Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.6°C22.4°C
4 BF 41%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C19.3°C
3 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.5°C18.0°C
5 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.1°C
6 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.7°C20.9°C
4 BF 35%
Από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ / Προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τις φθορές στα λεωφορεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ / Προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τις φθορές στα λεωφορεία

Ο Στέλιος Παππάς δεν έκρυψε την έκπληξή του για την κακή συντήρηση του στόλου του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη διοίκηση, κάτι που φάνηκε από τα λεωφορεία που στάλθηκαν για επισκευές στην ΕΛΒΟ, όπου έγινε αντιληπτό διά γυμνού οφθαλμού το εύρος των ζημιών που έχουν πολλά από αυτά

Την προσφυγή της διοίκησης του ΟΑΣΘ στη Δικαιοσύνη (και) για απαξίωση της δημόσιας περιουσίας προανήγγειλε, χθες, ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς, κατά την ομιλία του στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και αναφερόμενος στην άθλια κατάσταση, στην οποία βρίσκονται πολλά από τα αστικά λεωφορεία. Τόσο ο ίδιος όσο και ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζάς ενημέρωσαν το δημοτικό συμβούλιο τόσο για το «χάος» που παρέλαβαν όσο και για όσα σχεδιάζονται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο Στέλιος Παππάς δεν έκρυψε την έκπληξή του για την κακή συντήρηση του στόλου του ΟΑΣΘ από την προηγούμενη διοίκηση, κάτι που φάνηκε από τα λεωφορεία που στάλθηκαν για επισκευές στην ΕΛΒΟ, όπου έγινε αντιληπτό διά γυμνού οφθαλμού το εύρος των ζημιών που έχουν πολλά από αυτά. "Τα αυτοκίνητα που παραλάβαμε ήταν ηλικίας από 10-13 ετών. Στην εικοσαετία αποσύρονται όποια και να είναι η κατάστασή τους. Έπρεπε να είναι αξιόμαχα. Κι εδώ υπάρχει ποινική ευθύνη. Απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Είναι του Δημοσίου. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη γι’ αυτή την απαξίωση; Για πέντε ή τρία χρόνια είχε να γίνει προληπτική συντήρηση. Για την αξιοπιστία αυτών των αυτοκινήτων; Εάν έχουμε ατυχήματα; Επειδή και για άλλες περιπτώσεις έχω προσφύγει στη Δικαιοσύνη, και γι’ αυτό θα προσφύγω. Διότι υπάρχει απαξίωση δημόσιας περιουσίας και δεν μπορούμε να παίζουμε με αυτό" τόνισε χαρακτηριστικά ο Στέλιος Παππάς, που επί ώρες δεχόταν και απαντούσε ερωτήσεις για την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ, για το που οφείλονται οι καθυστερήσεις στην άφιξη των αστικών στις στάσεις, για τα οικονομικά του Οργανισμού πριν και σήμερα.

Σημείωσε ότι "εάν συνέβαινε ένα ατύχημα η νέα διοίκηση δεν θα είχε δυνατότητα να το καλύψει και θα ήταν υπόλογη έναντι των πολιτών και του νόμου. Και φυσικά έναντι του Δημοσίου", ενώ, πρόσθεσε ότι «εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ασφαλίζουμε τα αυτοκίνητά μας. Είμαστε και ασφαλιστικός φορέας». Επισήμανε ότι συνεχίζεται η έρευνα για πιθανές ευθύνες για τη φθορά δημόσιας περιουσίας και για την αλλοίωση των πραγματικών επιχειρησιακών δυνατοτήτων, ενώ για μια ακόμη φορά τόνισε ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού.

Άμεσοι στόχοι

Στο πλαίσιο αυτό υποστήριξε ότι στους άμεσους στόχους του οργανισμού είναι η επισκευή λεωφορείων συνδυασμένη με την έναρξη της προληπτικής συντήρησης και με συνεργασίες με εξωτερικά συνεργεία (π.χ. η συνεργασία με ΕΛΒΟ, η οποία έχει χαρακτηριστικά που υπερβαίνουν μια τυπική επισκευαστική διαδικασία) και η αναδιοργάνωση του οργανισμού «ώστε στο τέλος του 2019 να τον παραδώσουμε στον ΑΣΥΘ βιώσιμο και εκσυγχρονισμένο». Όπως εξήγησε η μετεξέλιξη του ΟΑΣΘ σε ΑΣΥΘ θα γίνει με την εισαγωγή του Οργανισμού στην ψηφιακή εποχή, με νέο οργανόγραμμα, με συστήματα ελέγχου του κόστους καυσίμων, ανταλλακτικών, του κόστους εκμετάλλευσης ανά λεωφορείο, με έλεγχο αποθεμάτων (μέγιστα - ελάχιστα). Όπως είπε σχεδιάζεται ο εκσυγχρονισμός συστημάτων της τηλεματικής και η καθιέρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

«Στο άμεσο μέλλον πρέπει να δημιουργηθούν νέες δομές, οι οποίες θα επιλύσουν πολλά θέματα. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει στον οργανισμό διεύθυνση εκπαίδευσης, διεύθυνση εσωτερικού ελέγχου και διεύθυνση ανάπτυξης», ανέφερε και ανέλυσε τα πρόβλημα που δημιουργεί η έλλειψη αυτών των δομών, ενώ τόνισε πρέπει να υπάρχουν συνέργειες για το μέλλον του οργανισμού.

Συσσωρευμένα προβλήματα

Νωρίτερα ο Κώστας Αμπατζάς έκανε σαφές ότι ο ΟΣΕΘ επιζητά τη συνεργασία με τις αρχές, τους δήμους, την επιστημονική κοινότητα, αλλά και με την αγορά. Αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων των λεωφορείων τόνισε ότι θα υπάρξει διάλογος με την τοπική κοινωνία και με τους δήμους. "Συμμεριζόμαστε τα παράπονα του επιβατικού κοινού. Τα προβλήματα, ωστόσο, δεν δημιουργήθηκαν χθες. Είναι συσσωρευμένα και οι αιτίες ανάγονται στο παρελθόν. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε τις λύσεις και με τη στήριξη των θεσμικών παραγόντων της πόλης και του κοινού θα τα λύσουμε" ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι ο ΟΣΕΘ θα προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης, με βάση τη βασική γραμμή του μετρό, όπου τα λεωφορεία θα είναι συμπληρωματικά προς το μετρό. Παράλληλα θα εκπονηθεί και μια στρατηγική μελέτη για το σύνολο των συγκοινωνιών της πόλης (τραμ, καραβάκια, προαστιακός, μετρό, λεωφορεία). Σύμφωνα με τον κ. Αμπατζά στόχος είναι και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σύγχρονο, συμβατό και με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ενώ σημείωσε ότι «αυτό που απασχολεί έντονα τον Οργανισμό είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της δόμησης και της στελέχωσης του νέου οργανισμού, ώστε να μπορέσει να ασκήσει τον εποπτικό του ρόλο, να αναδιατάξει τις γραμμές και να γίνουν παρεμβάσεις».

Τέλος ζήτησε επιμονή, υπομονή και κάλεσε να στηρίξουν συνολικά το εγχείρημα. Το «παρών» στη συνεδρίαση έδωσαν και περίπου 30 μικρομέτοχοι του παλιού ΟΑΣΘ που κρατούσαν πανό που ανέγραφε "όχι στη δήμευση των περιουσιών μας. 2.000 οικογένειες ζητούν δικαίωση".

Στη συζήτηση που ακολούθησε πήραν τον λόγο πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι, από όλες τις δημοτικές παρατάξεις και αντιδήμαρχοι. Γενική παραδοχή ήταν ότι τα προβλήματα που σήμερα αντιμετωπίζει ο ΟΑΣΘ έρχονται από το «αμαρτωλό» παρελθόν του, ωστόσο ζήτησαν από τη σημερινή διοίκηση να θέσει ως προτεραιότητά της την τακτικότερη έλευση αστικών λεωφορείων στις στάσεις ανά γραμμή. Πολλοί εντόπισαν και ως αιτία των καθυστερήσεων που παρουσιάζονται την κατάσταση που επικρατεί στις λεωφορειολωρίδες, ενώ τόνισαν την ανάγκη μιας συνολικής μελέτης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης (λεωφορεία, μετρό, καραβάκια, περιαστικός σιδηρόδρομος).


Μ. Πλήκα

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL