Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.1°C24.5°C
4 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
16.3°C20.3°C
4 BF 42%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C20.5°C
4 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.9°C22.5°C
5 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.8°C23.5°C
4 BF 31%
Ο Ταχιάος άλλαξε θέση για την επέκταση του μετρό στα δυτικά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο Ταχιάος άλλαξε θέση για την επέκταση του μετρό στα δυτικά

Τα αλλάζει τώρα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος αναφορικά με το «πάγωμα» της επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Με χθεσινή του ανάρτηση στο Facebook υποστήριξε ότι το πρώτο τετράμηνο του 2020 θα δώσει έναν οδικό χάρτη για το έργο...

Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τις δηλώσεις του Ν. Ταχιάου ότι η επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη δεν έχει ορατό ορίζοντα, αποφάσισε ξαφνικά να κάνει «ορατό» τον ορίζοντα και συγχρόνως έσπευσε να κατηγορήσει, όπως το συνηθίζει, την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό και τον «κακό» ΣΥΡΙΖΑ ότι δημιούργησαν φρούδες προσδοκίες στους πολίτες για άμεση έναρξη εργασιών στη δυτική Θεσσαλονίκη, κάτι όμως που ποτέ δεν έγινε. Αυτό που έγινε ήταν μια μακρά διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους για τη χάραξη της γραμμής και τη χωροθέτηση των σταθμών, η σαφής δέσμευση του Αλέξη Τσίπρα ότι η επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησής του και η εγγραφή 15 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό για τις πρόδρομες εργασίες.

Επαναλαμβάνει τα ίδια ψέματα

Το έργο συζητιέται και μελετάται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ωστόσο ο Ν. Ταχιάος επιμένει ότι δεν είναι επαρκώς μελετημένο, ότι δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητα και άρα δεν είναι ώριμο για να αναζητήσει χρηματοδότηση. Σε ανάρτησή του στο Facebook ο Ν. Ταχιάος σχολιάζει, μεταξύ άλλων, ότι «όταν πηγαίνεις και εγκαθιστάς γεωτρύπανα στη 'δυτική' Θεσσαλονίκη, είναι σαφές ότι ο κόσμος θα περιμένει σε δύο χρόνια να ανοίξει ένα εργοτάξιο εκεί. Ωστόσο απέχουμε ακόμη πάρα πολύ από ένα τέτοιο γεγονός καθώς δεν υπάρχουν μελέτες και χωρίς τη μελέτη δεν μπορεί να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση».

Σπεύδει παράλληλα να καθησυχάσει τους πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι η Αττικό Μετρό «προφανώς δεν θα ακυρώσει την επέκταση του μετρό στα δυτικά ούτε θα εγκαταλείψει τη δυτική Θεσσαλονίκη δίχως μετρό, όπως πολλοί έσπευσαν να πουν», αλλά «πηγαίνουμε στην ωρίμανση του έργου με ορθόδοξο πλέον τρόπο, ώστε η βορειοδυτική επέκταση να μην περάσει τις περιπέτειες της βασικής γραμμής του μετρό». «Η διοίκηση της Αττικό Μετρό επενδύει στην ολοκλήρωση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη δυτική γραμμή του μετρό. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ένας διαγωνισμός και σε μικρό χρονικό διάστημα θα υπάρξει ανάδοχος για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα τεκμηριώσει και τη χάραξη της γραμμής και τη μελέτη σκοπιμότητας, τη μελέτη κόστους - ωφέλειας, η οποία θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση» αναφέρει.

Στον "αέρα" και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος είχε διαψεύσει τους ισχυρισμούς του Ν. Ταχιάου περί μη επαρκώς μελετημένου έργου τονίζοντας ότι «το έργο είναι ώριμο καθώς μελετάται εδώ και χρόνια, ενώ η μελέτη σκοπιμότητας ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2018 από τον καθηγητή Σιδηροδρομικής της Πολυτεχνικής Σχολής της Θράκης Βασίλη Προφυλλίδη». Επισήμανε, επίσης, ότι ο προϋπολογισμός 15 εκατ. ευρώ των πρόδρομων εργασιών είναι εγκεκριμένος από το υπ. Οικονομικών και ότι υπάρχει διαβεβαίωση της Ε.Ε., μετά από επιτόπου έλεγχο επιτροπής ειδικών υπό τον Μάθιους Γκρος, ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το επόμενο πρόγραμμα 2020-2024.

Τέλος ο Ν. Ταχιάος με δηλώσεις του στη voria.gr αφήνει να εννοηθεί ότι η χάραξη της γραμμής και η χωροθέτηση των σταθμών πιθανότατα δεν θα είναι όπως προέκυψαν από τη μακρά διαβούλευση που έγινε ανάμεσα στην Αττικό Μετρό, τους δήμους της περιοχής και τους φορείς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL