Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.2°C24.7°C
3 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
14.8°C19.6°C
3 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
15.4°C18.0°C
5 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.9°C22.2°C
4 BF 61%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.5°C20.9°C
0 BF 43%
Θρήνος στις κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας στη Γένοβα, 38 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θρήνος στις κηδείες των θυμάτων της τραγωδίας στη Γένοβα, 38 οι νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας

Τα μέλη των σωστικών συνεργείων διευκρίνισαν ότι αυτές οι σοροί βρέθηκαν μέσα σε ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε καταπλακωθεί από ένα τμήμα από μπετόν της οδογέφυρας που κατέρρευσε. Τα σωστικά συνεργεία αρνήθηκαν να διευκρινίσουν τον αριθμό των σορών που εντόπισαν.

Ωστόσο τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι πρόκειται για το αυτοκίνητο μιας οικογένειας, ενός ζευγαριού και ενός κοριτσιού 9 ετών, κι ότι τα θύματα αυτά έρχονται να προστεθούν στους 38 επιβεβαιωμένους θανάτους από την κατάρρευση της γέφυρας.

Είκοσι οικογένειες απέχουν από την κηδεία των θυμάτων

Πέντε χιλιάδες άτομα θα παρακολουθήσουν στις 11 ώρα Ιταλίας την κηδεία δεκαέξι θυμάτων της κατάρρευσης της γέφυρας της Γένοβας. Είκοσι οικογένειες, όμως, αποφάσισαν να μην πάρουν μέρος στην κηδεία αυτή που οργανώνει το ιταλικό κράτος.

 «Πρόκειται για μια εντυπωσιακή διαμαρτυρία από μέρους όλων αυτών των οικογενειών και των πολιτών της χώρας, γενικότερα. Νιώθουν ότι απειλείται η ασφάλειά τους», υπογράμμισε πριν από λίγο, σε σχόλιό του, ο διευθυντής της εφημερίδας La Stampa, Μαουρίτσιο Μολινάρι. Πρόσθεσε, δε, ότι «ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Σέρτζιο Ματταρέλλα, ο οποίος είναι παρών στην Γένοβα, θα πρέπει, με μεγάλη δυσκολία, να προσπαθήσει να επουλώσει τις πληγές αυτές».

 Στον χώρο της Έκθεσης της Γένοβας, όπου γίνεται η κηδεία, χειροκροτήθηκαν επανειλημμένα, πάντως, τόσο οι πυροσβέστες, όσο και οι άνδρες και οι γυναίκες της Ιταλικής Πολιτικής Προστασίας.

«Πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη»

«Πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη, έστω και αν αυτό δεν θα σβήσει τον πόνο. Η κατάρρευση αυτή προκάλεσε ένα τεράστιο τραύμα στην καρδιά της πόλης», τόνισε ο καθολικός αρχιεπίσκοπος της Γένοβας, Άτζελο Μπανιάσκο στην κηδεία των θυμάτων, στον χώρο της Έκθεσης της Πόλης.

«Η πληγή είναι βαθιά, και οφείλεται στον απέραντο πόνο όσων έχασαν τους συγγενείς τους, ή περιμένουν να μάθουν νέα για τους αγνοούμενους. Οφείλεται και στους τραυματίες και στους άστεγους. Τόσες και τόσες είναι οι αιτίες απόγνωσης, αλλά και τα μηνύματα αλληλεγγύης που έφτασαν από την Ιταλία, όπως και από τόσες χώρες του κόσμου», πρόσθεσε.

«Θα οικοδομήσουμε και πάλι γέφυρες και θα περπατήσουμε μαζί», ολοκλήρωσε ο καθολικός καρδινάλιος.

Μέτρα ανακοινώνει αύριο σε συνέντευξη τύπου η εταιρεία Autostrade per l'Italia

Υψηλόβαθμα στελέχη της Autostrade per l'Italia θα παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου για να ανακοινώσουν τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει η ιταλική εταιρεία μετά την κατάρρευση της οδογέφυρας Μοράντι στον αυτοκινητόδρομο Α10 στη Γένοβα, στη βόρεια Ιταλία, την περασμένη Τρίτη.

Η Autostrade, που υπάγεται στον όμιλο υποδομών Atlantia, ελέγχει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α10 που συνδέει την Γένοβα με τη γαλλική μεθόριο και ως εκ τούτου βρέθηκε στο επίκεντρο της πολιτικής θύελλας που ξέσπασε μετά την κατάρρευση την Τρίτη τμήματος μήκους 200 μέτρων της οδογέφυρας στον αυτοκινητόδρομο αυτόν, προκαλώντας τον θάνατο τουλάχιστον 38 ανθρώπων.

Αυτή θα είναι η πρώτη δημόσια εμφάνιση εκπροσώπων της εταιρείας από την περασμένη Τρίτη που σημειώθηκε η τραγωδία.

Δεν έγινε ποτέ η έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν καταγγέλλει ο πολιτικός μηχανικός που συμμετείχε στο σχεδιασμό

«Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν», καταγγέλλει ο πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, που κατέρρευσε και κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 39 ανθρώπους.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o Φερράρι τονίζει ότι «το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς».

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, REUTERS, ΕΡΤ, CNN

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL