Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
19.2°C21.9°C
1 BF 72%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.1°C17.2°C
2 BF 85%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
18.8°C21.0°C
3 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σκόνη
29 °C
28.8°C28.8°C
3 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C16.3°C
2 BF 88%
ΟΑΣΘ: Αργούν οι "καλύτερες ημέρες"....
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΟΑΣΘ: Αργούν οι "καλύτερες ημέρες"....

«Καλώς ήλθατε στην πραγματικότητα»… Αυτό ισχύει για την κυβέρνηση και τους εκλεκτούς της που διόρισε στον ΟΑΣΘ και στον ΟΣΕΘ με την πρωθυπουργική «εντολή» να βελτιώσουν άμεσα τη μόνη αστική συγκοινωνία που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, δηλαδή τον ΟΑΣΘ. Έξι μήνες μετά, η κατάσταση πάει κάθε μέρα και χειρότερα, ενώ οι πρωθυπουργικές υποσχέσεις ότι οι Θεσσαλονικείς θα έβλεπαν καλυτέρευση στις μετακινήσεις τους από τον Σεπτέμβριο ήταν ένας ακόμη χρησμός που δεν βασιζόταν σε κάποιο προγραμματισμό, αλλά σε έωλες εκτιμήσεις κάποιων άσχετων «γαλάζιων» στελεχών.

Οι «αρμόδιοι» τώρα ρίχνουν τον πήχη και των προσδοκιών για ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης με την παραχώρηση του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, κάτι που προσδοκούν να ξεκινήσει σταδιακά εντός του Φεβρουαρίου (σ.σ.: το σχέδιο σύμβασης βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο). Αρχικά η διοίκηση του ΟΑΣΘ έλεγε ότι έτσι θα εξοικονομηθούν 90 λεωφορεία, που θα ρίχνονταν στις άλλες γραμμές. Τώρα ο αριθμός αυτός βαίνει μειούμενος, αφού καθημερινά βγαίνουν εκτός μάχης γερασμένα λεωφορεία και έτσι υπολογίζεται ότι θα προστεθούν γύρω στα 65 επιπλέον λεωφορεία στις υπόλοιπες γραμμές που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί ο στόλος του ΟΑΣΘ.

Μόλις 260 λεωφορεία στους δρόμους

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, παραδέχεται τώρα ότι «η κατάσταση είναι δραματική». Αποκάλυψε ότι καθημερινά κυκλοφορούν λιγότερα από 260 λεωφορεία στους δρόμους, όταν η διοίκηση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι πλησιάζουν τα 300. Επίσης υποστήριξε ότι το παρεχόμενο έργο παρουσιάζει πτώση 42%, ενώ έχει μειωθεί κατά 55% και η επιβατική κίνηση, κατά την περίοδο 2012 -2019. Αυτό που αποκρύπτει τόσο ο ίδιος όσο και η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι ότι αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προχωρήσει στην αποϊδιωτικοποίηση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ (που, αν και υπερχρεωμένος, μοίραζε μέχρι την τελευταία στιγμή μερίσματα στους πρώην μετόχους), σήμερα η αστική συγκοινωνία θα είχε καταρρεύσει εντελώς. Και αυτό διότι στις 10 Αυγούστου του 2017, όταν ανέλαβε το τιμόνι του Οργανισμού ο Στ. Παππάς, ως νέα διοίκηση είχε παραλάβει έναν γερασμένο και κακοσυντηρημένο στόλο. Από τα περίπου 550 λεωφορεία μόλις 245 μπορούσαν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους , αλλά σε ένα εξάμηνο ο αριθμός τους ανέβηκε στα 400 ικανά λεωφορεία.

Από φθινόπωρο σε φθινόπωρο

Η υπόσχεση για καλύτερες ημέρες στις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων με τον ΟΑΣΘ έχει μετατεθεί πλέον για το φθινόπωρο του 2020 και βλέπουμε... Τότε υπολογίζεται ότι θα γίνει εφικτό να ενταχθούν στον στόλο του οργανισμού νοικιασμένα μεταχειρισμένα λεωφορεία. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ένα συνολικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς. Το μόνο που κάνει είναι να ξηλώνει τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για αξιόπιστες δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και να εκτροχιάζει τα χρονοδιαγράμματα της ολοκλήρωσης του μετρό, καταστρέφοντας μάλιστα και ένα σημαντικό μνημείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL