Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.0°C20.1°C
1 BF 47%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
11.9°C17.0°C
2 BF 52%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
14.9°C17.6°C
1 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.3°C19.8°C
0 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.9°C18.0°C
0 BF 58%
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για το μέλλον του ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για το μέλλον του ΟΑΣΘ

Θεσσαλονίκη. Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις πολύπαθες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ζητούν να πληροφορηθούν από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών  13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με δεδομένο ότι σε μόλις 13 μέρες θα πρέπει να κλείσει τον κύκλο ζωής του ο υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ και να περάσει το συγκοινωνιακό έργο στον ΑΣΥΘ βάσει του σχετικού νόμου που είχε ψηφιστεί το 2017 (Ν. 4482/17).

Παράλληλα η αναπληρώτρια τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Θεοπίστη Πέρκα, που είναι ανάμεσα στους βουλευτές που συνυπογράφουν την ερώτηση, κατέθεσε και αίτημα για κατάθεση των εγγράφων που αφορούν την απόφαση να παραδοθεί το ένα τρίτο του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ. Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι βάσει του ισχύοντος νόμου στις 3.12.19 ο ΟΑΣΘ «παύει να παρέχει συγκοινωνιακό έργο», αφού «δεν υπάρχει καμιά επίσημη απόφαση από την κυβέρνηση που να τροποποιεί το μέλλον του».

Υπενθυμίζουν ότι από τον νόμο 4482/2017 «προβλέπεται η λειτουργία της εταιρείας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ), με τη μεταφορά προσωπικού και παγίων από τον υπό εκκαθάριση αμαρτωλό Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) το αργότερο έως τις 3 Δεκεμβρίου τρέχοντος έτους, δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα» και πως «η σύγχρονη ΑΣΥΘ έχει προβλεφθεί να λειτουργήσει τόσο τις λεωφορειακές γραμμές όσο και το μετρό».

«Επιπρόσθετα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ) είναι επιφορτισμένος με την εποπτεία της ΑΣΥΘ, με ταυτόχρονο σχεδιαστικό ρόλο για την ανάπτυξη βιώσιμων μετακινήσεων στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Θεσσαλονίκης, υλοποιώντας ένα ολιστικό σχήμα παρόμοιο με αυτό της Αθήνας (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ), αλλά και όλων των μητροπολιτικών περιοχών της Ευρώπης» προσθέτουν.

Με δεδομένο ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν προχώρησε στην ίδρυση της ΑΣΥΘ, την ώρα που η παροχή συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ συνεχώς χειροτερεύει, ενώ παρουσιάζεται ως μόνη λύση για τη βελτίωσή του η εκχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ, οι βουλευτές ρωτάνε «ποιο είναι το σχέδιο και τα χρονοδιαγράμματα» για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ζητάνε απαντήσεις για το αν «θα τηρηθούν οι προβλέψεις, έστω και με καθυστέρηση, του Ν. 4482/17» ή αν «υπάρχει μια τελείως διαφορετική στόχευση και ποια είναι αυτή», όπως και αν «θα διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και πώς;».

Την ερώτηση, πέρα από τη Θ. Πέρκα, συνυπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Βέττα Καλλιόπη, Γιαννούλης Χρήστος, Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά), Μάλαμα Κυριακή, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπάρκας Κωνσταντίνος, Παππάς Νικόλαος, Πούλου Παναγιού (Γιώτα), Σπίρτζης Χρήστος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φάμελλος Σωκράτης και Χρηστίδου Ραλλία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL