Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.5°C22.3°C
4 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
14 °C
13.1°C16.1°C
3 BF 88%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
19 °C
18.8°C28.2°C
6 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
30 °C
27.2°C29.8°C
6 BF 21%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
17.9°C17.9°C
2 BF 82%
"Στήνουν" μονοπώλιο στον τουρισμό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

"Στήνουν" μονοπώλιο στον τουρισμό

Ακριβώς πάνω στα εβδομήντα χρόνια από την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, η κυβέρνηση, παραβλέποντας τη μακρά εμπειρία και την τεχνογνωσία του σε θέματα προβολής, τον παρακάμπτει για να αναθέσει τη διαφημιστική εκστρατεία του ΕΟΤ για τους τεσσεράμιση μήνες που ακολουθούν, ουσιαστικά δηλαδή για όλη την κύρια τουριστική σεζόν, σε μία και μόνη εταιρεία, τηMarketing Greece. Η εταιρεία αυτή είναι, όπως δηλώνει στην ηλεκτρονική της σελίδα, τη «συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος», αποτελώντας, όπως συστήνεται, «καινοτόμο πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ)».

Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Η επιλογή αυτή, η οποία σημειωτέον ήρθε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, πέραν της διφορούμενης ορθολογικότητάς της, θέτει και ένα δεοντολογικό ζήτημα. Και τούτο καθώς η διευθύνουσα σύμβουλος της εν λόγω εταιρείας και ταυτόχρονα ένα εκ των μελών της Ομάδας Εργασίας για το Βranding του Ελληνικού Τουρισμού που τοποθέτησε ο αρμόδιος υπουργός Χάρης Θεοχάρης, είναι ένα και το αυτό πρόσωπο.

Η έγκριση πριν την πανδημία

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το υπουργείο Τουρισμού είχε εγκριθεί αρχικά ένα κονδύλι της τάξεως των 9,5 εκατομμυρίων ευρώ (χωρίς να εθεωρείτο και το οριστικό ποσό, καθώς παραδοσιακά προστίθενται σ’ αυτό πόροι και από άλλες πηγές, όπως για παράδειγμα από το ΕΣΠΑ), το οποίο όμως «πάγωσε» λόγω της κήρυξης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος Α' 84/13.4.2020), προβλέπεται ότι έως τις 31 Αυγούστου υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ και ΟΤΑ α' και β' βαθμού μπορούν να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρεία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού και τον διακριτικό τίτλο Marketing Greece Α.Ε. και «με απευθείας ανάθεση και πάντως τηρουμένης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων». Κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία θα αποφασίζει για την καμπάνια του ελληνικού τουρισμού και μάλιστα σε μία από τις δυσκολότερες στιγμές δεκαετιών γι’ αυτόν.

Κ. Νοτοπούλου: Σκανδαλωδώς μονοπωλιακά καθεστώτα

Το θέμα έφερε στο προσκήνιο η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλουμε δηλώσεις της, μέσω των οποίων κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ενισχύει και προωθεί τις «πελατειακές σχέσεις» της με αποκλειστικό της «πελάτη» στον τουρισμό τη Marketing Greece.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η Κ. Νοτοπούλου, «την ώρα που ο ελληνικός τουρισμός υφίσταται συντριπτικό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το υπουργείο Τουρισμού νομοθέτησαν αθόρυβα την εκχώρηση του δικαιώματος απευθείας ανάθεσης συμβάσεων τουριστικής προβολής και δημοσίων σχέσεων της χώρας μας σε μία μόνο εταιρεία αποκλειστικά, τη Marketing Greece, βαφτίζοντας 'έκτακτη ανάγκη' με πρόσχημα τον κορωνοϊό, παρακάμπτοντας την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις στοιχειώδεις διαδικασίες διαφάνειας και τους κανόνες ανταγωνισμού». Και πρόσθεσε: «Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13ης Απριλίου, η Marketing Greece αποκτά το δικαίωμα να αναλαμβάνει με απευθείας ανάθεση και ανεξαρτήτως της αξίας του αντικειμένου της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων που αποτελεί ενσωμάτωση στο εσωτερικό δίκαιο των ευρωπαϊκών Οδηγιών 2014/24/Ε.Ε. και 2014/25/Ε.Ε., συμβάσεις του υπουργείου, του ΕΟΤ και των ΟΤΑ που αφορούν την υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Την ώρα που υποβαθμίζει και απαξιώνει πλήρως τον ρόλο και το έργο του ΕΟΤ -του δημόσιου φορέα της παγκόσμιας τουριστικής προώθησης και προβολής της χώρας, που εξασφάλισε με το έργο του τεράστια επιτυχία στον τουρισμό μας την προηγούμενη πενταετία-, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ενισχύει και προωθεί τις 'πελατειακές σχέσεις' της με αποκλειστικό της 'πελάτη' στον τουρισμό τη Marketing Greece. Ενέργεια αθέμιτη, πολύ περισσότερο καθώς με εντολή του υπουργού Χάρη Θεοχάρη η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece τοποθετήθηκε πρόσφατα στην Ομάδα Εργασίας για το Βranding του Ελληνικού Τουρισμού που συνέστησε το υπουργείο Τουρισμού. Δηλαδή, θα εισηγείται η επικεφαλής της Marketing Greece στον υπουργό να εγκρίνει τα διαφημιστικά προγράμματα που θα αναλάβει κατά αποκλειστικότητα, με απευθείας ανάθεση, η εταιρεία της. Δυστυχώς, η δήθεν φιλοευρωπαϊκή Ν.Δ., όταν πρόκειται να υπηρετήσει τα συμφέροντα των εκλεκτών της, επανέρχεται στην ιστορική της διαδρομή: μιας παλαιοκομματικής παράταξης που δεν υπολογίζει τίποτα και δεν προστατεύει το δημόσιο συμφέρον. Για ακόμη μια φορά επιβεβαιώνεται με κραυγαλέο τρόπο ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. νομοθετεί σκανδαλωδώς μονοπωλιακά καθεστώτα στην αγορά και χρησιμοποιεί μεθοδευμένα τον τουρισμό, στην πιο ευάλωτη στιγμή του, ως πεδίο εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων του ιδιωτικού τομέα για να επωφεληθούν αποκλειστικά οι λίγοι 'εκλεκτοί' της».

ΣΥΡΙΖΑ: Θα λογοδοτήσουν για κάθε ευρώ

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ προειδοποιεί ότι «η κυβέρνηση θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας».

Όσον αφορά την επίμαχη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου που σχετίζονται με τον τουρισμό να συνάπτουν συμβάσεις με συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, ο ΣΥΡΙΖΑ τη χαρακτηρίζει «σκάνδαλο πρώτου μεγέθους».

Και προσθέτει σχετικά: «Είναι οφθαλμοφανές πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποφασίσει να μετατρέψει την κρίση της πανδημίας σε ευκαιρία για να κάνει 'δωράκια', με τα χρήματα του ελληνικού λαού, στους ιδιώτες φίλους της και μάλιστα μέσω ΠΝΠ. Και, δυστυχώς, όλα δείχνουν πως το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το μοναδικό. Το θέμα με τα διαβόητα vouchers για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο διπλασιασμός της αποζημίωσης για τις ιδιωτικές ΜΕΘ εν μέσω πανδημίας ή το κονδύλι ύψους 30 εκατ. ευρώ για την πραγματοποίηση μοριακών ελέγχων από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα αποτελούν καραμπινάτες περιπτώσεις διασπάθισης του δημόσιου χρήματος. Αν ο κ. Μητσοτάκης νομίζει πως όλα αυτά θα παραμείνουν στο σκοτάδι, είναι βαθιά γελασμένος. Θα λογοδοτήσει ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που έχει δαπανηθεί εν μέσω της πανδημίας. Τα παιχνίδια εις βάρος του ελληνικού λαού προς όφελος λίγων και εκλεκτών δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά».

 Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL