Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γιατί σκότωσαν τον Ζαχαρία Κωστόπουλο;

Μια "πολλαπλή" δολοφονία που στιγμάτισε την κοινωνία μας

Η υπόθεση της δολοφονίας του Ζακ / Zackie Κωστόπουλου θα μπορούσε εύκολα να αποτελέσει ένα σκληρό αστυνομικό μυθιστόρημα που κάθε του σελίδα, κάθε λεπτό -όπως συνέβη και με το ίδιο το γεγονός- αποκαλύπτει όλη την άγρια απανθρωπιά που ζει υπό τον μανδύα της "κανονικότητας" αλλά και την πραγματική ανομία όχι αυτή που επικαλούνται όσοι προάγουν ηθικούς πανικούς αλλά αυτή που οι ίδιοι που την επικαλούνται στην ουσία την ενστερνίζονται και την επικροτούν. Γιατί ανομία είναι να θεωρείς ότι είναι σχεδόν δικαιολογημένο να σκοτώσεις έναν νεαρό άνδρα που δεν σε απειλεί -γεγονός μάλιστα που αποδέχεται και ο εισαγγελέας στην πρότασή του στο δικαστικό συμβούλιο- μόνο και μόνο γιατί μπήκε στο κοσμηματοπωλείο σου. Δεν μιλάμε καν για αυτοδικία.

Υπό ποιες συνθήκες μπήκε δε ο τρομαγμένος Ζακ Κωστόπουλος στο συγκεκριμένο κατάστημα είναι το μεγάλο μυστήριο της υπόθεσης για το οποίο πια μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν καθώς η αστυνομική έρευνα δεν έδειξε τον ζήλο που είχε δείξει όταν οι υπηρέτες του νόμου περνούσαν βίαια χειροπέδες στο ετοιμοθάνατο θύμα. Γιατί η πραγματική ανομία πάει χέρι - χέρι με την αστυνομική αυθαιρεσία.

Και, δυστυχώς, εκείνο το μεσημέρι οι αστυνομικοί αποφάσισαν ότι μετράει πιο πολύ ο λόγος των δραστών -καθώς πληρούσαν τα κριτήρια του νοικοκυραίου- αποκαλύπτοντας έτσι το ανησυχητικό modus operandi τους εάν θεωρήσουν ότι το θύμα ενός εγκλήματος δεν είναι η τυπικός ελληνοορθόδοξος νοικοκυραίος - "οικογενειάρχης". Και κάπως έτσι, όχι μόνο πέρασαν βίαια χειροπέδες σε έναν ετοιμοθάνατο Ζακ, αλλά δεν τήρησαν ούτε τα βασικά που επιβάλλει η αστυνομική έρευνα.

Ο χώρος δεν αποκλείστηκε όπως έπρεπε για να συλλεχθούν τα στοιχεία, το μαχαίρι φρούτου που υποτίθεται ότι είχε ο Ζακ το συλλέγει με γυμνά χέρια αστυνομικός και παίρνει σακούλα από τον δρόμο για να το βάλει, όπως καταθέτει και ο ίδιος, ο οποίος παραδέχεται ότι δεν βρήκαν σημάδια απόπειρας ληστείας.

Για μήνες συνυπάρχουν δύο - τρεις δικογραφίες, εκ των οποίων στη μία, σε μια παγκόσμια δε πρωτοτυπία, η αστυνομία ερευνά τις ποινικές ευθύνες του νεκρού Ζακ για την ανύπαρκτη απόπειρα ληστείας, στο πλαίσιο της οποίας ζητείται η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του 33χρονου ακτιβιστή. Δείγματα DNA ή άρση τηλεφωνικού απορρήτου δεν ζητήθηκαν ποτέ για τους 2 φυσικούς αυτουργούς, ενώ ο μάρτυρας - κλειδί με το κίτρινο μπλουζάκι που συνομιλεί με τους αστυνομικούς εμφανίζεται μόνο μετά τη δημοσιοποίηση της έρευνας του Forensic Architecture, μετά από "συμβουλή φίλου αστυνομικού", τον οποίο οι αστυνομικοί είχαν απαντήσει στον ανακριτή ότι δεν μπορούσαν να εντοπίσουν. Στην κατάθεσή του ο μάρτυρας αυτός δικαιολογεί τους αστυνομικούς.

Επιπλέον, χρειάστηκαν δύο μήνες για να "αθωωθεί" ο νεκρός, όταν δηλαδή ολοκληρώθηκε το ιατροδικαστικό πόρισμα που κατέληξε ότι ο Ζακ Κωστόπουλος το μόνο που είχε πάρει ήταν ένα χάπι για τον πονοκέφαλο και ότι ο θάνατός του επήλθε από έμφραγμα του μυοκαρδίου που του προκάλεσε ο άγριος ξυλοδαρμός του.

Ά. Παπαρρούσου: Αυθαίρετη η εισαγγελική κρίση

Το έγκλημα αυτό "φέρει χαρακτηριστικά κοινωνικά, πολιτικά, ταξικά, ρατσιστικά. Είναι ένα έγκλημα που ανέδειξε πολλές παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και πρέπει όσο είναι δυνατόν να αποδοθεί δικαιοσύνη με μια δικαστική απόφαση που θα απαντά καίρια σε όλα αυτά τα ζητήματα που έχουν τεθεί" δηλώνει στην "Α" η Άννυ Παπαρρούσου, μία εκ των δικηγόρων της οικογένειας Κωστόπουλου, και συνεχίζει: "Τα χαρακτηριστικά που διαπιστώσαμε από την αρχή στη διαχείριση της ποινικής δικογραφίας, δηλαδή οι ελλείψεις, η ολιγωρία, η απροθυμία και η δυσφορία εντέλει των αστυνομικών αρχών να συνδράμουν τη δικαστική διαδικασία, μετουσιώνονται στην παρούσα φάση σε ένα άλλο χαρακτηριστικό, αυτό της βραδύτητας ως προς την απόδοση της ουσιαστικής δικαιοσύνης για μια υπόθεση που πρέπει μέσα σε εύλογο χρόνο να επιλυθεί όσο είναι δυνατόν ουσιαστικά, σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο, με μια δικαστική απόφαση που θα καθιστά το κύρος της έννομης τάξης".

Έναν χρόνο μετά, η δίκη δεν έχει οριστεί ακόμα, ενώ μόνο μετά από σχετική ανακοίνωση της οικογένειας Κωστόπουλου οι συνήγοροι μαθαίνουν ότι υπάρχει εισαγγελική πρόταση 61 σελίδων που έχει σταλεί στον δικαστικό συμβούλιο.

Σε αυτή, ο εισαγγελέας προτείνει την παραπομπή του κοσμηματοπώλη και του μεσίτη (δηλαδή των δύο φυσικών αυτουργών) καθώς και τεσσάρων αστυνομικών για το αδίκημα της πρόκλησης θανατηφόρου σωματικής βλάβης και όχι ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο. Όπως μας εξηγεί η Ά. Παπαρρούσου, ο εισαγγελέας στην πρότασή του καταρρίπτει τους ισχυρισμούς των δύο καταστηματαρχών περί άμυνας, σημειώνει ότι αποδείχθηκε ότι δεν τελέστηκε κάποιο αδίκημα από τον Ζ. Κωστόπουλο, ότι οι δράστες "φτάνουν στα όρια του λιντσαρίσματος για να τιμωρήσουν" τον Ζακ, ότι οι αστυνομικοί υπερέβησαν το μέτρο κατά πολύ, εντέλει υπαναχωρεί και με αυθαίρετο τρόπο αναφέρει ότι ήθελαν να τον τραυματίσουν, παρότι η σφοδρότητα των χτυπημάτων δείχνει ότι οι δράστες αποδέχονταν τον ενδεχόμενο θάνατο. Επιπλέον, πουθενά δεν γίνεται κάποια αναφορά για την παραγγελία της εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να ερευνηθεί το πιθανό ρατσιστικό κίνητρο.

Θυμίζουμε ότι οι συνήγοροι της οικογένειας του Ζακ Κωστόπουλου Άννα Παπαρρούσου, Χρύσα Πετσιμέρη και Κλειώ Παπαπαντολέων τον περασμένο Φεβρουάριο κατέθεσαν μήνυση για ανθρωποκτονία εις βάρος των δύο καταστηματαρχών, του κοσμηματοπώλη και του μεσίτη της οδού Γλάδστωνος. Δύο μήνες πριν, τον Δεκέμβριο του 2018, είχαν μηνύσει και τους εννέα αστυνομικούς και τον διασώστη του ΕΚΑΒ.

Σχετικά με τις πειθαρχικές κυρώσεις κατά των αστυνομικών, τον περασμένο Ιούνιο είχε αναβληθεί το πειθαρχικό συμβούλιο που θα αποφάσιζε την τύχη των εν λόγω αστυνομικών, που αντιμετώπιζαν και το ενδεχόμενο της απόταξης, έπειτα από αίτημα του δικηγόρου τους και τότε υποψήφιου βουλευτή της Ν.Δ. Θανάση Πλεύρη. Σε δήλωσή του τότε δήλωνε κώλυμα, ενώ έφτανε να απειλεί εμμέσως με μηνύσεις υφυπουργούς και υπουργούς που πήραν θέση παραβιάζοντας το τεκμήριο της αθωότητας των αστυνομικών!

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

ΜΜΕ και αυτοσεβασμός

Υπάρχουν Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που υπερασπίζονται την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητά τους, ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες δεοντολογίας και συχνά προθέτουν και δικούς τους. Το χαρακτηριστικό των μέσων αυτών είναι ο αυτοσεβασμός.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο