 2030. Τα συγκεκριμένα ποσοστά μπορούν να θεωρηθούν εφικτά από τους κατασκευαστές λόγω των τεχνολογικών συστημάτων που ενσωματώνονται σταδιακά στα βαριά οχήματα τα τελευταία χρόνια.

Ένα επίσης σημαντικό μέρος των αλλαγών που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η ασφάλεια στην οδήγηση την δεκαετία 2020-2030. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η αυτόνομη οδήγηση, που είναι ένας τομέας στον οποίο αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει τις μελλοντικές της φιλοδοξίες τόσο για τα ΙΧ, όσο και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται ενεργά με την ανάπτυξη και την εισαγωγή της συγκεκριμένης τεχνολογίας που από τη μία στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών ρύπων και από την άλλη την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει σταδιακά όλα τα νέα οχήματα να συνδεθούν στο διαδίκτυο έως το 2022, ώστε ο οδηγός να έχει σημαντική βοήθεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Τρίτος βασικός πυλώνας είναι η μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ 2020 και 2030.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL